Niets is verloren, er is niets gemaakt, alles is getransformeerd

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
imane571
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/04/18, 23:30

Niets is verloren, er is niets gemaakt, alles is getransformeerd




par imane571 » 06/04/18, 23:42

Hallo, beste gebruikers.
Ik ben hier nieuw in forum, en ik hoop daar iets te leren.
Kortom, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om energie te gebruiken en deze tegelijkertijd met grote efficiëntie terug te winnen?
Mijn excuses als wat ik vroeg krankzinnig was...
Dank u bij voorbaat,,
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par Opale2sang » 07/04/18, 06:06

Goedemorgen.

Ik geloof niet dat de term 'gebruikt' de juiste term is om over energie te spreken.
In feite transformeren we liever elke energie in een andere, en daarom zeggen we dat “niets verloren gaat”.
Dus als we terugkeren naar uw vraag, die luidt: "Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om de ene energie met grote efficiëntie in de andere om te zetten?"
Ja, dit is mogelijk met een rendement van "bijna 100%" in het geval van de transformatie van gewone materie/antimaterie in thermische energie.

Dus dat beantwoordt je vraag.

Van harte.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par Remundo » 07/04/18, 08:22

Er bestaan ​​conversies van 100% rendement

mechanische energie in thermische energie (de rem door wrijving)

elektrische energie in thermische energie (radiator)
0 x
Beeld
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par PVresistif » 07/04/18, 10:19

Het eerste dat u moet doen voordat u energie terugwint, is dat u deze niet verliest!
Dit geldt met name voor een huis voor zowel verwarming als warm water; voor warm water heb ik vorige week een onderwerp gemaakt met de titel "Warmwaterproductieopbrengst", zie...
aan de andere kant algemene regel: de zakenwereld (de staat, energiebedrijven) streeft maar één ding na: mensen steeds meer laten uitgeven door steeds meer te consumeren en/of door steeds duurdere en complexere systemen uit te vinden die veel vereisen van onderhoud...
Voorbeeld: mijn boiler geïnstalleerd in een verwarmde ruimte heeft geen verliezen en kost € 160; het heeft veel meer efficiëntie dan een thermodynamische boiler die op 20 m van de apparaten is geïnstalleerd. Zeer groot nadeel voor de staat: ik betaalde € 30 aan btw, terwijl ik met een thermodynamische boiler € 500 zou hebben betaald! was vóór 2012, sinds de regeling ( RT2012) maakte oplossingen met “hoge BTW” verplicht.
Maar mijn regel: laten we ultra-egoïstisch zijn, voor onszelf en voor de planeet
Salutations
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par izentrop » 07/04/18, 11:32

Een goedkope waterverwarmer is vaak een magnesiumanode en de relatie tussen de energiekosten en de waarde ervan is een ander verhaal dat Jancovici heel goed heeft ontwikkeld https://jancovici.com/transition-energe ... -fastoche/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten