Generator voor vloeibare stikstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par moinsdewatt » 22/05/18, 22:09

Eric Dupont schreef:ja, ik doe de plannen op solidwork.


Mooie 3D-weergaven van Solid Works zullen nooit ontbrekende thermodynamische berekeningen vervangen.

We hebben ook prachtige perpetuum mobile-machines gezien die voor synthese werkten.

Het is duidelijk dat het in werkelijkheid niet had kunnen werken. : Mrgreen:
0 x
Geo Trouvetou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 03/04/18, 22:54

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Geo Trouvetou » 22/05/18, 23:06

moinsdewatt schreef:
Eric Dupont schreef:ja, ik doe de plannen op solidwork.


Mooie 3D-weergaven van Solid Works zullen nooit ontbrekende thermodynamische berekeningen vervangen.

We hebben ook prachtige perpetuum mobile-machines gezien die voor synthese werkten.

Het is duidelijk dat het in werkelijkheid niet had kunnen werken. : Mrgreen:

Insinueer je dat de USS Enterprise niet bestaat en dat Klingon slechts een taal is die door kunstenaars is uitgevonden?
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 23/05/18, 22:53

maar we hebben ze hier de thermodynamische berekeningen gezien. de uitvinding heeft betrekking op een 100% omkeerbare machine die niet bestond. Het debat gaat over mijn vermogen om deze machine te bouwen en mijn vaardigheden. Het door geo... geleverde bewijs van mijn vermeende incompetentie zou zijn dat het debat over de toekomst is gesloten.

Ik legde uit dat ik momenteel meer bezig ben met het uitbreiden van mijn uitvinding naar het buitenland dan met het maken van een demonstrator, wat tijd en geld kost. Maar ik heb tijd genoeg!

sommige landen niet. ze zullen verdwijnen als gevolg van de opwarming van de aarde, en geo is er alleen maar om reclame te maken, daar betalen we hem voor.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Ahmed » 23/05/18, 23:01

Voordat rechten worden uitgebreid, zou het verstandig zijn om de inhoud ervan te verifiëren... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 23/05/18, 23:28

De discussie is inderdaad open. waar we in feite naar moeten kijken is welke thermodynamische efficiëntie we verkrijgen met het patent en welke efficiëntie we verkrijgen als we het patent niet hebben.
0 x
Geo Trouvetou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 03/04/18, 22:54

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Geo Trouvetou » 24/05/18, 10:50

Eric Dupont schreef:maar we hebben ze hier de thermodynamische berekeningen gezien. de uitvinding heeft betrekking op een 100% omkeerbare machine die niet bestond. Het debat gaat over mijn vermogen om deze machine te bouwen en mijn vaardigheden. Het door geo... geleverde bewijs van mijn vermeende incompetentie zou zijn dat het debat over de toekomst is gesloten.

Ik legde uit dat ik momenteel meer bezig ben met het uitbreiden van mijn uitvinding naar het buitenland dan met het maken van een demonstrator, wat tijd en geld kost. Maar ik heb tijd genoeg!

sommige landen niet. ze zullen verdwijnen als gevolg van de opwarming van de aarde, en geo is er alleen maar om reclame te maken, daar betalen we hem voor.

Word ik hiervoor betaald? Ik zou mijn bankier moeten raadplegen, hij heeft me nog niet alles verteld : Cheesy:
Jouw capaciteit voor wat? Je negeert alles, stelt domme vragen of wacht tot je werk gedaan is. En erger nog, je gunt jezelf het auteurschap van de resultaten van anderen forums. Alles wat je hier zegt komt voort uit forum FS.
U wordt gevraagd om een ​​prototype, u antwoordt dat het internationaal patent aanvragen al uw middelen in beslag neemt. Het duurt 1 uur om dit te doen, en ondertussen opnieuw de tuin gaan maaien.
4 jaar daarvoor? In zekere zin voor niets. Speculaties, vage theorieën. De wind.
En jij durft hier geld voor te vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par chatelot16 » 24/05/18, 11:39

je praat alleen over de opbrengst... maar je vergeet de kostprijs volledig

Begin met het zien van de prijs van een normale compressor bij 300 bar. Deze is al duurder dan een goede lithiumbatterij met hetzelfde vermogen... om uw systeem ook maar de minste hoop op winstgevendheid te geven, zou u op miraculeuze wijze een type compressor moeten uitvinden dat beter is dan alle bestaande compressoren

en het is niet jouw fout om in één etappe 300 bar te halen dat je zult slagen

met een voldoende aantal trappen heeft de lagedruktrap een grote cilinderinhoud, maar hoeft niet dik te zijn om hoge druk te weerstaan... en de hogedruktrap heeft de dikte voor hoge druk maar heeft een kleine cilindercapaciteit... elk De trap is geoptimaliseerd voor het gebruik ervan en het gewicht van het geheel is lager dan een enkele cilinder... het is ook beter in prijs en prestatie

energieopslag door vloeibare lucht zal misschien ooit nuttig zijn, maar alleen bij een gasfabrikant, waar de machines vooral rendabel zijn om gas te produceren en waar energieopslag slechts een aanvullende functie zal zijn

bij een gasfabrikant is de benodigde kennis al aanwezig en als de stijging van de energieprijs energieopslag rechtvaardigt, doen ze dat zonder dat je daarvoor een patent nodig hebt
1 x
Geo Trouvetou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 03/04/18, 22:54

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Geo Trouvetou » 25/05/18, 08:00

chatelot16 schreef:je praat alleen over de opbrengst... maar je vergeet de kostprijs volledig

Het houdt uiteraard geen rekening met andere parameters, het ziet alleen zijn "motor".
“Als de wijze naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar de vinger.”
Bij een gemotoriseerd voertuig moet de verhouding gewicht/vermogen dicht bij die van een olifant op een bromfiets liggen. Het is allemaal leuk en aardig om met theoretische cijfers over interne prestaties te praten, maar het staat mijlenver af van de werkelijkheid.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 25/05/18, 10:15

Geo Trouvetou schreef:
chatelot16 schreef:je praat alleen over de opbrengst... maar je vergeet de kostprijs volledig

Het houdt uiteraard geen rekening met andere parameters, het ziet alleen zijn "motor".
“Als de wijze naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar de vinger.”
Bij een gemotoriseerd voertuig moet de verhouding gewicht/vermogen dicht bij die van een olifant op een bromfiets liggen. Het is allemaal leuk en aardig om met theoretische cijfers over interne prestaties te praten, maar het staat mijlenver af van de werkelijkheid.



bij een motorisering is de motor zelf lichter dan een 4-taktmotor aangezien deze werkt volgens het principe van de 2-taktmotor. maar laten we eens kijken wat de kosten zijn van een industriële compressor bij 300 bar van 100 kW met een rendement van 50% en een batterij van 100 kW? 100 kW Ik denk dat je het wilde hebben over de capaciteit van de batterij en niet over het vermogen ervan, een batterij die gedurende 100 uur 1 kW ontwikkelt, zoals er misschien een in een Tesla zit. we zitten momenteel op 200 euro per kWh voor batterijen, oftewel 20000 euro
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 25/05/18, 10:17

Geo Trouvetou schreef:
chatelot16 schreef:je praat alleen over de opbrengst... maar je vergeet de kostprijs volledig

Het houdt uiteraard geen rekening met andere parameters, het ziet alleen zijn "motor".
“Als de wijze naar de maan wijst, kijkt de dwaas naar de vinger.”
Bij een gemotoriseerd voertuig moet de verhouding gewicht/vermogen dicht bij die van een olifant op een bromfiets liggen. Het is allemaal leuk en aardig om met theoretische cijfers over interne prestaties te praten, maar het staat mijlenver af van de werkelijkheid.


Waar kan ik op futurea de thermodynamische cyclus vinden van gasbedrijven die geen energie opslaan met vloeibare stikstof omdat ze daar niet in geïnteresseerd zijn?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten