De spierkracht (in Watt) van de man

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 02/05/18, 14:08

Ben me, ik moet 3 Robert om te proosten 3 1 boter karnen, 25 mij te verlossen uit Normandië in relais, een half dozijn Ik denk dat het malen van graan, en waarschijnlijk 2 tientallen om de oven te verwarmen om het brood te bakken ... ik heb niet degene die het mes smeedt, degene die het ijzererts heeft gewonnen, degenen die het transporteerden, degenen die het smolten ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 02/05/18, 14:34

Uitstekende demonstratie door de sandwich! Beeld
het geeft een beter idee van de energie die nodig is voor de meest elementaire handelingen van ons dagelijks leven.

Het negeert echter het motiverende aspect van de inspanning: we zeggen dat motivatie de belangrijkste motor is voor onze acties, en het feit dat Robert een sandwich trapt om te roosteren was waarschijnlijk effectiever dan als hij moest trappen om de huishouden!
Kortom, alles blijft relatief, zoals Albert zei ...
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 02/05/18, 20:16

Alles om ons heen werkt dankzij overvloedige en goedkope energie. We zullen zien wat er gebeurt * wanneer de olieprijzen stijgen (over twee jaar) ... : Roll:

* Dit zal de overvloed en prijs van olie niet in twijfel trekken, het zal slechts een diepgaande invloed hebben op een economie die stagneert en zelfs ronduit recessief is als men rekening houdt met de financiering van activiteiten door te lenen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 21/05/18, 22:06

Na de demonstratie van Robert met zijn fiets en zijn broodrooster, hier is dat van CM2 studenten en een fiets uitgerust met een grote dynamo. Terwijl de quadriceps van jonge studenten niets te maken heeft met die van Robert, maar de ervaring is interessant om een ​​idee te geven van de energie die nodig is in het dagelijks leven:

1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten