Ecologen tegen biobrandstoffen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/10/06, 15:57

Houthakker schreef:Neen.

Zie de website van JM. Jancovici: http://www.manicore.com/


1) Wat mij stoort is dat dit argument, ook al is het juist, vaak naar voren wordt gebracht NIETS DOEN... het moet duidelijk zijn dat de toekomst een "lappendeken" zal zijn van andere energiebronnen dan fossiele brandstoffen ... geen enkele energie zal olie vervangen ...

Eind aan eind: inkrimping, hvp, brandhout, biogas, energiebesparing en gebruik van zonne-energie bovendien...nou, ik weet niet zeker of het argument "het zal niet genoeg zijn" nog steeds geldig is... .

2) Iets anders dat me echt irriteert: "Deze oplossingen zijn niet winstgevend?" Nou, laten we eens kijken... als we de werkelijke kosten van fossielen op middellange termijn kwantificeren (zowel in het verleden als in de toekomst), kunnen we misschien een eerlijk cijfer geven... Wat is het leven van een Irakees waard? Wat kost het broeikaseffect?

Ach, ik ben dom... integendeel voor economen en financiers Beeld, rampen het is 100% bonus voor het BBP (hoe meer er zijn, hoe harder ze worden...)

En het wordt ERNSTIG! Beeld

3) Uiteraard als iedereen wil rijden Beeld 4x4 in de stad...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/10/06, 20:28

Op een simpele vraag (kunnen biobrandstoffen aardoliebrandstoffen vervangen), is het simpele antwoord nee.

Nu, ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd van wat jij zegt, Christophe... Maar het is niet meer dezelfde vraag! : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/10/06, 20:36

Houthakker schreef:Op een simpele vraag (kunnen biobrandstoffen aardoliebrandstoffen vervangen), is het simpele antwoord nee.

Nu, ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd van wat jij zegt, Christophe... Maar het is niet meer dezelfde vraag! : Wink:


In dit geval zou ik "momenteel" toevoegen aan je eerste zin...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten