kernafval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Kernafval




par Janic » 26/02/18, 09:28

Ik denk niet dat de kathedraal van Straatsburg het landschap ontsiert ...
Natuurlijk ontsiert het het landschap, het is lelijk een verloren kathedraal in het midden van de bomen van een bos of zelfs in vlakte, zelfs in een woestijn ... natuurlijk zand! : Cheesy:
En de Effel-toren? Deze stelletje afschuwelijke rommel die geen ander nut heeft dan de handel drijven, enz ... Een van de windturbines is zelfs minder lelijk met hun mooie stam allemaal glad, heel wit en takken die fladderen over wind. Alles is daarom relatief!
aan de andere kant 4000 windturbines (3MW) en 180m-hoogten
Er zijn in Frankrijk in de buurt van 100 000 religieuze gebouwen (gemiddeld 2,5 per gemeente), waaronder 15 000 beschermd als historische monumenten, waaronder 154-kathedralen, 171-basilieken,plus alle hoge gebouwen, het is allemaal lelijk!
En hoe hoog zijn de Amerikaanse gebouwen en die in Abu Dhabi?
(zo ongeveer wat nodig is om een ​​kerncentrale te vervangen) het is niet hetzelfde ...
Verwar esthetiek en utilitarisme niet met elkaar. Windturbines, met al hun onvermijdelijke tekortkomingen, zijn bedoeld om een ​​niet-vervuilende energie te gebruiken, niet om een ​​ecologisch ideaal te zijn
maar het is tenminste een visuele herinnering aan waar onze energie vandaan komt.
Onder andere!

Voor het zand, zolang er oceanen zijn zal het altijd blijven! wat problematisch is, zijn de plaatsen waar deze monsters worden gemaakt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Kernafval




par sen-no-sen » 27/02/18, 13:10

Janic schreef:Verwar esthetiek en utilitarisme niet met elkaar. Windturbines, met al hun onvermijdelijke tekortkomingen, zijn bedoeld om een ​​niet-vervuilende energie te gebruiken, niet om een ​​ecologisch ideaal te zijn


De ideale ecologie is de spierkracht ... : Roll:
Er is geen schone energie op industriële schaal.
Een windturbine groeit niet als een boom, er zijn verschillende metalen nodig, zeldzame aarde, cement, die niet uit de dij van Jupiter komen ...
Door het aantal windturbines te vermenigvuldigen met een a een back-up(d.w.z. alle apparaten die het mogelijk maken om de energieproductie in stand te houden bij afwezigheid van wind: gascentrales, pompend energieoverdrachtstation) komen we uit op een veel minder groene balans dan zou suggereren verdedigers van "duurzame ontwikkeling".
Het is daarom misleidend om te praten over neutrale energie in broeikasgassen ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Kernafval




par Janic » 27/02/18, 13:17

De ideale ecologie is de spierkracht ... : Roll:
Er is geen schone energie op industriële schaal
Absoluut mee eens! Maar ik maakte een opmerking over de relatieve esthetiek van windturbines en andere constructies.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Kernafval




par moinsdewatt » 16/09/18, 23:55

te zien in de nieuwe fabriek van 06 Seven 2018.

Diepe langetermijnopslagprojecten voor hoogactief radioactief afval

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Kernafval




par Christophe » 14/05/19, 17:48

Novethic's artikel van de dag: https://www.novethic.fr/actualite/infog ... 47257.html

[Infographic] Nucleair: wat gebeurt er met de gebruikte harten van onze reactoren?

Midden in een nationaal debat over het beheer van radioactieve materialen en afval, traceert Novethic in een infographic de route van de gebruikte splijtstofstaven, als ze eenmaal zijn gebruikt voor de productie van elektriciteit. Van kerncentrales tot opslag- en opslagplaatsen, ontdek wat er gebeurt met de harten van onze 58-reactoren.

Beeld

(...)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Kernafval




par Janic » 14/05/19, 20:03

bovendien mag niet worden vergeten dat om te koelen, water voortdurend nodig is, vandaar hun constructies aan de oevers van de rivieren. Maar als de opwarming van de aarde versnelt, is de afvoer, rivieren, schaars: hoe worden deze planten gekoeld? door erop te blazen? :(
https://fr.wikipedia.org/wiki/Piscine_d ... 3%A9ration
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2657

Re: Kernafval




par sicetaitsimple » 14/05/19, 20:50

Janic schreef:bovendien mag niet worden vergeten dat om te koelen, water voortdurend nodig is, vandaar hun constructies aan de oevers van de rivieren. Maar als de opwarming van de aarde versnelt, is de afvoer, rivieren, schaars: hoe worden deze planten gekoeld? door erop te blazen? :(


Vermijd verwisseling van de warmtevlucht die nodig is voor de werking van de installatie, de thermodynamische cyclus ervan, die vaak wordt geteld in duizenden thermische MWh, en die nodig is voor de koeling van de verbruikte splijtstof, die telt in tientallen.

MW eigenlijk, of MWh / h .......
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Kernafval




par Janic » 15/05/19, 08:10

Vermijd verwisseling van de warmtevlucht die nodig is voor de werking van de installatie, de thermodynamische cyclus ervan, die vaak wordt geteld in duizenden thermische MWh, en die nodig is voor de koeling van de verbruikte splijtstof, die telt in tientallen.

https://www.irsn.fr/FR/connaissances/In ... NuoX_kzbIV
We realiseren ons, als ik me niet vergis, dat we een koude bron nodig hebben die van buiten komtCreëren van een gevarieerde koude bron
Het ongeluk van Fukushima, in 2011, in Japan, geleid om te overwegen een nieuwe ongevalsituatie: een volledig verlies van koude bronnen en elektriciteit die alle reactoren en zwembaden voor verbruikte splijtstof beïnvloeden, die in de tijd is verlengd.
"We hebben de bepalingen onderzocht die EDF heeft behouden om een ​​dergelijke situatie te beheren", zegt Patricia Dupuy. Grote veranderingen zijn gepland of aan de gang, zoals het creëren van een gediversifieerde bron van koude gebruik bijvoorbeeld water uit de grondwaterspiegelof de Nuclear Rapid Action Force (Farn) met mobiele middelen die in staat zijn om te redden een centraal in de problemen.

https://www.irsn.fr/FR/connaissances/In ... NupDPkzbIU

Nu noemde ik de gevolgen van de opwarming van de aarde, de vermindering van de waterbronnen door de droogte en waar de meeste boeren water te pompen uit rivieren, beken, op te drogen bijna volledig met volledige reductie van het grondwater als (v is al aan de gang). Dus hoe zullen ze doen zonder een vloot? Dit is, nogmaals, de slang zijn eigen staart bijt, want na het verwijderen van alle bronnen van fossiele thermische energie in het voordeel van alle elektrische, is 75% van de elektriciteit neer te zetten en vervolgens BOOMMM!
58 Chernobyl + Fukushima! Het grote vuurwerk in Frankrijk en elders! en leefde de nucleaire waanzin! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2657

Re: Kernafval




par sicetaitsimple » 15/05/19, 09:51

Janic schreef:We realiseren ons, als ik me niet vergis, dat we een koude bron nodig hebben die van buiten komt


Natuurlijk, heb ik het tegenovergestelde gezegd?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Kernafval




par Janic » 15/05/19, 10:20

Janic schreef:
We realiseren ons, als ik me niet vergis, dat we een koude bron nodig hebben die van buiten komt
Natuurlijk, heb ik het tegenovergestelde gezegd?
Natuurlijk, heb ik het tegenovergestelde gezegd? Mijn vraag was heel specifiek en gericht: wat gebeurt er als de waterbronnen opdrogen (volgens de klokkenluiders over het broeikaseffect) en daarom deze afkoeling niet meer toestaan?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten