De nachtprijs van elektriciteit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 02/04/18, 18:52

Merk ook op, maar dit is niet helemaal het onderwerp, om wat voor reden kan ik niet uitleggen, de prijs per ton van CO2 uitgegeven in het kader van het systeem om de uitstoot van grote vervuilers te verminderen op Europees niveau (ETS Emission Trading Scheme) stijgt vrij sterk sinds het begin van het jaar.

Het zal de concurrenten van EDF niet aan het lachen maken, vooral degenen die niet of nauwelijks over productiemiddelen beschikken.

Als dit waar is, zou u de komende maanden veel minder pop-ups moeten ontvangen met "verleidelijke" aanbiedingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par chatelot16 » 02/04/18, 19:00

Ik denk dat het een nieuwe elektrische bedrijf ... verschillend van EDF of Enercoop, waarvan het doel is om een ​​zeer variabele rente waardoor de winstgevendheid van de controle over het verbruik op te zetten te creëren ... om het te optimaliseren gebruik van hernieuwbare energie ... doe het net zo goed en goedkoper dan opslag

http://www.enercoop.fr/content/le-mecan ... -dire-quoi
toen ik dit las ... ging hij naar gasfabrieken die alleen de grote ten goede komen ... de mode is echt niet om de kleine consomateur erbij te betrekken

we moeten een nieuwe elektrische bedrijf, dat zijn klanten zowel een variabele rente en de productie van bruikbare automatische apparatuur ... en wie zal stimuleren, zullen de resultaten van de statistische consomation zijn cliënt te gebruiken om de resultaten te laten zien maken en een financieel voordeel voor klanten behalen

het probleem is nu dat er geen ei of kip is ... geen goede variabele prijs omdat er geen goede automatische apparatuur is om een ​​variabele snelheid te gebruiken ... en geen hardware om een ​​zeer variabele rente te gebruiken omdat er geen elektriciteitsbedrijf is dat dit tarief aanbiedt

de linky kan het verbruik in detail registreren op basis van de tijd, maar het is niet in staat om de klant te informeren over realtime tariefwijzigingen ... dit is geen probleem: dit nieuws het bedrijf informeert zijn klanten via internet ... de linky registreert het verbruik en we zullen de berekeningen maken
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 02/04/18, 19:18

chatelot16 schreef:Ik denk dat we een nieuw elektrisch bedrijf moeten oprichten ...



Elektriciteitsleveranciers voor particulieren in Frankrijk, er zijn er een paar als ik vandaag 26 in Frankrijk heb geteld!

https://www.fournisseurs-electricite.co ... lectricite

Denk je dat dat niet genoeg is? Niemand van hen had aan je idee gedacht?

PS: Nou, als de prijs van CO2 blijft stijgen, zal er binnenkort wat schoonmaak plaatsvinden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par chatelot16 » 02/04/18, 19:26

er is een veelvoud van bedrijven die hetzelfde doen ... het is niet omdat ze ontelbare fouten maken dat ze gelijk hebben! (Colluche!)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 02/04/18, 19:42

chatelot16 schreef:er is een veelvoud van bedrijven die hetzelfde doen ... het is niet omdat ze ontelbare fouten maken dat ze gelijk hebben! (Colluche!)

Ja, maar lees mijn post om 17:41 uur opnieuw. De manoeuvreerruimte is niet enorm gezien de (ongeveer) 2/3 van de rekening die globaal "vast" is voor een bepaald verbruik.

Ik wil toegeven dat iemand die gemotiveerd is zijn verbruik kan verplaatsen volgens een tarief, maar er zijn nog steeds limieten aan de oefening!

Wat de leverancier ook is, hij moet u 365 / 365 bieden, niet alleen de nacht of de WE waar negatieve prijzen op de spotmarkt zijn.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par PVresistif » 25/01/19, 22:03

Zie website met speciaal hoofdstuk:
http://osenon.free.fr
http en niet https!
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par PVresistif » 12/02/19, 11:42

al deze dezelfde gegevens ontwikkeld op een speciale supersite .............
Veel leesplezier
Let op het nachttarief, het kan je gek kosten .......

http://osenon.free.fr/10%20Tarif%20nuit ... ifnuit.htm

Kijk goed naar deze curve, het zegt veel: http://osenon.free.fr/10%20Tarif%20nuit ... raphe1.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 13/02/19, 19:28

Bedankt voor al deze info, ook al heb ik niet alles wiskundig gezien.

Ik heb de prijs dag / nacht, maar ik ontdekte dat ik in een voorbeeld van een minimale conso zit: stapel- en afwasmachine en ... basta

Dus zeg ik tegen mezelf dat ik misschien verlies

Is er een online simulator om dit te meten?

Dat gezegd hebbende, als ik vertrouw op de link die je hebt gegeven als je 45 + meer off-peak maakt, dan is het systeem winstgevend

Ik keek naar mijn inzinking

149 abonnement €
Daluren 404 €
Volle uren 327 €

Dus a priori is het off-peak / volledige systeem winstgevend voor mij, is dat het?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par n.Chr. 44 » 14/02/19, 15:22

Hallo,

Het is relatief eenvoudig ...

Met uw verbruikswaarden voor dag en nacht evenals de prijzen per kWh per dag / nacht en basis kunt u eenvoudig berekenen voor beide opties (voeg eenvoudig basis- of dag / nacht-abonnementen toe).
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par PVresistif » 15/02/19, 11:34

voor nico 329
conso-nacht: 404 / .125 = 3232 kwh
consodag: 327 / .159 = 2056 kwh
het aandeel van de dag is 2056 / (2056 + 3232) = .39 is 39% wat goed genoeg is
de bijlage P2 curve zien we dat voor 39% van de conso in de hand dag moet kWh 3000 mini mini nadelen voor winstgevende: u meer dan 5000kwh, geen probleem het nachttarief is winstgevend zijn voor u ..
opmerking: dit is geldig voor het EOF-tarief, maar niet heel verschillend voor de anderen; Aan de andere kant is het 149 € -abonnement een 9kW, denk ik
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten