kleine collectieve mededeling verwarming modificatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
SG70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/12/16, 21:26
x 1

kleine collectieve mededeling verwarming modificatie




par SG70 » 10/12/16, 23:06

Hallo,

Ik ben op een ingrijpende renovatie van een molen in Franche Comté heeft het onderscheid van het hebben van een deel van het gebouw dat zich toelegt op de verhuur, appartementen 8 60 m² elk van alle ingedeelde C (133kWh ep / m².jaar) op DPE (voor wat dat waard is ...) volume te verwarmen pollepel 1000 m3 (deel dak)

Want nu zijn we op de vergrijzing van de olie-ketel (één verbruikt ongeveer 6000l met ECS / jaar), maar het bestaande systeem past niet bij ons te motiveren 4:
1 - De aanwezigheid van een tank 3000 de brandstof in de molen wanneer we in Riverside (Ognon voor wie weet) in de vloed zone in een poreuze bodem (slib) freaks me de lekkage van brandstof hello milieuschade ...
2 - De brandstof stinkt ... (zeker als louter persoonlijke mening)
3 - De verwarming circuit hoewel parallel is belabberd, omdat de leidingen zijn niet toegankelijk (niet te gemakkelijk veranderen) of verwarming belastingen worden grofweg verdeeld door te delen door 8 die verantwoordelijk zijn huurders benadeeld in vergelijking anderen (niet groot op sommigen die hebben de ramen open in de winter verwarming fondsen voor Clopper zonder roken hun apts en ze cloppent veel en lang te zien die is ingeleid om te ventileren dan gaan verlengd weekend te vergeten tijdens het sluiten -7 maakte de nacht ... goed ...)
4 - De brandstof stinkt ... (ik weet dat ik herhaal mezelf ...)

Dus we zullen elke installatie deze zomer te wijzigen, in het groot:
- We houden de radiatoren in elk appartement, maar we opnieuw alle leidingen door de nieuwe leidingen door de Democratische Republiek Congo (de appartementen zijn 1er 2eme en 3eme vloer, de Democratische Republiek Congo is beschikbaar op het gehele oppervlak van het gebouw)
- Veranderen verwarmen door over te schakelen om hout (buche of pellet) met accumulatie.
- Is gemaakt voor elk appartement een onafhankelijke circuit (er tussen de 2 3 uiteen radiator door hen, maar de cumulatieve kracht in hoofdzaak constant 2000W per appartement) met een energiemeter voor elk appartement (volumetrische ultrasone sonde met plug temperatuur en in ruil ingevoerd.
- We zijn al ECS geproduceerd door de stookruimte (een bal 300l) met een teller van ECS uit elkaar zodat ca we blijven gewoon het veranderen van de warm en koud water meter ruimte om zich te hergroeperen voor elk appartement drie meter koud water, ECS en verwarmen op dezelfde plaats)
- Houd de laadpomp van het verwarmingscircuit (een WILO 25/6 in 1 ") die voldoende lijkt te zijn (deze staat meestal in positie 2)
Tot zover het "decor" ...

Maar op dit moment ben ik metafysische vragen over het ontwerp van de nieuwe faciliteit, want ik ben niet over het onderwerp voor een lange tijd en het is niet in een van beide beroep mo ofwel (ik bedoel verwarming)

Dus gaan we voorlopig aan de slag met de volgende installatie (zie "mooie" tekening, sorry het is in het Engels, een gewoonte bij mij):

HWHS.png
HWHS.png (26.03 KB) keer bekeken 7807


- Een houtblok- of pelletketel met een vermogen van ongeveer 35 kW (de brandstofketel is 40 kW in de bestaande ketel) met een Wilo Star RS 26/5 laadpomp op het retourcircuit ("Boiler Pump") en een 3-wegklep ("Boiler 3 Way Valve") waarvan de rol is om de retourtemperatuur boven 50 ° C te houden (het doel is om condensatie te vermijden door de ketel zo snel mogelijk op temperatuur te brengen)
- Twee opslagtanks van 3000 l met een kleppensysteem ("V1" en "V2") waardoor u in het middenseizoen aan één tank kunt werken wanneer de behoeften laag zijn ("V1" open "V2" gesloten) of met de 2 in serie geschakeld ("V1" gesloten "V2" open).
- Een distributiecircuit (horizontaal) dat de 8 appartementen bedient (ter vereenvoudiging van het diagram vertegenwoordigen de kleine gele vierkantjes gemarkeerd met "C" de sonde- en meterkleppen voor elk appartement, voor informatie staan ​​we op diameter 28 op dit deel met een tap in 18 voor elk appartement) met een driewegklep ("Circuit 3 Way Valve") en een Wilo Star RS 26/5 laadpomp ("Circuit Pump") op het uitgaande circuit, het doel van de klep is om regel de aanvoertemperatuur (verwarming op een constante temperatuur van 70 ° C ongeacht het debiet, elke radiator is al uitgerust met een thermostatische klep) en een differentiële klep voor het onwaarschijnlijke geval dat alle kleppen van alle radiatoren gesloten zijn ... 2.5 kg / cm² max (verschil tussen stroomdruk en retourdruk)
- Een circuit om de SWW-wisselaar te voorzien van een Wilo Star RS 25/2 laadpomp ("Warmwatertankpomp") en een terugslagklep ("Eenrichtingsklep") om te voorkomen dat de pomp " Circuitpomp "of" Ketelpomp "is aan terwijl de" Warmwatertankpomp "uit is, er is een omgekeerde circulatie die de opslagtanks omzeilt via de SWW-wisselaar

In termen van regelgeving:

Keuze uit handbediende kleppen "V1" en "V2".

Voor de "Boiler Pump" en de bijbehorende driewegklep "Boiler 3 Way Valve":
- Als boiler (waarschijnlijk) hout log lading is handmatig servopomp in het rookgas temperatuur?
- Als pelletketel (automatische start dus) automatische controle van de ketel en de pomp om een ​​temperatuursensor op de opslagtank met opstarten wanneer de laatste ¼ van de ballon valt onder 50 ° C?
In alle gevallen controle van de "Boiler 3 Way valve" door het meten van de temperatuur net na de "Boiler Pump"

Voor de "Circuit Pump" en de bijbehorende 3-wegklep "Circuit 3-Way Valve" is er op de bestaande installatie een systeem dat de pomp start zodra deze in wintermodus staat en dat een 4-wegklep aanstuurt (bij de plaats van de drie aangeboden manieren) afhankelijk van de buitentemperatuur (in principe koud maken het draait, het warm maken het stopt ... het breekt ook niet de drie poten van een eend) en de temperatuur van het verwarmingscircuit, hebben we dacht er gewoon aan om het beheer van de pomp in de zomer- / wintermodus te houden (ongeveer handmatig aan / uit) en de driewegklep te beheren door een temperatuursensor op het uitgaande circuit net na de laadpomp om een ​​constante temperatuur van 70 ° C (hoge temperatuur verwarming ... geen keus anders moet je alle radiatoren erbij wisselen en is er geen ruimte ...)

Te pompen ECS eenvoudige inbedrijfstelling van de temperatuur sonde van de boiler (laatste 1 / 3 bal) valt onder een bepaalde waarde (pollepel 60 ° C)

In de zomer en het midden van het seizoen operatie op één tank van de opslag, koude lapériode een verdubbeling van het opslagvolume door het activeren van de tweede serie in een ballon.

De installatie u ze ziet er goed uit?
1 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par LOGIC12 » 13/02/17, 09:55

Hallo, Je hoeft niet echt responsabiliserez huurders met centrale verwarming. Bovendien, als je een slechte betaler, zal verwarmd vrij zijn.

Dat moeten we allemaal eruit halen, het gebouw super goed isoleren, om nog maar te zwijgen van de ventilatie zodat men niet klagen over "condensatie en schimmelsuuuuuures"
en als de accommodaties zijn niet al te groot of elektrische kachels of kleine PAC lucht / lucht super zuinig voor elke eenheid (eigenlijk een omkeerbare airconditioning omvormer.).

En ieder moet zijn individuele elektrische meter om geen zorg te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par chatelot16 » 13/02/17, 20:50

Wat is het dat de gele plein met een C?

Als de warmtemeter is perfect, het kan elke gebruiker moet betalen op basis van wat ze consumeren en te motiveren om geld te besparen

waarom grote opslag tank? een ballon lijkt me handig wanneer de ketel niet in staat is om zo nodig aan te passen als een ketel buche ... Ik denk dat boilers Pellet goed te moduleren hun macht

het probleem van de warmtemeter is serieus: het is de juiste oplossing, maar in Frankrijk-apparatuur voor verwarming dealer wil niet een redelijke prijs te verkopen: altijd verkocht verschrikkelijk duur ... alsof de juiste oplossing was ongewenst
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par dede2002 » 14/02/17, 12:34

Hi Châtelot,

Ik had dezelfde gedachte dat u, de individuele meters worden in de beschrijving aangegeven.

Hier kost een "betrouwbare" energiemeter 400 fr-euro, om het debiet en de delta t ° te meten en te berekenen ...

De 6000 liter buffer kan worden verwarmd door zonnepanelen in extra, anders is het een veel voor een blok hout ketel, kan het helpen om een ​​paar dagen van tevoren.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par lilian07 » 14/02/17, 21:10

Bonsoir,
We zien zeker bij de eerste als de isolatie is niet mogelijk, maar gezien de huurders die moeilijk binnen en gezien de rang van niet gebouw aan de buitenkant lijkt.
Alles lijkt goed bemeten me de kracht begaan door de ketel brandstof en het verbruik in m2 / jaar gegeven.
Ik zou zeggen dat de uitsplitsing per huurder een goed idee is, maar dat de keuze voor een houtblokkenketel in dit verband een beperking is want wie wordt er verantwoordelijk voor de levering van de ketel? Naar mijn mening nauwelijks mogelijk en bij aanwezigheid van de eigenaar veel last om te vervoeren (ongeveer 100 kg hout in de winter is één lading per dag ...)
Als lokale opslag is het beter om een ​​boiler board (houtsnippers) goedkoper dan de aanschaf pelletketel en de kosten van het hout te gebruiken. Het duurt echter plaats 2200 Kwh / m3 van houtsnippers (of in uw geval een lokaal bereikbaar per vrachtwagen collocated re-ketels van 27 m3 opslag.
De pellet ketel is duurder, vereist een beetje minder opslagruimte en iets minder interviews.
In uw geval zal ik volgorde van prioriteit te maken:
1) isolatie indien mogelijk
2) Ik zal de ketel brandstof te houden met eventueel een buffervat ontwerp in combinatie met thermische zonne-energie en warmte individuele vertellers per appartement.
3) Als de brandstof ketel ketel kleingeld voor een hout.
4) eventueel CAP water - water (rivier) in plaats van de PAC lucht-source met een lage temperatuur zender om warmte-uitstoot terug te brengen tot 40 ° behoud van de mogelijkheid van het koppelen van de thermische sensoren (altijd met teller individuele)

De brandstof is niet erg duur vandaag en toen het isoleren van een beetje van dit systeem blijft in de competitie.
Veel succes voor de installatie is nooit gemakkelijk vooral in uw geval met de huurder.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par dede2002 » 15/02/17, 14:46

SG70 schreef:...
3 - De verwarming circuit hoewel parallel is belabberd, omdat de leidingen zijn niet toegankelijk (niet te gemakkelijk veranderen) of verwarming belastingen worden grofweg verdeeld door te delen door 8 die verantwoordelijk zijn huurders benadeeld in vergelijking anderen (niet groot op sommigen die hebben de ramen open in de winter verwarming fondsen voor Clopper zonder roken hun apts en ze cloppent veel en lang te zien die is ingeleid om te ventileren dan gaan verlengd weekend te vergeten tijdens het sluiten -7 maakte de nacht ... goed ...)
.


Hallo,

Als de bestaande leidingen is nog steeds sterk, ik niet veranderen, dat is een hoop werk en kosten, plus 8 tellers alleen maar om de kosten te verdelen ...

Eventueel zou het gemakkelijker vensters schakelen naar de radiatoren te sluiten. : Wink:

Ik heb ook de huurders, en het grootste probleem dat ik tegenkwam is met huurders die nooit de ramen geopend ...
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par LOGIC12 » 18/11/17, 06:36

hallo, het probleem is dat een ander type verwarming (hout of pellets) bindend zal zijn voor de eigenaar. Zelfs als hij jong en gezond is, zal hij er snel genoeg van krijgen. En als hij ouder wordt en niet meer kan verzekeren, wordt het een probleem ... Als u wilt verkopen, zal het werk dat door dit soort verwarming wordt opgelegd potentiële kopers afraden.

Het is zeker dat met olie, het minder beperkend is, en men kan altijd een andere tank installeren waar het niet waarschijnlijk is om in het water te baden, en ofwel de andere tank te verwijderen of volledig te laten leeglopen. en maak het schoon zodat het niets riskeert, en het kan bijvoorbeeld met steentjes worden gevuld.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par PVresistif » 25/05/18, 11:25

2 opmerkingen op basis van ervaring in verblijf met collectieve verwarming en warm water:
1) het is dom en vooral minachtend om meters op een collectieve verwarming te installeren, want wat zal er gebeuren: wie overdag werkt of in het weekend afwezig is, zal zijn verwarming lager zetten en dat zullen ook degenen zijn die gedwongen worden blijven en dus constant verwarmen wat voor de anderen zal betalen omdat een onverwarmd appartement de warmte van het naastgelegen appartement "pompt"; aldus sanctioneert u gepensioneerden, vaak degenen die de armsten zijn; echt een geweldig "collectief" idee, je neemt van de armen om op een bepaalde manier aan de rijken te geven
Ik was in staat om dit te observeren in een collectieve residentie zonder te tellen (ouf) of bij het begin was het altijd de eerste gepensioneerden om te vragen om de verwarming te starten.
2) moet het collectieve hete water er op rekenen, maar het is noodzakelijk om te weten dat het in collectieve installaties zelfs om de productie te centraliseren een ramp is in termen van opbrengst gezien de lengte van de pijpen die verliezen veroorzaken erg belangrijk in water en energie
het ideaal is natuurlijk de gecentraliseerde productie in elk appartement door een elektrische boiler, het is veruit de minst dure oplossing in alle gezichtspunten maar het is de beste oplossing voor de beheerder en voor de bedrijven; het is hetzelfde voor de staat die 20% btw op de investering pompt, maar ook voor de overconsumptie vanwege de verliezen (ongeveer het dubbele van energie, omdat 50% gemakkelijke verliezen ...)
Jullie zijn de "perfecte studenten" van het liberalisme dat erin bestaat een maximum aan te rekenen en de planeet een maximum te vervuilen, het gaat hand in hand ... en bovendien ben je volledig (denk ik vrijwillig?) Negeer de problemen van diefstal van hitte. 'het ene appartement naar het andere!
Je bent in de lucht van de tijd ....... Hah echt wat sociaal geweten, wat rekening houdend met het menselijke aspect ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par chatelot16 » 25/05/18, 13:10

we moeten een redelijke oplossing vinden tussen de volledige afwezigheid van een warmtemeter die iedereen in staat stelt om hun ramen te openen en warmte te verspillen ... en de betaling volledig aan de warmtemeter waardoor sommige gratis door buren verwarmd kunnen worden gewoon een beetje lagere temperatuur

de verstandige oplossing is om de prijs van de verwarming in het 2-onderdeel te delen ... een deel dat met de meter wordt verdeeld, en een deel dat wordt verdeeld volgens de oppervlakken, zodat degene die zich door de buren laat verwarmen, nog steeds op een redelijke manier betaalt

hij die tevreden is met een lage temperatuur staat niet bloot aan kritiek! dat is het doel van de warmtemeter! om de economie te motiveren ... Ik denk dat 19 ° C veel te veel is ... thuis woon ik heel goed met 10 ° C in de winter
1 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: kleine collectieve verwarming modificatie recensie




par Dirk Pitt » 27/05/18, 14:26

bedankt chatelot,
een beetje gezond verstand en compromissen, het is nog steeds beter dat extremisme alles heeft onderbroken door ya ka en "hij is dom ..."
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 381-gasten