Palmolie: de trieste verzaking van Hulot

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par izentrop » 24/05/18, 14:49

Globalistische verandering in dit geval : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par Ahmed » 24/05/18, 21:31

Izentrop, Je vraag:
Wat is een alkapitalist?

Deze term brengt al diegenen samen, en er zijn er velen onder hen, die oprecht diepgaande maatschappelijke veranderingen wensen, simpelweg door een paar regels vast te stellen en zonder de essentie aan te raken. Deze diepgaande illusie komt voort uit hun onwetendheid over de determinismen die een rol spelen. Een ‘moreel kapitalisme’ (aangezien het gemoraliseerd is!) is een oxymoron, een definitieve onzin.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par izentrop » 25/05/18, 17:37

Voorbeelden omdat het mij nog steeds niet aanspreekt :| ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par sen-no-sen » 25/05/18, 17:56

izentrop schreef:Voorbeelden omdat het mij nog steeds niet aanspreekt :| ?


Het Links Front, Lutte Ouvrière, de NPA bijvoorbeeld....
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par izentrop » 25/05/18, 18:09

sen-no-sen schreef:
izentrop schreef:Voorbeelden omdat het mij nog steeds niet aanspreekt :| ?

Het Links Front, Lutte Ouvrière, de NPA bijvoorbeeld....
Hun ‘alter’-kant begrijp ik, maar het kapitalisme daarin?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par sen-no-sen » 25/05/18, 18:32

izentrop schreef:
sen-no-sen schreef:
izentrop schreef:Voorbeelden omdat het mij nog steeds niet aanspreekt :| ?

Het Links Front, Lutte Ouvrière, de NPA bijvoorbeeld....
Hun ‘alter’-kant begrijp ik, maar het kapitalisme daarin?


Tijdens de laatste presidentsverkiezingen heeft de NPA(nieuwe antikapitalistische partij) beloofde het minimumloon op 1800 euro te willen vaststellen.
Het verhogen van het minimumloon met ongeveer 600 euro/maand leidt tot een verhoging van alle salarissen onder de 2500 euro om de gelijkheid tussen werknemers te garanderen (1), dat wil zeggen de meerderheid van de werknemers in Frankrijk (50% van de werknemers ontvangt minder dan 1800 euro/maand).
In de zeer hypothetische situatie waarin zoiets zou gebeuren, zou dit tot gevolg hebben dat de consumptie van huishoudens aanzienlijk toeneemt.
Om triviale voorbeelden te noemen: het gezin dat niet op vakantie ging, kon op vakantie gaan, degene die op vakantie ging naar Palavas les Flot zou naar Marokko of Cuba gaan enz... Degenen die geen auto hadden, zouden er een kopen en die wie er maar één kon hebben, zou er twee hebben enz. enz.

Uiteindelijk zouden dergelijke maatregelen alleen maar het inkomen van de rijksten vergroten.Want als de rijken rijk zijn, is het eenvoudigweg zo dat een massa armere mensen de producten consumeert die door de eersten worden verkocht, dat is de essentie van capitalisme.
De belangrijkste maatregelen om deze stand van zaken te bereiken zouden bestaan ​​uit het beperken van belastingontduiking, het belasten van grote fortuinen en het investeren in hernieuwbare energiebronnen (2) geschiedenis van het groener maken van de entropische catastrofe.
Kortom, de ultralinkse partijen stellen voor om een economische lus: lek aan de ene kant om zich aan de andere kant te herverdelen, waardoor een zeer tijdelijke groeistimulans ontstaat.
Het idee van Universal Income is gebaseerd op hetzelfde principe.


1)Verplicht, want als een CAP wordt betaald zoals een BTS-houder, wat zou dan het nut zijn van studeren? Het is daarom noodzakelijk om de lonen een of twee stappen hoger te verhogen om wijdverbreide onvrede onder de werknemers te voorkomen.
2) belastingontduiking houdt verband met de schitterende winsten van monopolies, die zelf het resultaat zijn van de consumptiemaatschappij.
Door aan de belastingheffing van hun land te ontsnappen, kunnen grote bedrijven hun concurrentievermogen behouden, zodat ze steeds verder kunnen groeien. Ze zijn er niet zeker van dat het vergroten van de macht van hun bedrijven en de mensen aan hun hoofd het probleem zal oplossen. : Roll:
Ik ben er ook niet zeker van dat toenemende consumptie het ecologische probleem oplost! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par Ahmed » 25/05/18, 19:56

Ik was niet snel genoeg om te reageren, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb Sen-no-sen deed het prachtig voor mij! 8)
Onder andere anderskapitalisten zijn er ook de ‘verbijsterde economen’, ‘Attac’, de 99%…; niet-uitputtende lijst.

Historisch gezien was de overwinning van het Volksfront in 1936 een prachtige aangelegenheid voor alle rechtse kringen, die echter in hun onbewustheid diepgeworteld vijandig stonden tegenover de hervormingen die het beloofde.
Dernière édition par Ahmed de 25 / 05 / 18, 19: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par Janic » 25/05/18, 19:58

), dat wil zeggen de meerderheid van de werknemers in Frankrijk (50% van de werknemers ontvangt minder dan 1800 euro/maand).
In de zeer hypothetische situatie waarin zoiets zou gebeuren, zou dit tot gevolg hebben dat de consumptie van huishoudens aanzienlijk toeneemt.
dit fenomeen deed zich voor in 68 en de truc was om van de coëfficiënt van 100 naar die van (?) laten we zeggen 130 te gaan, wat betekent dat de arbeider zijn salaris zag samenvallen met dat van een OS1 zonder dit laatste krijg geen frank meer (behalve persoonlijk initiatief van de werkgever)
Uiteindelijk zorgde dit voor onvrede onder de gewonden en werd het evenwicht geleidelijk hersteld, maar met de nieuwe coëfficiënt 130, terwijl de basis van 100 voor alle werknemers behouden bleef.
Geen gekke wesp! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par Ahmed » 25/05/18, 20:01

Ja, de macht van geld is relatief, maar het zijn vooral de absolute variaties ervan die worden waargenomen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Palmolie: de trieste verzaking van Hulot




par sen-no-sen » 25/05/18, 20:50

:
Janic schreef:dit fenomeen deed zich voor in 68 en de truc was om van de coëfficiënt van 100 naar die van (?) laten we zeggen 130 te gaan, wat betekent dat de arbeider zijn salaris zag samenvallen met dat van een OS1 zonder dat deze een frank meer ontving (behalve persoonlijk initiatief van de werkgever)


Om deze reden kan deze meting in de huidige vorm niet worden uitgevoerd.
Het begrip universeel inkomen omzeilt dit probleem door (theoretisch) iedereen hetzelfde bedrag te betalen.
Maar dit zijn relatief simplistische maatstaven omdat ze systematisch de gevolgen op de lange termijn vermijden.
We zullen de ongelijkheid en de armoede niet stoppen door de oorzaak ervan te vergroten...

Het is daarom noodzakelijk om op de diepe hefbomen van het systeem in te spelen. Helaas kunnen politici zich in wezen niet met dergelijke spelletjes bezighouden, omdat dit eenvoudigweg zou bestaan ​​uit het vernietigen van hun bedrijfseigendommen... : Roll:

Ahmed schreef:Ik reageerde niet snel genoeg, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want Sen-no-sen heeft het fantastisch voor mij gedaan! 8)
Onder andere anderskapitalisten zijn er ook de ‘verbijsterde economen’, ‘Attac’, de 99%…; niet-uitputtende lijst.


Bedankt voor het compliment! : Oops:
Ik vergat te praten over alter-ecologen, die duidelijk in dezelfde geest zitten...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 363-gasten