Morgen alle werklozen?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Morgen, alle werkloze?




par Janic » 20/05/18, 21:03

Een nieuw en triest voorbeeld van het fenomeen monopolisering.
De gigant Carrefour was een offensief gestart tegen lokale supermarkten met als doel hegemonie, maar als je te veel wilt winnen, verlies je uiteindelijk...
Samenlevingen veranderen en hoe hoger je klimt, hoe moeilijker de val. Het internet heeft de situatie veranderd en consumenten die aangetrokken werden door lage, lagere, nog lagere prijzen, wenden zich nu tot nog lagere prijzen en zonder het reizen moe te worden, zullen supermarkten uiteindelijk eenvoudige benzinestations worden tegen de laagste prijs tot nu toe. Deze mensen zijn gek!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 29/05/18, 11:07

Volgens Thales komt er binnenkort één piloot in Airbus- en Boeing-vliegtuigen
Voor Patrice Caine, CEO van Thales, zou de overgang van twee piloten naar één in de cockpits binnen enkele jaren werkelijkheid kunnen worden. De grote vliegtuigfabrikanten plannen dit tussen 2020 en 2023.
Komt de vermindering van het aantal piloten in cockpits binnenkort? Ja, voor Patrice Caine, CEO van Thales, die sprak over het werk aan de ‘Single Pilot Operation (SPO)-revolutie’, de overgang van twee piloten in de cockpit naar slechts één.

Tegenwoordig is het besturen van twee personen al tientallen jaren de norm op alle korte- en middellangeafstandsvliegtuigen. Dit is niet het geval bij langeafstandsvliegtuigen die door twee, drie of zelfs vier personen worden bestuurd, afhankelijk van de duur van de vlucht, maar ook bij de praktijken van bepaalde luchtvaartmaatschappijen (op de Noord-Atlantische Oceaan heeft Air France twee piloten als Amerikaanse maatschappijen heb er drie).
“De grote vliegtuigfabrikanten praten over een horizon 2020-2023”

De overgang naar een pilot zou in de relatief nabije toekomst kunnen plaatsvinden voor Patrice Caine, die specificeert dat “de technologieën volwassen zijn” en dat Thales – die talloze cockpit-elektronica-apparatuur ontwerpt – tegen het einde van de maand in staat zou zijn om te reageren op oproepen tot het indienen van aanbiedingen. het jaar als een vliegtuigfabrikant daartoe besluit.

“Het zal een paar jaar duren, maar geen tien jaar. Als je naar de grote vliegtuigfabrikanten luistert, praten ze over een horizon van 10, 2020, 2021, 2022. Het hangt ervan af wat ze achter deze realiteit plaatsen. Voor het niveau van SPO dat ze op dit moment nastreven, twijfel ik er niet aan dat we dat zullen bereiken. Maar de overstap naar certificeerbare kunstmatige intelligentie is waarschijnlijk op de langere termijn”, verklaarde hij vrijdag voor de vereniging van professionele journalisten.


https://www.societe.com/actualites/un_seul_pilote_dans_les_airbus_et_les_boeing_c_est_pour_bientot_selon_thales-27302.html

Een voorbeeld dat nogmaals de neiging van automatisering bevestigt om banen met een hoog kwalificatieniveau te vernietigen.
In werkelijkheid zijn het eerder kleine klusjes die beschermd worden, vooral omdat de automatisering ervan (schoonmaak, persoonlijke assistentie, etc.) niet rendabel is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Morgen, alle werkloze?




par chatelot16 » 29/05/18, 13:08

het lijkt mij erg belachelijk

als de bestuurder van een tgv uitvalt, stopt de tgv maar valt niet... hij blijft kapot op de grond liggen en verstoort het hele netwerk maar veroorzaakt geen ongeval

Als een vliegtuigpiloot met zijn ogen rolt, wat doen we dan? het vliegtuig zijn koers op de automatische piloot blijft volgen totdat het geen brandstof meer heeft en valt?

de enige besparing die mij mogelijk lijkt zou zijn als de co-piloot aan boord een andere taak als stewardess zou kunnen doen zolang alles goed gaat, maar bij het minste probleem zijn rol als piloot zou kunnen hervatten

hoe vaak is er grote schade aan vliegtuigen geweest en 2 goede piloten zijn niet te veel om de oplossing te vinden

gezien de prijs van het luchtvervoer lijkt het mij twijfelachtig om één piloot minder te betalen
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 29/05/18, 13:21

Het eerste idee is om het aantal piloten terug te brengen, maar uiteindelijk zal er geen piloot meer in het vliegtuig zitten en daar wordt onderzoek naar gedaan...
De toekomst van de luchtvaart staat al jaren centraal in talloze gesprekken: onbemande luchtvaartuigen (UAV's), taxidrones en andere passagiersdrones worden regelmatig in de media genoemd. Uit een recent onderzoek is gebleken dat de piloten van Airbus en Boeing zaten slechts 6 minuten per vlucht aan de besturing van het toestel. Met andere woorden: piloten besturen hun vliegtuig slechts 3% van de tijd.

http://www.aircharter.fr/a-propos/news-features/blog/le-futur-de-l-aviation-et-des-avions-sans-pilote
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Morgen, alle werkloze?




par chatelot16 » 29/05/18, 13:33

Als alles goed gaat, zou het vliegtuig natuurlijk volledig geautomatiseerd kunnen worden... maar hoeveel vluchten hebben afwijkingen waarbij de actie van de piloot essentieel is? Of zou geen enkel automatisch systeem de oplossing vinden?

voor mij betekent het terugdringen van het aantal piloten het belachelijk maken van de passagiers

als ik rijk genoeg zou zijn om met het vliegtuig te reizen, zou ik alleen maar twee piloten aan boord nodig hebben!

Ik denk dat dit de oplossing is! klanten moeten eisen stellen
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 29/05/18, 13:38

chatelot16 schreef:klanten moeten eisen stellen


De belangrijkste eis van klanten is om goedkoop te kunnen vliegen en de automatisering gaat heel erg in die richting.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Morgen, alle werkloze?




par chatelot16 » 29/05/18, 18:24

je moet weten wat je wilt... als ik elektronische apparatuur zo goedkoop mogelijk wil, koop ik Chinees via Amazon of AliExpress... Ik waardeer de lage prijs en ik klaag niet als het binnen een jaar niet kapot gaat ... als ik vlieg, wil ik niet hetzelfde besparen!

Ik ken een paar mensen in de luchtvaart en als er besparingen kunnen worden gerealiseerd, dan is dat niet door het elimineren van de co-piloot, maar door iets redelijkere salarissen voor de piloten, waarbij de buitensporige kosten van het opleiden van piloten worden vermeden, wat piloten zeldzaam maakt. , en daarom moet je er duur voor betalen, want wat is zeldzaam en duur

Ongeacht de vooruitgang op het gebied van de automatisering is er een groot aantal mensen die op de grond werken om de vliegtuigen te onderhouden en die daar in totaal meer uren doorbrengen dan de piloot... automatisering zal de onderhoudstijden en -risico's niet verminderen en zelfs vergroten, omdat de Hoe ingewikkelder het is, des te ingewikkelder het is om te onderhouden en te repareren

dus het lijkt mij nuttiger om de co-piloot te behouden dan om extra personeel op de grond te zetten om de rommel in stand te houden die het mogelijk maakt om het zonder co-piloot te doen... en dit extra grondpersoneel zal van geen nut zijn als er is een probleem tijdens de vlucht
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 29/05/18, 20:36

chatelot16 schreef:je moet weten wat je wilt... als ik elektronische apparatuur zo goedkoop mogelijk wil, koop ik Chinees via Amazon of AliExpress... Ik waardeer de lage prijs en ik klaag niet als het binnen een jaar niet kapot gaat ... als ik vlieg, wil ik niet hetzelfde besparen!


Wees op dit punt gerust: automatisering is niet synoniem met verminderde veiligheid, integendeel.
Een zeer groot aantal metro's over de hele wereld zijn inmiddels geautomatiseerd zonder dat dit enige negatieve impact heeft op het gebied van ongevallen, het is zelfs het tegenovergestelde...

Ongeacht de vooruitgang op het gebied van de automatisering is er een groot aantal mensen die op de grond werken om de vliegtuigen te onderhouden en die daar in totaal meer uren doorbrengen dan de piloot... automatisering zal de onderhoudstijden en -risico's niet verminderen en zelfs vergroten, omdat de Hoe ingewikkelder het is, des te ingewikkelder het is om te onderhouden en te repareren


Deze sector kan ook worden geautomatiseerd... : Roll:

Het probleem hier is niet dat van kwaliteit of veiligheid, maar eerder van filosofische aard.
Waar kan een geautomatiseerde wereld ons naartoe leiden?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Morgen, alle werkloze?




par chatelot16 » 29/05/18, 20:52

er is een groot verschil tussen een metro en een vliegtuig!

Als er een probleem is in een automatische metro, hoef je hem alleen maar te stoppen en hebben de hulpdiensten alle tijd om het probleem te komen oplossen.

als er zich een onvoorziene gebeurtenis in een vliegtuig voordoet, is er geen oplossing om het vliegtuig te stoppen en op hulp te wachten... je moet het vliegtuig laten vliegen, anders valt het! en daarvoor vertrouw ik meer op echte piloten dan op automatisering!

Als elke keer dat de automatisering had gefaald en ik een ongeluk had gehad, zou ik 100 keer zijn gestorven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Morgen, alle werkloze?




par sen-no-sen » 29/05/18, 21:24

chatelot16 schreef:er is een groot verschil tussen een metro en een vliegtuig!

Als er een probleem is in een automatische metro, hoef je hem alleen maar te stoppen en hebben de hulpdiensten alle tijd om het probleem te komen oplossen.

als er zich een onvoorziene gebeurtenis in een vliegtuig voordoet, is er geen oplossing om het vliegtuig te stoppen en op hulp te wachten... je moet het vliegtuig laten vliegen, anders valt het! en daarvoor vertrouw ik meer op echte piloten dan op automatisering!

Als elke keer dat de automatisering had gefaald en ik een ongeluk had gehad, zou ik 100 keer zijn gestorven!


In feite is het gemakkelijker om een ​​vliegtuig te besturen zonder piloot dan om een ​​trein te besturen.
Automatiseringsprojecten in de luchtvaartsector zijn volwassener dan die in de spoorwegwereld.
Er zijn al automatische voertuigen van het Uber-type, en het is veel ingewikkelder dan het besturen van een vliegtuig!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten