Rock Properties

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
nicolas_2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/04/07, 18:07

Rock Properties




par nicolas_2 » 02/05/07, 00:20

Dag


Kan iemand me een link of documentatie adviseren of zou ik een naamgeving kunnen vinden van de verschillende soorten rotsen en hun fysieke eigenschappen (weerstanden, porositeit ...)

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/05/07, 21:01

Topic verplaatst wegens geen link met olie. Zou hier beter moeten zijn...

Kom op vrienden, leg je toetsenborden klaar...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
kikker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/02/07, 18:57
Plaats: Normandië




par kikker » 02/05/07, 22:01

De door de BRGM gepubliceerde documentatie is naar mijn weten de beste.
Je zou indien nodig ook hun site moeten zien, maar de technische werken zijn zeldzaam :?
0 x
kikker
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/05/07, 13:24

:? Wat zijn de eigenschappen of toepassingen die u van uw stenen wilt maken?

Het is om calorieën op te bouwen, te isoleren, te filteren, te katalyseren, calorieën te verzamelen, calorieën te absorberen en af ​​te koelen...

De toepassingen zijn eindeloos... :schok:
0 x
Antoche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 18/07/17, 21:38

Re: rotseigenschappen




par Antoche » 23/02/18, 15:46

Wat zijn de eigenschappen of toepassingen die u van uw stenen wilt maken? ... De toepassingen zijn legio


Hallo, het antwoord op dit onderwerp interesseert me, hoewel ik niet de poster van het onderwerp ben. Om je vraag over mij te beantwoorden, vind ik het delen van je kennis over de negatieve en positieve effecten van het kweken van planten interessant.

Ik hoorde van 2 verschillende bronnen (waaronder een uit de video's van het youtube-kanaal van Pascal Poot) dat de kiezels de vochtigheid zouden vasthouden, dat er condensatie onder de kiezels zou ontstaan ​​en voor de winter zou het de warmte vasthouden? (Op de video's kunnen we zien dat zijn planten op sommige percelen tussen stenen groeien, hoewel dit natuurlijk niet het enige element is om de goede vorm van een plant te verklaren)

En blijkbaar zou het niet noodzakelijkerwijs de groei van planten belemmeren. Kiezelstenen zijn niet geliefd bij tuinders omdat ze gereedschappen zoals schoppen en frezen, enz. sneller kunnen verslijten, maar afgezien van deze overwegingen zijn het de eigenschappen van rotsen, stenen, kiezelstenen in een plantenteeltomgeving (vooral zonder grondbewerking maar met bodembedekker, en zelfs de effecten zonder bodembedekker)

In sommige landen (zoals Kaapverdië blijkbaar) omringen kwekers hun planten met kiezelstenen vanwege de bovengenoemde gunstige effecten.

Ik ben volledig onwetend over deze vraag, bedankt voor je uitleg
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 299 gasten