Generator voor vloeibare stikstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Generator voor vloeibare stikstof




par Eric DUPONT » 13/03/18, 21:13

Hallo,

Ik diende een nieuw patent in voor de opslag van energie met vloeibare stikstof, het is een motor die vloeibare stikstof kan produceren en de eerder geproduceerde vloeibare stikstof kan gebruiken om de energie te herstellen. mechanische energie.

De verbetering die ik heb is dat de motor in staat is om de koude van vloeibare stikstof te gebruiken, net zoals het de productie van vloeibare stikstof verbetert.

Thermodynamische berekeningen geven 240 Wh per kilogram vloeibare stikstof voor 240 Wh aan energie om 1 kg vloeibare stikstof te produceren.

de totale opbrengst moet ongeveer 60% bedragen

Het patent zal na morgen in de officiële krant vrijdag 16 maart 2018 ... worden gepubliceerd.

in de tussentijd is hier de site https://www.eric-dupont.in
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Christophe » 13/03/18, 23:11

Eric Dupont schreef:Thermodynamische berekeningen geven 240 Wh per kilogram vloeibare stikstof voor 240 Wh aan energie om 1 kg vloeibare stikstof te produceren.

de totale opbrengst moet ongeveer 60% bedragen


Kan je ontwikkelen? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Gaston » 14/03/18, 10:15

Christophe schreef:Kan je ontwikkelen? :schok:
15 pagina's geleden 3 jaar geleden hier zonder enige technische informatie ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Remundo » 14/03/18, 12:20

De terugkeer van Eric DUPONT,

Ik neem geen oordeel over uw octrooi / motor, maar uw site ...

eric_dupont.png
eric_dupont.png (29.72 Kio) Toegang tot 12367-tijden


"cijferteller": cijfers zijn nep.

En ook spelling! naar mijn mening levert deze pagina niets op.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Ahmed » 14/03/18, 12:33

De positieve kant: mooie foto's (die alleen een verwijzend rapport hebben voor het proces) en vertalingen in verschillende talen (zo incorrect als in het Frans ...). : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par izentrop » 14/03/18, 13:04

0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 14/03/18, 14:31

maak je geen zorgen, ik zal me ontwikkelen sinds ik een octrooiaanvraag indiende die je me hebt geadviseerd.

de onder druk staande vloeibare stikstof uit de tank komt in een wisselaar terecht waar deze wordt verdampt. Daarna wordt de stikstof met een waterinjectie in de motor geëxpandeerd. 160 Wh / kg stikstof wordt verkregen.

De uitvinding is als volgt. de lucht die door de wisselaar stroomt om de vloeibare stikstof te verwarmen, wordt dus gekoeld tot zeer lage temperatuur, ongeveer -150 ° C, deze lucht gaat in een compressor waar hij wordt gecomprimeerd met 40 of 50 bar, de temperatuur van de lucht stijgt tot 20 ° C. de lucht wordt dan ontspannen in de motor met een waternevel. dit kleine systeem verhoogt de energie teruggewonnen door 80 Wh / kilogram vloeibare stikstof.

Dat is alles, het is gepatenteerd.

de motor is ook omkeerbaar in vloeibare stikstofgenerator, de compressor laat toe om de gekoelde stikstof in de wisselaar te ontspannen terwijl de motor de stikstof comprimeert.

het is gepatenteerd.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 14/03/18, 15:30

Beeld
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par sicetaitsimple » 14/03/18, 17:29

Eric Dupont schreef:De uitvinding is als volgt. de lucht die door de wisselaar stroomt om de vloeibare stikstof te verwarmen, wordt dus gekoeld tot zeer lage temperatuur, ongeveer -150 ° C, deze lucht gaat in een compressor waar hij wordt gecomprimeerd met 40 of 50 bar, de temperatuur van de lucht stijgt tot 20 ° C. de lucht wordt dan ontspannen in de motor met een waternevel. dit kleine systeem verhoogt de energie teruggewonnen door 80 Wh / kilogram vloeibare stikstof.
Dat is alles, het is gepatenteerd.


Dus "de uitvinding" bestaat uit het samenpersen van lucht via een compressor om deze onmiddellijk uit te zetten in een "expander". Het is geweldig ...
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 14/03/18, 17:44

ja, adiabatische compressie, gevolgd door isotherme uitzetting.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten