Idea beast: isoleer de uitlaat thermisch?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten

Idea beast: isoleer de uitlaat thermisch?




par paotop » 30/01/06, 14:42

heuuu ....... Ik had net een flits ... : Cheesy: : Idee:

omdat er een maximum aan warmte nodig is voor de reactor in de uitlaat, zou het niet mogelijk zijn om de uitlaatpijp een beetje achter de reactor thermisch te isoleren om het warmteverlies langs de pot te beperken (verschillende stil, etc.)
van het soort .... een mantel niet-geleidende warmte om het uitgeruste deel van de reactor te isoleren van de rest van de uitlaat.

:pijl: grote diesels (tractor, groep, machines) waarop een "G" -systeem zeer efficiënt is, zijn vaak uitgerust met zeer korte uitlaten ........ daardoor is de warmte meer geconcentreerd ..... nee ?

het is misschien heel concreet, zei ik, maar er is een nummer : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/01/06, 18:41

Hallo,
De meeste mounts zijn met name turbo diesels
thermisch isoleren van de reactor, het uitlaatcircuit en
dat de kanalen input en output van de bubbler, op een auto of het is niet genoeg warmte is een noodzaak

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/01/06, 20:24

Over de titel denk ik dat er geen idee is 'dom'. Elke opmerking is goed om te vragen om de schmilblic vooruit te helpen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/01/06, 23:59

Ik ben de domme vraag die ik mezelf stel of het echt een voordeel is om de stoomuitlaatreactor meer dan 200 ° te maken?
Ik heb nog geen thermometer kunnen krijgen, maar de koperen uitlaat van de reactor werd iets blauw en de flexibele Special HTE T °, ​​die direct daarna komt, begint te roken wanneer ik de molen forceer!
Het moet gezegd worden dat ik slechts 26 cm van de reactor tot de inlaat heb en de reactor dubbelwandig is.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/02/06, 13:38

Vraag aan Lazu
heb je het thermokoppel thermokoppel op Selectronic gezien?
Voor de warmteafgifte van de reactor neemt deze af wanneer u water injecteert. Uw motor heeft mogelijk meer water nodig als uw motor rijdt.
Ik heb niet getest in de bergen. Ik moet dit weekend een test doen in een lange kust om te observeren. Ik denk dat André zei dat hij meer water kon injecteren als zijn motor met een beladen aanhangwagen was beladen. Dit is zodanig dat de uitgangstemperatuur van de reactor 200 ° C niet overschrijdt. Voorbij deze temperatuur brengt het niets. Volgens hem is het noodzakelijk om tussen 120 en 180 ° C te blijven.
Ik heb gemerkt dat onder 120 ° C als er te veel water is de reactor gewelddadig daalt en hij verdrinkt. Ik heb gemerkt dat wanneer zeer weinig water wordt geïnjecteerd, de reactoroutput 200 ° C niet overschrijdt en nooit onder 120 ° C daalt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 03/02/06, 23:22

ja bedankt voor de pit links!
Er is een thermokoppel van 1m50 het is kort !! het gaat tot 200 ° en ik had graag tot 300 ° gewild en dan zal de sonde problematisch zijn om te installeren ... Ik heb liever een thermometerketting of magneetknop bevestigd aan de buis of een draagbare thermometer waarmee ik instazntemment kan beheren.
Als je je pantone-kant test, doe het dan in een echte kraag met hellingen 10% en je klimt als een calu voor hem om op het gezicht te zetten en daar zul je de grenzen van de warmteafgifte-reactor naderen!
Ik plaats je bericht in een bestand om het als referentie te hebben voor mijn volgende test, daarvoor moet ik een thermometer onder de kap plaatsen.
Voor mijn waterverbruik ben ik nog steeds 1,4 l./100km voor slang 12 / 14 met de luchtinlaatventielborstel grondig geopend.
U zegt dat het buiten 200 ° niets oplevert, dus het is niet nodig om de verbindingsreactor / venturi te isoleren.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 14/10/06, 10:26

Ik vond dit op eBay UK. het is een thermische isolatie voor uitlaatgassen ..... als er iemand is die geïnteresseerd is, kan deze naar Frankrijk sturen.

het adres: http: //cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ViewItem & item = 110043338211 & fromMakeTrack = true


de productbeschrijving:


EEN PRODUCT MOET HEBBEN VOOR TURBO- EN NIET-TURBO-FIETSEN, BOTEN, AUTO'S, KIT-CARS, LIMOUSINES, TREKKERS EN TRUCKS. KAN OOK OP BUIS, BUIS / ROESTVRIJ STALEN MANIFOLDS EN MIDDENGEDEELTE WORDEN GEPLAATST.

1. Oorspronkelijk ontwikkeld voor de thermische isolatie van gasturbinestraalpijpen.

2. Dit uitgeputte materiaal speelt sinds 1960 een cruciale rol in de Europese ruimtevaartindustrie.

3. Het wordt veel gebruikt in nucleaire reactortoepassingen.

4. Het is gemaakt van anorganische vezels en geweven tot een zeer flexibele doek.

5. Het kan continu werken bij 1000 ° C en tot 1600 ° C voor een beperkte periode.

6. Het zal niet smelten of verdampen totdat de temperaturen 1700 ° C overschrijden.

7. Het heeft een zeer hoge weerstand tegen thermische schokken.

8. Het biedt flexibele elektrische isolatie bij temperaturen zo hoog als 1000 ° C.

9. Is een goede elektrische isolator, met hoge elektrische sterkte en lage elektrische geleidbaarheid.

10. Wat kan ik meer zeggen? Ziet er geweldig uit in uw motorruimte!



INSTRUCTIES





· De uitlaatwarmte-omhulling bevat veel vezels die de huid kunnen irriteren! Draag handschoenen tijdens het hanteren!



· De montage van dit product kan veel eenvoudiger worden gemaakt door het voertuig te verwijderen.



· Als ze eenmaal zijn gesloten, kunnen ze behoorlijk moeilijk te openen zijn. Het kan gedaan worden met een zeer fijne pin, door de kleine bal naar achteren te duwen.



De warmtepakking kan met een scherpe schaar worden gesneden.



· Het afgesneden uiteinde kan worden opgeruimd met een aansteker of gastoorts.



· Overlap elke draai met een halve inch.



· Nadat u het door u gekozen gedeelte van de uitlaat hebt ingepakt, plaatst u een roestvrijstalen stropdas waar u klaar bent met inpakken. Trek het strak en knip de rest van de stropdas af met een scherpe schaar of zijsnijtang. Bind beide uiteinden indien nodig.



· Het is volkomen normaal dat de uitlaatwarmte gedurende ongeveer 10 mijl een geur afgeeft!



· Jubileumklemmen kunnen worden gebruikt als alternatief voor roestvrij staal.



Roestvrij stalen stropdas specificaties:





360mm x 4.6mm
Roestvrij staal is een van de meest voorkomende aandoeningen.
Roestvrij staal is zeer goed bestand tegen corrosie en wordt veel gebruikt in maritieme omgevingen waar chemicaliën, zouten, zuren en extreme temperaturen de bundelingstoepassing kunnen beïnvloeden
Laag profiel, zelfremmend, kogellagerhoofd
Volledig gesloten kop laat vuil of gruis het vergrendelingsmechanisme niet hinderen.
Hoge treksterkte sterkte en veiligheid bij zware toepassingen.
Gladde afgeronde randen zorgen voor een veilige, efficiënte bediening.
Temperatuurbereik -112 ° F (-80 ° C) tot 1000 ° F (538 ° C)
Handig in omgevingen met extreme temperaturen.
Vlamvertragend en niet giftig.




als het kan helpen .... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten