Pantone op kwik 316CDI?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Pantone op kwik 316CDI?




par bleusideral » 14/04/18, 11:00

Hallo wereld

Ik ben een beetje verdwaald in de wereld van pantone, veel te lezen en te begrijpen en toch zou ik minder willen vervuilen, en minder verbruiken met mijn oliekachel die ik in de zomerperiode gebruik van een beetje vervuiling, 130 000 kms .... en gezien de nieuwe beperkingen van de CT, ben ik een beetje bang !!!!

Ik zag de advertentie: https://www.hybridforall.fr , maar ik aarzel: de prijs is gerechtvaardigd (480 € inclusief btw) en de uitvoering klopt voor jou, voor degenen die het misschien hebben meegemaakt?

Zo nee, zijn er onder jullie die het voor dit type motor wisten: 5 cyl 316CDI? misschien vind je het optimale plan ... Hoe dan ook, ik ben een beetje verdwaald, als je me kon helpen ...!

Dank u bij voorbaat
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par Flytox » 15/04/18, 23:24

bleusideral schreef:Hallo wereld

Ik ben een beetje verdwaald in de wereld van pantone, veel te lezen en te begrijpen en toch zou ik minder willen vervuilen, en minder verbruiken met mijn oliekachel die ik in de zomerperiode gebruik van een beetje vervuiling, 130 000 kms .... en gezien de nieuwe beperkingen van de CT, ben ik een beetje bang !!!!

Ik zag de advertentie: https://www.hybridforall.fr , maar ik aarzel: de prijs is gerechtvaardigd (480 € inclusief btw) en de uitvoering klopt voor jou, voor degenen die het misschien hebben meegemaakt?

Zo nee, zijn er onder jullie die het voor dit type motor wisten: 5 cyl 316CDI? misschien vind je het optimale plan ... Hoe dan ook, ik ben een beetje verdwaald, als je me kon helpen ...!

Dank u bij voorbaat


Voor reclame doen ze hetzelfde als anderen met prijzen die even ongerechtvaardigd zijn. Kortom niets nieuws onder de zon.
Als, kan de houtskoolfilter op de inlaat van de bubbler ..... nut ?????? Al een van de problemen is de lage luchtstroom die in de bubbler komt, als ze meer remmen met een filter ... ????
Een ander probleem is hun warmtewisselaar, net als die van andere merken, met een platte bodem, door deze op een cilindrische uitlaat te plaatsen, zal deze zeer slecht slijten en waarschijnlijk niet genoeg opwarmen, zo weinig stoom en daarom het risico lopen om 'grote "druppels water komen in de turbo en daar zuigt het ......
Eén advies, doe je zelf aan het bewerken, je hebt genoeg documentatie over econo om te doen.
Goede mechanica.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par bleusideral » 18/04/18, 15:22

Bedankt voor al deze tips! Ik wil het zelf doen omdat ik de vaardigheden heb om te lassen met meerdere technieken, daarna voel ik me een formidabele studie over de ontwikkeling, en het is waar dat ik graag teruggekomen was van de ervaring op dit type 2 686 cm3-engine met nauwkeurigere plannen ...
Wat betreft deze kit, ik noteer de "beplating" van de reactor tegen de uitlaatbuis, maar ik denk dat we deze kunnen integreren met een uitsparing in de betreffende buis met afdichting bij hoge temperatuur (zou er geen belemmering van de uitlaatgassen?) ... Ik zet mijn onderzoek voort maar ik blijf openstaan ​​voor elke discussie!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par bleusideral » 18/04/18, 16:04

Ik kom terug op mijn onderwerp, ik neem een ​​voorbeeld van realisatie, 2 soorten montages: de kit ECONOKIT en de ECOPRA, volgens deze voorbeelden van realisatie, welke van de twee is de beste? ECOPRA lijkt completer ...
Het lijkt er ook op dat roestvrij staal de voorkeur heeft, ook het gebruik van gedemineraliseerd water, maar welk waterconsole vereist het?
Sorry voor al deze vragen, maar voordat ik aan een productie begin, oogst ik een max van info !!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par Flytox » 18/04/18, 22:50

bleusideral schreef:... daarna voel ik een geweldige studie over de ontwikkeling, en het is waar dat ik graag een ervaring terugkreeg van dit type 2 686 cm3-engine met nauwkeurigere plannen ...

Er zijn veel verschillende engines en heel weinig editing expliciet beschreven .... het is niet verlammend, maar eigenlijk is het nodig om de focus te raken.

bleusideral schreef:Wat betreft deze kit, ik noteer de "beplating" van de reactor tegen de uitlaatbuis, maar ik denk dat we deze kunnen integreren met een uitsparing in de betreffende buis met afdichting bij hoge temperatuur (zou er geen obstructie van de uitlaatgassen?)

Ja, het zal veel effectiever kunnen opwarmen. Voor de obstructie, denk ik dat we de doorsnede van meer dan 1 / 4 niet moeten verminderen?
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par Flytox » 18/04/18, 23:14

bleusideral schreef:Ik kom terug op mijn onderwerp, ik neem een ​​voorbeeld van realisatie, 2 soorten montages: de kit ECONOKIT en de ECOPRA, volgens deze voorbeelden van realisatie, welke van de twee is de beste? ECOPRA lijkt completer ...

Niemand heeft deze vergelijking althans op Econo serieus genomen.


bleusideral schreef: Het lijkt er ook op dat roestvrij staal de voorkeur heeft, ook het gebruik van gedemineraliseerd water, maar welk waterconsole vereist het?
Sorry voor al deze vragen, maar voordat ik aan een productie begin, oogst ik een max van info !!


Roestvrij staal lost corrosieproblemen op. Gedemineraliseerd water beperkt de stortingsproblemen, maar ... is misschien niet de beste oplossing voor de prestaties van Gillier Pantone. André gaf er de voorkeur aan om water uit de bron te recupereren, enz ... voor betere resultaten.
Voor waterverbruik is het erg afhankelijk van montage, verwarming, gasstroom, lengte van leidingen (drukval) etc.
Dit kan variëren van niets (de kits waarmee je meerdere meters leiding tussen de reactor en de inlaat kunt plaatsen) tot enkele liters per 100 km. Sorry dat ik niet specifieker ben, maar het "juiste" waterverbruik is wanneer het werkt. Als het helemaal niets verbruikt, heb ik grote twijfels ... ondanks de beweringen van sommigen. : Mrgreen: Wanneer we in de 100 km bij verschillende liters aankomen, zouden we dit terug moeten brengen naar bijvoorbeeld kubieke capaciteit, om te weten waar we het over hebben. Op mijn mount R19, is het niet met de grote conso van water dat ik de beste prestaties behaalde, maar eerder de grootste hik en andere verdrinkingen van de Gillier Pantone. : Mrgreen: (beheer van chaotisch functioneren).
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Pantone op Merco 316CDI?




par bleusideral » 29/04/18, 19:49

Met een beetje vertraging bedank ik Flytox voor uw opmerkingen die ik waardeer!

Voor nu, zal ik tevreden zijn om wat meer info van over de hele wereld op te halen voordat ik serieus begin met het maken van de reactor, met name voor de afmetingen volgens mijn motorvermogen, de instellingen maken me een beetje bang, ik zal meer zien laat dus, en rol naar 20% plantaardige olie terwijl je wacht, voor deze zomer ...
Bonne voortzetting
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten