Recycling lusoven thermosiphon ketel

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Recirculatie lus ketel ketel thermosiphon




par Ahmed » 26/02/18, 23:13

Ik denk dat er een aantal misverstanden van uw kant zijn als u schrijft:
Aan de andere kant, in een thermosifoninstallatie stijgt het warme water om vervolgens weer naar beneden te gaan om te worden gekoeld.

In werkelijkheid stijgt warm water omdat de dichtheid lager is et après nadat het is afgekoeld in de warmtewisselaars (radiatoren), neemt de dichtheid toe, waardoor het de neiging heeft om weer te dalen.

verder:
Ik begrijp het niet. Hoe houd je de temperatuur hoog genoeg?

Door het gebruik van thermostatische kranen is het mogelijk om, ondanks een hoge watertemperatuur in het circuit, alleen de nodige warmte in de woonkamers af te voeren, temperatuur gehandhaafd door een voldoende hoog vuur (nou ja, het is natuurlijk gemakkelijker met een automatische ketel die wordt aangestuurd door een sensor...), om het dauwpunt te vermijden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/08/15, 00:48
x 1

Re: Recirculatie lus ketel ketel thermosiphon




par lil » 27/02/18, 15:08

Ahmed schreef:In werkelijkheid stijgt warm water omdat de dichtheid lager is et après nadat het is afgekoeld in de warmtewisselaars (radiatoren), neemt de dichtheid toe, waardoor het de neiging heeft om weer te dalen.

Ja, ik denk dat we het eens zijn, ik gok gewoon dat heet water begint af te koelen op het moment dat het uit de boiler komt. Een voldoende hoge verticale afvoer aan de keteluitlaat zorgt er dus voor dat de circulatie op gang komt. En dan kunnen we naar beneden gaan. Dit is wat we zien op het diagram van de fabrikant dat hierboven is geplaatst, de buizen stoppen met stijgen en beginnen zelfs te dalen voordat ze bij de radiatoren aankomen.

verder:
Ik begrijp het niet. Hoe houd je de temperatuur hoog genoeg?

Door het gebruik van thermostatische kranen is het mogelijk om, ondanks een hoge watertemperatuur in het circuit, alleen de nodige warmte in de woonkamers af te voeren, temperatuur gehandhaafd door een voldoende hoog vuur (nou ja, het is natuurlijk gemakkelijker met een automatische ketel die wordt aangestuurd door een sensor...), om het dauwpunt te vermijden.


Ja, ik denk dat ik het begrijp. Ik neem dit mee als advies om de levensduur van de ketel te redden: zorg dat het vuur sterk genoeg is om de radiatoren te verwarmen en zorg voor een voldoende hoge retourtemperatuur.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Recirculatie lus ketel ketel thermosiphon




par Ahmed » 27/02/18, 18:33

Je eerste punt is me niet helemaal duidelijk.
Het feit dat de radiatoren iets lager zijn geplaatst dan de bovenkant van het circuit verandert niet veel aan het principe van de thermosifon: zolang de waterkolom maar afkoelt in het goede deel (als je dat zo mag zeggen!) van het circuit ( d.w.z. tegenover de stijgende kolom van warmer water), zal de hogere dichtheid bijdragen aan de circulatie van het geheel. Dus het water dat uit de korte lus in je diagram komt, kan niet de rol spelen die je wilt...

Je begreep perfect wat ik bedoelde met het tweede punt! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/08/15, 00:48
x 1

Re: Recirculatie lus ketel ketel thermosiphon




par lil » 27/02/18, 21:01

Ik begon met de installatie. Het kan me een paar dagen kosten. Ik houd je op de hoogte.

dank u 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten