De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 26/04/18, 17:04

Om 17 uur is het zelfs 43e! [Ik heb het over de mijne!]
1 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par 1360 » 26/04/18, 20:27

Hi Did,

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel exemplaren van je uitstekende boek heb je verkocht?

Dankjewel ;)
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 26/04/18, 21:00

Geen eenvoudig antwoord: wanneer een boek wordt gedrukt, "verlaat" het de voorraad bij de uitgeverij [heel precies, de dochteronderneming die verantwoordelijk is voor de distributie ervan - in mijn geval is dat Interforum], maar wordt niet verkocht. Hij is bij de boekverkoper, in de schappen of niet ...

De cijfers die ik heb:

a) printen: 5 bij de start, daarna zeer snel na de release, 000 meer [de tweede herdruk is in aantocht, wat betekent dat de 3 exemplaren allemaal naar de distributeur zijn gegaan]

b) "restocking" = boekverkopers die opnieuw bestellen, zijn goed: 50 tot 80 dag [maar het was twee of drie weken geleden, we stonden toen in een Amazon-ranglijst van 500 tot 1000 in het algemeen]

c) op dat moment, de "uitbetaling" = de werkelijke verkopen, zijn van 250 tot 280 per week volgens mijn uitgeverij

d) persoonlijk verkoop ik mijn vijfhonderd, na conferenties of door het sturen van gesigneerde werken ...

Dit alles lijkt nu te versnellen (zojuist, om 19 uur, stond hij zelfs op de 36e plaats!).

Screen Shot 04-26-18 om 07.03 uur Amazon ranking 26 april 19 uur
Screen Shot 04-26-18 om 07.03 uur Amazon ranking 26 april 19 p.PNG (74.58 KB) 2689 keer bekeken
2 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par 1360 » 27/04/18, 18:15

Bedankt voor deze verduidelijkingen, Didier.

Ik dacht niet dat er zoveel waren ... en het is nog niet voorbij. Gefeliciteerd.

Ik heb maar één klacht in dit boek: de mijne is niet gesigneerd (Amazon) : Cry:

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par thibr » 27/04/18, 19:48

Het is waar dat ik met de toewijding vind dat het een prachtig geschenk is om aan te bieden 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 29/04/18, 10:27

Het effect van de artikelen vervaagt ... Het is "slechts" 200e ...

In de secties 'tuinieren' botweg geslagen door een onlangs verschenen boek en geschreven door een columnist die zo bekend is; het wordt als volgt gepresenteerd:

Screenshot 04-29-18 om 10.26 uur Amazon Simplissime.PNG
Schermafbeelding 04-29-18 om 10.26 uur Amazon Simplissime.PNG (104.11 KB) 2561 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 29/04/18, 13:11

hallo

vanmorgen naar deze snelle kleine video kijken

https://potagerdurable.com/video-ce-qui ... &utm_term=

Ik herinnerde me dat toen ik nog aan het composteren was (dwz vorig jaar) : Oops: Ik had zelden wormen in de composter, of als die er waren, waren er maar heel weinig ...

Waarom ? misschien was ik niet aan het composteren "volgens de regels van de kunst" ??? (ik kan echter wel bevestigen dat de verkregen compost, ook al kostte het tijd, van goede kwaliteit was)

Het is waar dat het ook nooit in mijn stapel opwarmde, het was nogal koud (of lauw) ... het was ook relatief luchtig, omdat ik vaak brouwde en ik nogal grof (bruin) afval mengde. ... en waarschijnlijk ook omdat mijn stapel vaak droog genoeg was, gaf ik nauwelijks water, zeker niet genoeg.

Dus wat is de beste manier om te composteren? moet het tamelijk compact, zeer vochtig, voornamelijk "groenafval" zijn? met veel kleine wormen, is dat de sleutel tot "goede" compost? moet het proces per se erg snel zijn?

oeps! Ik vond het onderwerp leuk, hier is het boek ... : Oops:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 29/04/18, 16:49

Een compost warmt op door bacteriën, niet door oppervlaktewormen ... Maar dit is inderdaad niet de plek om erover te praten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Baron35
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/05/17, 16:03
Plaats: Ille-et-Vilaine
x 3

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Baron35 » 29/04/18, 18:27

Lees eindelijk! Uitstekend popularisatieboek over bodembiologie maar wat jammer, geen bibliografische referentie aan het eind van het boek…
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 29/04/18, 21:34

1) Strikt genomen beschouw ik het boek niet als een "wetenschappelijk werk", dus ik heb niet naar de bibliografie verwezen. Het is meer een "test" ...

2) Veel dingen zijn triviaal, zonder specifieke verwijzingen. Toch citeerde ik Marcel Bouché. Dit is de meest voor de hand liggende "lening". Ik had het boek over mycorrhizae moeten citeren [http://www.quae.com/fr/r4798-les-mycorhizes.html], maar de leningen die ik doe, staan ​​op het net, in de blog van de auteur ...

3) Het boek is verkeerd. Het klinkt "wetenschappelijk", maar het is een mooie som van wetenschappelijke banaliteiten. Het is de manier van monteren die origineel is.

4) Ik geef toe dat ik niet in staat was de "bibliografie" te reconstrueren van alle werken die me tijdens deze fase hebben geïnspireerd, maar er liggen op mijn bureau veel boeken die ik heb geopend en ... NOOIT LEZEN!

De echte trigger is Manfred Wenz, die ik heb ontmoet, maar die geen boek heeft geschreven. Ik betaal hem trouwens een klein eerbetoon, want deze man is grotendeels onbekend in Frankrijk.

Veel hoofdstukken - bacteriën, schimmels, zijn een "hoop" dingen die van het net zijn gehaald ... Nogmaals, ik heb net een serieuze sortering gemaakt tussen de 95% onzin en de 5% van de dingen die duidelijk stand hielden ... ik op kleine stukjes papier geschreven ...

5) Ik had een lijst kunnen maken met werken die ik interessant, geloofwaardig vind, enz ... Ik heb er niet aan gedacht.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten