Niets is verloren, er is niets gemaakt, alles is getransformeerd

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
imane571
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/04/18, 23:30

Niets is verloren, er is niets gemaakt, alles is getransformeerd




par imane571 » 06/04/18, 23:42

Hallo, beste gebruikers.
Ik ben hier nieuw in forum, en ik hoop daar iets te leren.
Kortom, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om energie te gebruiken en deze tegelijkertijd met grote efficiëntie terug te winnen?
Mijn excuses als wat ik vroeg krankzinnig was...
Dank u bij voorbaat,,
0 x
Opale2sang
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 27/03/16, 22:40
x 14

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par Opale2sang » 07/04/18, 06:06

Goedemorgen.

Ik geloof niet dat de term 'gebruikt' de juiste term is om over energie te spreken.
In feite transformeren we liever elke energie in een andere, en daarom zeggen we dat “niets verloren gaat”.
Dus als we terugkeren naar uw vraag, die luidt: "Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om de ene energie met grote efficiëntie in de andere om te zetten?"
Ja, dit is mogelijk met een rendement van "bijna 100%" in het geval van de transformatie van gewone materie/antimaterie in thermische energie.

Dus dat beantwoordt je vraag.

Van harte.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Niets is verloren, niets is gemaakt, alles is getransformeerd




par Remundo » 07/04/18, 08:22

Er bestaan ​​conversies van 100% rendement

mechanische energie in thermische energie (de rem door wrijving)

elektrische energie in thermische energie (radiator)
0 x
Beeld
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44