Een luie Potager in de Hérault (St-Chinian)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par green68 » 31/05/18, 21:05

Did67 schreef:
green68 schreef:
... mijn planten zijn goed om uit te gaan, maar de palen zijn niet op hun plaats, ze wachten nog tot morgen :!:



Ah omdat je inzet nodig hebt ????

Klassiek plaatste ik ze daarna.

Daar staan ​​mijn planten op hun plek en beginnen ze te herstellen. De "tunnel" is nog steeds niet gerepareerd. Dus nog geen verplichtingen om ze te ondersteunen!

chafoin zijn schreef:Ja, ik heb net nog een serie planten geplant (tomaten, paprika's / paprika's) maar noch zij, noch degenen die ik een week geleden heb geplant, zijn uitgezet..

Mijn fout, mijn maximale fout : Lol: , Ik ben een arme tuinier en kopieer alleen wat mijn buren doen (althans voor de inzet). : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par chafoin zijn » 31/05/18, 21:16

Oh nee, het is ook goed om ze eerder te plaatsen, het verandert niet veel, maar ... Didier heeft misschien een efficiëntere techniek met zijn snaren ... geen grote gaten in de grond kan ik me voorstellen, maar ... sardines? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par green68 » 31/05/18, 21:51

chafoin zijn schreef:Oh nee, het is ook goed om ze eerder te plaatsen, het verandert niet veel, maar ... Didier heeft misschien een efficiëntere techniek met zijn snaren ... geen grote gaten in de grond kan ik me voorstellen, maar ... sardines? :?

Wat betreft de snaartechniek, ik heb het 2 jaar geleden geprobeerd, maar de windvlagen (vaak meer dan 50 km/u) scheurden bijna alles weg :(

Ik moest zelfs ingrijpen op de palen (riet) van een voormalige buurman die, hoewel voldoende geplant, de stam heeft gemaakt :(

Voor de kerstomaatjes/olijven plant ik 4 rietstengels en maak er een kooi voor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par Did67 » 31/05/18, 21:57

Mijn planten staan ​​in een tunnel, met een metalen structuur (Filclair kas). Nou, de storm rukte het weg, maar tot nu toe hield het stand... En dus vertrekken mijn zonen van dit gebouw. Sardientjes zijn niet nodig. Ik bind aan de onderkant van de voet om te voorkomen dat deze "afrolt" en dan wikkel ik de stengel om de stengel die onder elk blad doorgaat. Deze "spiraal" houdt stand. Hoe meer je trekt, hoe meer het knijpt!

Aan de andere kant is het systeem dat bestaat uit staken "vlechten" en vervolgens touwtjes omdoen belachelijk - hoewel erg in de mode; nog iets van internet dat gewoon een beetje gezond verstand mist door gebrek aan kennis van de wetten van de natuurkunde! Dit komt neer op het verplaatsen van de lading enkele meters op een paar palen en het creëren van een vangst in de wind... Zonder enige interesse. Een simpele paal per voet, goed geplaatst, is veel serieuzer!
1 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par green68 » 07/06/18, 13:33

Hello to all.

In een gedeelte van de bovenste moestuin, verlaten "woestenij" (niet geëxploiteerd behalve voor het creëren van dekking), sta ik oog in oog met een plant die ik niet ken. Ongeveer 1 meter hoog, bladeren ruw maar niet stekelig.
2018-06-06 16.58.21.jpg
onbekende plant

Als een goede ziel me kon verlichten :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par chafoin zijn » 07/06/18, 14:40

Misschien een ganzenvoet? Moeilijk te zeggen voor mij, het zou nodig zijn om het detail en de evolutie van de plant (bloem, fruit) te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par green68 » 08/06/18, 12:25

chafoin zijn schreef:Misschien een ganzenvoet? Moeilijk te zeggen voor mij, het zou nodig zijn om het detail en de evolutie van de plant (bloem, fruit) te zien.

Ok, dank je chafoin zijn, zaak om te volgen :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par Adrien (voormalig nico239) » 09/06/18, 00:26

green68 schreef:Hello to all.

In een gedeelte van de bovenste moestuin, verlaten "woestenij" (niet geëxploiteerd behalve voor het creëren van dekking), sta ik oog in oog met een plant die ik niet ken. Ongeveer 1 meter hoog, bladeren ruw maar niet stekelig.
2018-06-06 16.58.21.jpg
Als een goede ziel me kon verlichten :?



Ooh de mooie artisjokken van Jeruzalem .... Beeld

En het kan nog omhoog gaan.... en uiteindelijk zullen het mooie bloemen worden

Maar je bent in ieder geval niet alles kwijt en je kunt ze opeten... :!: :!: :!: zoals wij.
1 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par green68 » 12/06/18, 22:23

nico239 schreef:
green68 schreef:Hello to all.

In een gedeelte van de bovenste moestuin, verlaten "woestenij" (niet geëxploiteerd behalve voor het creëren van dekking), sta ik oog in oog met een plant die ik niet ken. Ongeveer 1 meter hoog, bladeren ruw maar niet stekelig.
2018-06-06 16.58.21.jpg
Als een goede ziel me kon verlichten :?



Ooh de mooie artisjokken van Jeruzalem .... Beeld

En het kan nog omhoog gaan.... en uiteindelijk zullen het mooie bloemen worden

Maar je bent in ieder geval niet alles kwijt en je kunt ze opeten... :!: :!: :!: zoals wij.

dank u nico239, Ik dacht en hoopte op artisjokken van Jeruzalem, maar zonder overtuiging, ik heb ze nooit gezien behalve op foto's en meestal in bloei :D :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: A Potager du Sloth in de Hérault (St-Chinian)




par Adrien (voormalig nico239) » 12/06/18, 22:27

Geen zorgen ...

Op dit moment hebben we ook...

Ik zeg voorlopig omdat we er een paar hebben

Tot de dag dat we.... TE veel hebben.... want wees voorzichtig, het woekert.

Naast de bamboes staan ​​kleine spelers Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten