Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Did67 » 19/04/18, 14:32

Christophe schreef:
Kortom, het is een schande om bitcoins te gebruiken terwijl je oogkleppen op klassieke financiën legt.


Waar heb je gezien dat we onszelf oogkleppen opdoen? Natuurlijk heb ik een bankrekening: is dat oogkleppen opdoen? En ja, ik heb een auto, een computer, een huis... Ik ben dus, op mijn schaal, een kapitalist (zittend op de realiteit).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 19/04/18, 15:45

We hebben het hier eenvoudigweg over bitcoins, maar ik denk niet dat iemand mij er serieus van kan verdenken dat ik me niet bewust ben van het kunstmatige karakter van de aandelenmarktwaardering van bedrijven die toch materieel stagneren... : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 19/04/18, 16:46

Did67 schreef:Waar heb je gezien dat we onszelf oogkleppen opdoen? Natuurlijk heb ik een bankrekening: is dat oogkleppen opdoen? En ja, ik heb een auto, een computer, een huis... Ik ben dus, op mijn schaal, een kapitalist (zittend op de realiteit).


Oeps! Je hebt het hier niet over financiën, maar over de economie van een vader...

Financiën zijn degenen die speculeren op de prijs van tarwe of andere basisvoedingsmiddelen, alleen maar om nog een paar arme mensen te laten sterven, door toegevoegde waarde te creëren uitsluitend gebaseerd op hun persoonlijke winsten... Gaat het niet om het creëren van “rijkdom” uit het niets?

Voor mij is het veel erger dan het geval van bitcoins, maar hey... ik ben aan het dwalen, denk ik!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 19/04/18, 16:48

Ahmed schreef:We hebben het hier eenvoudigweg over bitcoins, maar ik denk niet dat iemand mij er serieus van kan verdenken dat ik me niet bewust ben van het kunstmatige karakter van de aandelenmarktwaardering van bedrijven die toch materieel stagneren... : Lol:


Oké, dus bitcoins zijn niet zo slecht... Omdat ze hetzelfde zijn als wat al ongeveer vier decennia bestaat...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 20/04/18, 04:01

0 x
Tenerife
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/04/18, 17:16
x 1

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Tenerife » 26/04/18, 17:22

Geweldige parodie, ik ben er dol op! :D
1 x
Ik kom... Niet typen...!
Lilieth78
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/05/18, 15:17

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Lilieth78 » 20/05/18, 15:30

Wat een goede uitleg. Uitstekend!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par moinsdewatt » 21/05/18, 12:06

Bitcoin: wat zijn prijs bepaalt

Forbes 20 mei 2018
.................


................
Dit betekent dat Bitcoin niet als een commodity mag worden beschouwd. Mijnwerkers bieden een dienst, transactiebevestiging, waarvan Bitcoin-gebruikers volledig afhankelijk zijn. Zonder deze dienst zou Bitcoin uitsterven. Maar de winsten van mijnwerkers zijn afhankelijk van gebruikerstransacties. Als de kosten te veel stijgen, zullen gebruikers stoppen met het gebruik van Bitcoin voor transacties en zal Bitcoin uitsterven. De perfecte balans tussen transacties en kosten wordt bereikt wanneer er voldoende gebruikers zijn om een ​​redelijk aantal transacties te bevestigen en voldoende miners om deze verificaties uit te voeren.

En ten slotte, wat de waarde van Bitcoin bepaalt, is de bereidheid van mensen om het te gebruiken om transacties uit te voeren, inclusief het kopen en verkopen van Bitcoins, uiteraard, aangezien uitwisselingen transacties zijn. Maar zal de prijs van Bitcoin voldoende blijven stijgen zodat gebruikers ermee instemmen steeds hogere kosten te betalen? Of zullen we getuige zijn van een debacle, veroorzaakt door dalende prijzen als gebruikers massaal het systeem verlaten, gevolgd door mijnwerkers, als de ineenstorting van het transactievolume ervoor zorgt dat de kosten dalen?

https://www.forbes.fr/finance/bitcoin-c ... -son-prix/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 21/05/18, 15:43

Het artikel van vandaag waarin Ripple wordt gepresenteerd, een altcoin (een beetje) minder volatiel dan de originele bitcoin: https://www.econologie.com/crypto-monna ... avantages/ en al gebruikt als beveiligingsprotocol door bepaalde grote banken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 01/06/18, 11:48

In Nederland kunt u uw elektrische auto opladen en betalen met cryptocurrency: https://www.econologie.com/bitcoins-rec ... omonnaies/

Een voorbeeld van onder meer het concrete gebruik van cryptocurrencies...
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten