Reset Palazzetti pelletkachel: servicecode voor het wissen van 2000h onderhoud

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Reset Palazzetti pelletkachel: servicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Christophe » 14/11/17, 14:58

Ik ben op zoek naar een kachel Pellets ... Ik kijk naar de markt van de kans en ik ging rond verschillende merken. En ik vond het volgende ... (dit kan bij andere fabrikanten voorkomen)

Palazzetti pelletkachels worden elke 2000 uur voorzien van een verplichte onderhoudscyclus, dit onderhoud moet worden gedaan door een "erkende" installateur, het wordt uiteraard gefactureerd, wat de klant gevangen houdt (het is commercieel niet cool voor gebruikers ...).

Opgelet Ik zeg niet dat we dit onderhoud niet moeten doen: maar het is waarschijnlijk mogelijk om het zelf te doen, een kachel schoon te maken en een open haard is ook niet de zee om te drinken. Daarnaast staat 2000h weinig in de hitte ... het gaat in veel gevallen om jaarlijks een aantal onderhoudswerkzaamheden!

Het is duidelijk dat de kachel piept wanneer het onderhoud niet wordt uitgevoerd, wat het gebruik ervan bijna onmogelijk maakt ...de reset van deze 2000h wordt beschermd door een code die niet in de handleiding staat ...

Dus ik zocht een beetje op het net om te proberen deze code te vinden en ik vond dit:

Palazzetti_SAV.jpg
Palazzetti_SAV.jpg (210.75 KIO) Toegang tot 220484-tijden


Om de SAV-code te verkrijgen, moet u de voeding van de kachel toevoegen aan de 4-cijfers van de code die op het scherm verschijnt wanneer u het servicemenu wilt openen.

En volg dan deze procedure om de onderhoudsteller te resetten:
Palazzetti_SAV_2.jpg
Palazzetti_SAV_2.jpg (68.14 KIO) Toegang tot 220484-tijden



Bron:
Palazzetti_maintenance_SAV.pdf
(3.92 miljoen) Downloaded keer 14298
et http://palazzetti-lola.blogspot.be/2013 ... bible.html

Deze gedwongen onderhoudsprocedure koelde me af om een ​​Palazzetti-kachel te kiezen die er voor de rest best goed uitziet ... En installateurs noemen het zelden ... sommigen weten niet eens wat ik lees anders forums...

Het valt nog te bezien of het werkt (of werkt nog steeds omdat het dateert van 2013 ...)? Misschien heeft Palazzetti dit zelfs bekeken omdat het commercieel nogal vervelend is ...

Kan iemand in ieder geval zijn Palazzetti-kachel testen en ons het resultaat geven?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Christophe » 14/11/17, 16:28

De procedure in video: https://www.youtube.com/watch?v=5WKVoEX_Bf0

SAV.jpg
SAV.jpg (65.46 KIO) Toegang tot 220467-tijden
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Ahmed » 14/11/17, 19:05

De vergelijkende tests van "Que Choose" classificeren het model "Palazzetti Ecofire Nadia 9" in gemiddelde positie ... Volgens hen zou er beter en goedkoper zijn: degene die als eerste komt is de "Freepoint Pretty". Natuurlijk zijn niet alle modellen van alle fabrikanten bestudeerd ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Sebsebdu25
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 03/01/17, 20:42

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Sebsebdu25 » 18/02/18, 21:50

hello,

Ik heb een GINGER 12kw eco-fire palazzetti pelletkachel, deze procedure werkt alleen voor het resetten.

zou je een andere oplossing hebben?

wat mij betreft, ik ben op 4480-verwarmingsuren.
0 x
philippe L
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/10/18, 07:04

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par philippe L » 30/10/18, 07:12

Dag

Ik heb een kachel PALAZZETIE ECOFIRE 12 KG

Ik laat 2 één keer per jaar vegen (gemiddeld na elke pallet (= 70 SACS)

dit geloof dat de schoorsteenveger (een nieuw kind) mij niet reset: buitengewoon onderhoud

Ik stop de tijd enz ... maar deze manipulatie kan ik niet vinden!

Als iemand ooit weet hoe hij met deze fiets moet omgaan; Heel hartelijk bedankt

Philippe lacadresse@gmail.com
0 x
CH.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/11/18, 17:31

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par CH. » 04/11/18, 17:38

Hallo Philippe
Ik heb een kachel PALAZZETTI ECOFIRE MINNI 6Kw.
Het bedieningspaneel bestaat uit een LCD-scherm - de AAN / UIT-toetsen aan de linkerkant van het scherm en de 2-schuifpijlen aan de rechterkant.
Hier is wat u moet doen (als uw configuratiescherm hetzelfde is) om het uitzonderlijke onderhoud opnieuw in te stellen:

- Houd de AAN-toets en de bovenste schuifpijl enkele seconden op hetzelfde moment.
-Dan verschijnt het onderhoudsmenu (installatieprogramma) daar moet de code voor de reset worden ingevoerd.
- Dit laatste komt overeen met de eerste drie cijfers van het uur dat de kachel wordt weergegeven. (voorbeeld: als het 17H38 is, moet u 173 invoeren)
-Validate en leg dan ja op de vraag uitzonderlijk onderhoud (extra man)

In de hoop dat de uitleg je kan helpen.
Claude
0 x
CH.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/11/18, 17:31

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par CH. » 05/11/18, 10:26

Hallo Philippe

Ik vond iets anders op internet: als mijn oplossing gisteren je probleem niet heeft opgelost, probeer dan de code 201 of 184.
Claude
0 x
marion5
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/11/18, 00:02

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par marion5 » 12/11/18, 00:06

Ik heb dit model van pelletkachel niet, maar ik zou zelf het onderhoud doen, het is niet de wetenschap van de kwantumfysica, waarom een ​​technicus goedgekeurd? Ik vind dit een commerciële praktijk niet erg schoon.
0 x
het is niet nodig om monteur te zijn om te repareren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Christophe » 12/11/18, 01:40

marion5 schreef:Ik vind dit een commerciële praktijk niet erg schoon.


Absoluut, daarom heb ik Palazzetti geboycot bij mijn keuze voor een pelletkachel, omdat het de gebruiker "captive" maakt ... Een beetje zoals, steeds meer, met auto-onderhoud: met electronisatie zijn we "verplicht" (nou, dat is wat 95% van de mensen gelooft en doet) om het te gaan doen bij een dealer van het merk ...

ps: niet zeker of je Palazzetti zelf kunt onderhouden, mechanisch wel, maar elektronisch nee, want er is een tijdteller die het gebruik blokkeert als er geen onderhoud wordt uitgevoerd ... wel als de onderhoudscode n is niet binnengekomen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Reset Palazzetti pelletkachel: klantenservicecode voor het wissen van 2000h onderhoud




par Philippe Schutt » 14/11/18, 19:18

Effectief voor mensen die denken dat het verplichte onderhoud door een geautoriseerde technicus waarschijnlijk nutteloos is. Het voorzorgsbeginsel van de fabrikant houdt echter in dat rekening wordt gehouden met anderen, degenen met gevaarlijk gedrag, en om hen ondanks zichzelf te beschermen. Het installatieprogramma is niet verantwoordelijk voor enig probleem als het onderhoud niet is voltooid. De fabrikant ook.
Nu, met het oog op de gekke mensen die ik ontmoette, veroordeel ik de methode niet.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 246 gasten