De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par chatelot16 » 19/05/18, 20:36

Ik zou erom moeten lachen als het niet zo triest was!

Kenden we hem al van de tijd dat hij over econologie schreef en we weten wat hij waard is! wij vragen hem niet om een ​​diploma! ... en toch heeft hij zeker genoeg diploma's ... maar zijn kwaliteit is niet zijn diploma's ... het is dat als hij iets uitlegt zijn uitleg standhoudt zonder dat daar een diploma voor nodig is!

Heeft67 het volgehouden! en degenen die je kleineren, rot op
2 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 19/05/18, 23:26

We zijn de leeftijd gepasseerd om onszelf te rechtvaardigen! ...
Ik vind de trol zielig!
Het kan geen wanhopige boer zijn.Wie zou zich zorgen maken over de stijgende prijs van hooi als reactie op het succes van uw boek?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 21/05/18, 01:37

Did67 schreef:
nico239 schreef:...alle goede ideeën alleen van afgestudeerden kunnen komen (waaronder ikzelf) is onzin.



Kom op. Om niet te vergeten, plaats ik hier een van de vele versies van de grap van de enarque en de herder ["enarque" kan gemakkelijk worden vervangen door "afgestudeerd"]



Een herder was zijn kudde aan het grazen in de diepten van een landschap toen uit een stofwolk een glimmende Range Rover tevoorschijn kwam die in zijn richting kwam.

De chauffeur, een jonge man in een Armani-pak, Gucci-schoenen, Ray Ban-zonnebril en Hermès-stropdas, leunt uit het raam en vraagt ​​de herder:
"Als ik je precies kan vertellen hoeveel schapen er in je kudde zijn, wil je me er dan een geven?"

De herder kijkt naar de jonge man, dan naar zijn vredig grazende kudde en antwoordt eenvoudig:
- Absoluut.

De man parkeert zijn auto, klapt zijn laptop open, sluit hem aan op zijn mobiele telefoon, surft op internet naar de NASA-pagina, communiceert met een satellietnavigatiesysteem, scant de omgeving, opent een database en een dertigtal Excel-bestanden met ingewikkelde formules; Ten slotte haalt hij een gedetailleerd rapport van ongeveer tien pagina's uit zijn geminiaturiseerde printer en richt zich tot de herder met de woorden:
– Je hebt precies 1 schapen in je kudde.
"Dat klopt," zei de herder. En zoals afgesproken, neem er een.

Hij kijkt toe hoe de jongeman zijn keuze maakt en zijn prijs naar de achterkant van zijn voertuig stuurt, en voegt eraan toe:
– Als ik precies raad wat je doet voor de kost, wil je me dan mijn schapen teruggeven?
- Waarom niet ? antwoordde de ander.
"Je bent enarque en je doet audits", zei de herder.
– Je hebt helemaal gelijk, hoe raad je het?
- Het is makkelijk. Je komt hier opdagen terwijl niemand je erom vroeg, je wilt betaald worden voor het beantwoorden van een vraag waarop ik het antwoord weet, en je weet duidelijk absoluut niets over mijn baan. Geef me nu mijn hond terug!




Beeld


[bewerken / Did67 / quote-tag toegevoegd]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 21/05/18, 22:28

Trollen trol...

Het klassement is deze avond wederom definitief. Het boek heeft zich gestaag gevestigd als een bestseller in de categorie tuinieren. De laatste reacties zijn heel erg positief. Vanavond conferentie in het noorden van de Elzas: volle zaal, mensen volgen vanaf de binnenplaats, in één rij kijkend door een deur! Ik moet over twee weken een inhaalsessie doen voor degenen die niets konden zien!!!

Ik denk echt niet dat er een dwaas is die aan mijn vaardigheden twijfelt! Moge hij een gelukkige dwaas zijn!!!

Screenshot 05-21-18 om 10.25 uur beoordeling Amazon.PNG
Screenshot 05-21-18 om 10.25 uur rating Amazon.PNG (65.4 KiB) 2136 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 21/05/18, 23:24

Beeld

Heeft u feedback over wat mensen zich herinneren van uw conferenties (de belangrijkste ideeën) en wat hun het meest opvalt?

Of brieven van lezers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/05/18, 16:06

Ah, ik vergat dit bericht te plaatsen, vier dagen geleden, van onze dierbare vernietiger van pseudo-landbouwkundigen:


Screenshot 05-22-18 om 04.04 uur Dustin.PNG
Screenshot 05-22-18 om 04.04 uur Dustin.PNG (52.98 KiB) 2096 keer bekeken



Hij stelt zich geen seconde de vraag waarom we de moeite zouden nemen om zijn onzin te beantwoorden! Wat zou het zijn om hem een ​​belang te erkennen dat hij geenszins...
1 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par fl78960 » 22/05/18, 18:10

Ik moet toegeven, omdat ik nogal ongeduldig van aard ben, dat ik nooit het geduld heb gehad om de video's van Didier verder te volgen dan de eerste minuut, ook al leidden mijn interneto-tuin-groente-zoekopdrachten me regelmatig op dit pad.

Op een dag, verdwaald in mijn favoriete boekhandel, stuit ik op het boek (waarvan ik niet eens vermoedde dat het bestond), ongetwijfeld over de auteur, maar toch controleer ik of we het over hetzelfde hebben, het begin van de lezing bevestigt voor mij dat het precies was wat ik zocht: een vrij volledige samenvatting, en vooral zeer goed gestructureerd, over het leven van de bodem ... gekocht en heel snel gelezen, een traktatie!

Het lezen van het boek dwong me een beetje, en ik heb veel van je video's bekeken (tot het einde!)

Ik gaf niet toe aan "mode" en kocht (nog) geen enkele strohalm. Maar in het licht van de lezingen van het boek en de discussies over de forum, Ik ga door met mijn kleine luie experimenten, waarbij ik geleidelijk het beheer van mijn (zeer kleine) moestuin corrigeer.

Kortom, in twee woorden: Bedankt Didier!
2 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par fl78960 » 22/05/18, 18:59

fl78960 schreef:
Ik heb geen enkele strohalm gekocht.


Hooi! Er moet duidelijk "hooi" in staan ​​:-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/05/18, 19:49

fl78960 schreef:Ik moet toegeven, omdat ik nogal ongeduldig van aard ben, dat ik nooit het geduld heb gehad om de video's van Didier verder te volgen dan de eerste minuut, ook al leidden mijn interneto-tuin-groente-zoekopdrachten me regelmatig op dit pad.


Humormodus aan:

"Ah, hier zijn de jongens die mijn gemiddelde kijktijd verlagen!!!"
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/05/18, 19:55

fl78960 schreef:
Op een dag, verdwaald in mijn favoriete boekhandel, stuit ik op het boek (waarvan ik niet eens vermoedde dat het bestond), ongetwijfeld over de auteur, maar toch controleer ik of we het over hetzelfde hebben, het begin van de lezing bevestigt voor mij dat het precies was wat ik zocht: een vrij volledige samenvatting, en vooral zeer goed gestructureerd, over het leven van de bodem ... gekocht en heel snel gelezen, een traktatie!



Het is dan een goede boekhandel, als ze het blootleggen!

Het is het verschil tussen een geïmproviseerde video (ik weiger elke vorm van voorafgaand "schrijven" van wat ik ga zeggen - het komt zeer zelden voor dat een reeks opnieuw wordt opgenomen, meestal als gevolg van een grote hapering of een geheugenverlies) en een boek, gebouwd, opgenomen, gewijzigd ... Tot het einde heb ik geknipt, verwijderd, verplaatst, om iets te bereiken dat zowel een klein beetje over mijn verhaal wilde vertellen (omdat mijn moestuin een deel van mij is) en het idee wilde ondersteunen dat grondbewerking schadelijk is. Uitgaande van een beperking ontdekte ik dat het veel beter was om geen nutteloze inspanningen te leveren. En toen uiteindelijk, niet wetend of er een deel 2 zou komen, heb ik een praktisch gedeelte opgehangen zodat mensen het meteen konden proberen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 466-gasten