Zijn mijn ramen zeven?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
nono187
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/02/18, 08:46

Zijn mijn ramen zeven?




par nono187 » 20/02/18, 12:59

Dag

We hebben deze zomer een huis 1986 gekocht, allemaal elektrisch, met batchata springradiatoren en de eerste factuur die EDF net is gevallen, de contactdozen ...

We zijn erg terughoudend om een ​​pelletkachel te installeren of om een ​​groot deel van de ramen te vervangen, bijvoorbeeld in de 5-openingen in de woonkamer, inclusief 2-vensters. De toegangsdeur is ook van glas en aluminium en laat veel lucht maar we veranderen het begin van april door een echte geïsoleerde deur, beveiligd enz.
Ik heb echt het gevoel dat we te veel dingen doen, omdat er zoveel lucht binnenkomt dat de kachels een blok worden. dus als een pelletkachel er niet is om het te verwarmen vanwege de ramen.

Hier is een fragment van de DPE voor isolatie, wat denk je? UW ramen zien er enorm uit? :schok:
Een goede pelletkachel (of hout) of ramen om de elektriciteitsrekening te verminderen?

Bij voorbaat dank voor uw verlichting : Wink:
toebehoren
P_20180220_124715.jpg
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par sicetaitsimple » 20/02/18, 13:28

nono187 schreef:Ik heb echt het gevoel dat we te veel dingen doen, omdat er zoveel lucht binnenkomt dat de kachels een blok worden.



Hallo,

een vraag, "zoveel lucht"? Dus de ramen zijn in slechte staat?
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par LOGIC12 » 20/02/18, 14:06

Hallo, het zou interessant zijn om het exacte bouwjaar van het huis te weten.

En ook als de ramen echt geen thermische onderbreking hebben (met het bouwjaar, zouden we het bijna kunnen weten)

Het moet gezegd dat verwarming met elektrische kachels een 130 m2 thuis is, hoe dan ook, zelfs met nieuwere vensters weet je niet veel over de rekening.

Dit huis moet een VMC hebben. In plaats van de vensters te vervangen, zal ik proberen om een ​​VMC dual-stream niet te duur te installeren.

Heeft u bij ramen condensatie opgemerkt? Als ze uit 86 als huis dateren, is het goed mogelijk dat ze zonder thermische onderbreking zijn. Maar de economie is te verwaarlozen in vergelijking met de investering als u ze verandert.
Ik ken verschillende mensen die enkelglas hebben laten vervangen door PVC-dubbele beglazing. raceresultaat: economie dicht bij nul.

Door tegens uit te rusten uw venstersgordijnen en dubbel gordijn, vertraagt ​​het de hitte om naar zijn koudere delen te gaan. Sluit de luiken goed 's nachts.

Het huis zou dus niet in een depressie zijn en de luchtpassages zouden helemaal niet worden gevraagd, terwijl met de luchtverlaging veroorzaakt door de VMC, de lucht probeert te gaan waarheen hij maar kan.

Is er geen schoorsteen in dit huis? geen kachel, geen insert? niets ? Over het algemeen proberen we met een elektrische kachel in een dergelijk oppervlak de wanden te oververhitten met enkele goede uitbraken, en de radiatoren alleen te onderhouden.
In het algemeen met de elektrische verwarming, wordt het niet beheerd zoals bij een centrale verwarming, het verwarmt alleen de gebruikte onderdelen en niet noodzakelijkerwijs continu. En de traagheidsverwarmers, zelfs als ze aangenamer zijn, is er geen wonder. Het moet ook gezegd worden dat als we alleen naar het verbruik in de koudste maanden kijken, de som altijd hoog is, we moeten het jaar gemiddelde.



Een andere oplossing: installeer een echte centrale verwarming door radiatoren (zie beschikbare energie)

Nog een andere oplossing: installeer een AIR / AIR PAC (omkeerbare CLIM van de omvormer) die op een dag wordt geïnstalleerd met slechts twee of drie splitsingen (laat u niet misleiden door de kanalen). Er zijn splitsingen of de ontberingen van nodig consoles (het is hetzelfde, maar het installeert als een radiator, een beetje boven de grond.

het heeft een performance van 4 die vele malen hoger is dan van elektrische kachels, waardoor de conso aanzienlijk wordt verminderd. Bovendien gaat het heel snel omhoog, als we bijvoorbeeld de temperatuur hebben verlaagd tijdens het werk. We plaatsen een of twee splitsingen in de woonkamer (let op de locatie: plaats er twee in de woonkamer, een stap verwijderd van de gang, en de derde in de gangkamers.) En het kan alles verwarmen door de binnendeuren open te laten En als we 's nachts de deur van de kamer sluiten, plaatsen we een kleine radiator die alleen de temperatuur hoeft te handhaven.

Ik ken mensen die in recente huizen geen centrale verwarming op propaangas meer hebben (wat net zo duur is als elektrische verwarming) en zeer tevreden zijn. De rekening is gedaald.

Informeer, vraag om uitgeruste huizen te zien. We zien dergelijke kachels vaak in banken bijvoorbeeld, maar ook in veel huizen. Deze machines hebben behoorlijk veel vooruitgang geboekt en werken tot - 15 °. En we houden de radiatoren in het geval van een storing, of in geval van extreme kou. We moeten er zijn met 3 op 4000-euro allemaal geïnstalleerd. Zoveel goedkoper dan het vervangen van vensters en levert echte besparingen op.

Uw DPE heeft noodzakelijkerwijs een slechte classificatie vanwege de elektrische kachels, omdat men de "coëfficiënt van primaire energie van 2,58" gebruikt.
Dat wil zeggen dat vermenigvuldigt de echte conso de teller door 2,58. Omdat wanneer u 1 kw op de meter verbruikt, u 2,58 op de productiesite moet produceren.

En controleer ook of uw VMC niet altijd op hoge snelheid werkt.

ANDERS: Het zou goed geweest zijn om je ramen en deuren helemaal op en neer te zien, evenals de luchtinlaat die er moet zijn. Zet kamerhoge foto's voor kamerhoge ramen.
0 x
nono187
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/02/18, 08:46

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par nono187 » 20/02/18, 18:54

Goedenavond en bedankt voor je antwoorden.

Dus, het huis dateert van 1986, de ramen zijn van oorsprong. ze zijn in aluminium en zonder thermische onderbreking, het aluminium bevriest constant maar condenseert niet, de ramen zijn ook erg koud. Als ik spreek over lucht die ja passeert, voelen we de tijd van de koude lucht nabij de gewrichten.

Dit is echt wat me doet neigen naar de verandering van ramen, we plaatsen gordijnen op een baai, we voelen dat het gordijn toch de kou vasthoudt. Uw 4,2 wetende dat de standaard 1.3 is en nog minder doet het me hallucineren, moeten we 4 nog meer verhitten om verliezen te compenseren, in feite is dat het?
Ik heb echt het gevoel dat de radiatoren moeite hebben om de temperatuur op 19 ° te houden ..

Ik heb een VMC sf Hygro na de DPE, ik laat hem recentelijk versnellen 1, het overkwam me een paar keer deze winter om het in snelheid 2 achter te laten door vergeetachtigheid : Oops:

We hebben een open haard met een open haard bij een raam en daarnaast hebben we hem gebruikt (er is een touw gepasseerd) maar zelfs als we een beetje warmte hadden, was het echt niet warm. We komen uit een nieuw huis met een kachel contura 80% opbrengst, een heilig verschil ... onze kachel missen we ^^

Ik ga morgen foto's maken voor bessen.

We zijn geclassificeerd in C voor de DPE, het is niet slecht voor een huis 1986 tot nu toe. de radiatoren op de vloer draaien vrij zelden, het is een open trap die op een mezzanine en 3 kamers geeft, bovendien voelen we de hitte wanneer we de trap op gaan.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par sicetaitsimple » 20/02/18, 19:14

nono187 schreef: Als ik spreek over lucht die ja passeert, voelen we de tijd van de koude lucht nabij de gewrichten.
............................
Ik laat het onlangs achter in 1, het overkwam me een paar keer deze winter om het in snelheid 2 achter te laten door vergeetachtigheid : Oops:



Ah, VMC op hoge snelheid, het is dodelijk!

Dan, wat betreft de ramen (en met de CMV op lage snelheid ..), moet je echt kijken of ze gebreken vertonen. Ze moeten hoe dan ook worden uitgerust met een luchtinlaat aan de bovenkant, tenminste? Als ze zich in "goede staat" bevinden, ben ik het met Logic12 eens. Het veranderen ervan, zelfs met krachtige modellen, zal niets fundamenteel veranderen met betrekking tot de noodzakelijke investering.
0 x
nono187
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/02/18, 08:46

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par nono187 » 20/02/18, 19:24

sicetaitsimple schreef:
nono187 schreef: Als ik spreek over lucht die ja passeert, voelen we de tijd van de koude lucht nabij de gewrichten.
............................
Ik laat het onlangs achter in 1, het overkwam me een paar keer deze winter om het in snelheid 2 achter te laten door vergeetachtigheid : Oops:



Ah, VMC op hoge snelheid, het is dodelijk!

Dan, wat betreft de ramen (en met de CMV op lage snelheid ..), moet je echt kijken of ze gebreken vertonen. Ze moeten hoe dan ook worden uitgerust met een luchtinlaat aan de bovenkant, tenminste? Als ze zich in "goede staat" bevinden, ben ik het met Logic12 eens. Het veranderen ervan, zelfs met krachtige modellen, zal niets fundamenteel veranderen met betrekking tot de noodzakelijke investering.


Ja, er zijn veel luchtinlaten aan de bovenkant, in feite zijn het gaatjes in de houten kofferbak van de luiken, na hoe te weten of het echt in goede staat is .. : Roll:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par sicetaitsimple » 20/02/18, 19:51

nono187 schreef:
Ja, er zijn veel luchtinlaten aan de bovenkant, in feite zijn het gaatjes in de houten kofferbak van de luiken, na hoe te weten of het echt in goede staat is .. : Roll:


Niet voor de hand liggend, maar het moet begrepen worden dat hoe dan ook de luchtstroom die binnenkomt (door de openingen voor of niet volledig afgesloten vensters) de luchtstroom is die wordt onttrokken door de VMC.

Trouwens je spreekt over mezzanine, het is waar dat het niet geweldig is voor de verwarmingsaspecten. Je verwarmt de top en je kwartelt naar beneden. Het zal hetzelfde zijn met een kachel.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par LOGIC12 » 20/02/18, 21:04

Hallo, Ah, er is een open trap en een mezzanine ... geen wonder dat de radiatoren roeien en ze niet kunnen opwarmen.

Je moet weten dat de hete lucht lichter is en dat hij met alle middelen probeert naar boven te gaan, dus geen wonder dat de radiatoren roeien.

Idem voor de insert, vooral als deze niet ver van de open trap staat.

Door tegens hierboven, moet het heet zijn.

Het moet mogelijk zijn om te voorkomen dat de lucht stijgt om de hitte laag te houden. U kunt proberen een test uit te voeren door de doorgang naar de lucht te blokkeren door bijvoorbeeld vellen uit te rekken. Je zult snel het probleem zien. Anders kan de bodem alleen verwarmen als de bovenkant erg heet is.

En het is nog steeds hetzelfde probleem met deze configuratie. In dit geval zou alleen een vloerverwarming op laag niveau het grootste deel van de warmte hebben onderdrukt.

Omdat dit niet het geval is, is het waarschijnlijk dat een AIR / AIR PAC, met ten minste 2-splitsingen zo ver mogelijk van het open gedeelte worden geplaatst, u een meer regelmatige warmte zou toestaan.

Probeer afbeeldingen van het onderste deel van het huis te plaatsen en die de tussenverdieping laten zien. Het is volkomen nutteloos om een ​​splitsing te maken, omdat de warmte alleen goed genoeg zal zijn.

Een verandering van venster zou het probleem niet veel veranderen.

Met dit geld kun je echter betalen voor een AIR / AIR PAC en een VMC DF, en misschien heb je nog geld over, en daar ben je waarschijnlijk effectief.

De grote zorg, die we in dit soort huis vinden, is dat de hete lucht altijd probeert te klimmen.

Hij had moeten zeggen, de DPE heer ...
0 x
nono187
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/02/18, 08:46

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par nono187 » 20/02/18, 21:24

LOGIC12 schreef:Hallo, Ah, er is een open trap en een mezzanine ... geen wonder dat de radiatoren roeien en ze niet kunnen opwarmen.

Je moet weten dat de hete lucht lichter is en dat hij met alle middelen probeert naar boven te gaan, dus geen wonder dat de radiatoren roeien.

Idem voor de insert, vooral als deze niet ver van de open trap staat.

Door tegens hierboven, moet het heet zijn.

Het moet mogelijk zijn om te voorkomen dat de lucht stijgt om de hitte laag te houden. U kunt proberen een test uit te voeren door de doorgang naar de lucht te blokkeren door bijvoorbeeld vellen uit te rekken. Je zult snel het probleem zien. Anders kan de bodem alleen verwarmen als de bovenkant erg heet is.

En het is nog steeds hetzelfde probleem met deze configuratie. In dit geval zou alleen een vloerverwarming op laag niveau het grootste deel van de warmte hebben onderdrukt.

Omdat dit niet het geval is, is het waarschijnlijk dat een AIR / AIR PAC, met ten minste 2-splitsingen zo ver mogelijk van het open gedeelte worden geplaatst, u een meer regelmatige warmte zou toestaan.

Probeer afbeeldingen van het onderste deel van het huis te plaatsen en die de tussenverdieping laten zien. Het is volkomen nutteloos om een ​​splitsing te maken, omdat de warmte alleen goed genoeg zal zijn.

Een verandering van venster zou het probleem niet veel veranderen.

Met dit geld kun je echter betalen voor een AIR / AIR PAC en een VMC DF, en misschien heb je nog geld over, en daar ben je waarschijnlijk effectief.

De grote zorg, die we in dit soort huis vinden, is dat de hete lucht altijd probeert te klimmen.

Hij had moeten zeggen, de DPE heer ...


Het is niet koud, nee, behalve dat de radiatoren op 17 graden niet draaien of erg kunnen. Misschien als ik ze op 19-graden zet, blijft de hitte laag. Het zal niet in balans komen, toch?

Dus ik denk dat ik zal vallen om de ramen te vervangen, afgezien van de goede gordijnen voor de nacht. Kan een PAC-lucht zijn om te zien dat ik een prijsopgave of een kachel zal maken. De VMC zal ik ook leren, een collega heeft me ook sterk aangeraden om de VMC, instelbare hygro bar enz. Te veranderen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zijn mijn ramen zeven?




par sicetaitsimple » 20/02/18, 21:40

nono187 schreef: De VMC zal ik ook leren, een collega heeft me ook sterk aangeraden om de VMC, instelbare hygro bar enz. Te veranderen.


Ik vind het een heel goed advies, tenminste om de maat te controleren. In de 80-jaren was het soms een beetje ruw en vaak te groot.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 293 gasten