Fotovoltaïsche zonne-energie: zonne-trackers of trackers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zonnetrackers




par sicetaitsimple » 17/02/18, 15:44

izentrop schreef:
BaudouinLabrique schreef:Werkelijke productie (volledig jaar) van 11.322 kWh naar 11520 kWh (piek op 12.173 kWh in 2015)
De investering (€ 37.000) werd in minder dan 5 jaar afgeschreven.
Bij € 0.2 per kWh en 11500 kWh/jaar vinden we 16 jaar,

Wat verwacht je nog meer??


€ 5000/jaar aan verkoop van groene certificaten gedurende 15 jaar (zie het Hydrogen House-topic).
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Zonnetrackers




par BaudouinLabrique » 17/02/18, 16:03

izentrop schreef:
BaudouinLabrique schreef:Werkelijke productie (volledig jaar) van 11.322 kWh naar 11520 kWh (piek op 12.173 kWh in 2015)
De investering (€ 37.000) werd in minder dan 5 jaar afgeschreven.
Bij € 0.2 per kWh en 11500 kWh/jaar vinden we 16 jaar,
Wat verwacht je nog meer??

1° de bijdrage van groenestroomcertificaten (€ 5.000/jaar)
2° de kostprijs van de kWh bedraagt ​​feitelijk € 0,25
3° besparing op verwarming en sanitair warm water (ongeveer € 3.000/jaar)
4° besparing op huishoudelijk verbruik (4.600 kWh/jaar = € 1.150/jaar)
Totaal € 42.750 en dus binnen 5 jaar goed
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Fotovoltaïsche zonne-energie: zonnetrackers of trackers




par izentrop » 17/02/18, 16:41

U profiteerde dus van de beste voorwaarden om de geproduceerde elektriciteit terug te kopen + een bonus van € 5000/jaar + een heleboel andere voordelen?
Zijn de Belgen genereus?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zonnetrackers




par sicetaitsimple » 17/02/18, 17:07

BaudouinLabrique schreef:[
Zonder duurzame energie, inclusief PV, zouden niet-prosumenten veel meer betalen voor hun elektriciteit!


Ik had het over "all-inclusive" geleverde prijzen, belast voor de consument (niet voor "prosument").

De distributeurs hebben een goede rug!

En dus dragen hernieuwbare energiebronnen daar niet aan bij, tegen deze “all-inclusive” prijs?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Fotovoltaïsche zonne-energie: zonnetrackers of trackers




par BaudouinLabrique » 17/02/18, 17:16

izentrop schreef:U profiteerde dus van de beste voorwaarden om de geproduceerde elektriciteit terug te kopen + een bonus van € 5000/jaar + een heleboel andere voordelen?
Zijn de Belgen genereus?

Het was noodzakelijk om de fotovoltaïsche sector met een grote ramssteek te lanceren.
In België zijn er > 4000.000 fotovoltaïsche installaties en, als ik me niet vergis, is dat in Frankrijk hetzelfde aantal, maar met een bevolking die 6 maal groter is dan die van België, wat proportioneel > 6 maal meer installaties in België oplevert!
Op het vlak van de energietransitie ligt België duidelijk voor op Frankrijk en ook als we het aantal windturbines in vergelijking tellen:
"België stond in 11 op de 2015e plaats van de Europese landen die windenergie produceerden met een productie van 5 GWh (+752%); De 24,7e plaats ging naar Duitsland: 1 GWh, de 87e plaats naar Frankrijk: 975 GWh en de 4e plaats naar Nederland: 21 GWh100". (Wikipedia)
Ook hier doet België het dus beter dan Frankrijk in verhouding tot zijn bevolking: met dezelfde bevolking zou Frankrijk gelijk staan ​​aan België als het in totaal 34.512 GWh zou produceren en dus >50% meer!

Er is sprake van een noodsituatie met betrekking tot de opwarming van de aarde (vgl. Wat als alles instortte? Er is nog een ander einde van de wereld mogelijk!)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Zonnetrackers




par BaudouinLabrique » 17/02/18, 17:56

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:[
Zonder duurzame energie, inclusief PV, zouden niet-prosumenten veel meer betalen voor hun elektriciteit!

Ik had het over "all-inclusive" geleverde prijzen, belast voor de consument (niet voor "prosument").
De distributeurs hebben een goede rug!
En dus dragen hernieuwbare energiebronnen daar niet aan bij, tegen deze “all-inclusive” prijs?

Ik heb je de ins en outs al uitgelegd.
en dat bewijs je hier te vinden
Oneerlijke heffingen in de families van prosumenten (België -2017)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zonnetrackers




par sicetaitsimple » 17/02/18, 18:21

BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:[
Zonder duurzame energie, inclusief PV, zouden niet-prosumenten veel meer betalen voor hun elektriciteit!

Ik had het over "all-inclusive" geleverde prijzen, belast voor de consument (niet voor "prosument").
De distributeurs hebben een goede rug!
En dus dragen hernieuwbare energiebronnen daar niet aan bij, tegen deze “all-inclusive” prijs?

Ik heb je de ins en outs al uitgelegd.
en dat bewijs je hier te vinden
Oneerlijke heffingen in de families van prosumenten (België -2017)


Sorry, ik geef de voorkeur aan de CREG-gegevens boven uw tirades...

F1616FRessay.pdf
(163.49 KB) Downloaded keer 769
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Zonnetrackers




par BaudouinLabrique » 17/02/18, 18:26

sicetaitsimple schreef:Sorry, ik geef de voorkeur aan de CREG-gegevens boven uw tirades....F1616FRssais.pdf

Je trapt nog steeds in de val van "beweren is niet bewijzenr"
en bovendien ben je off-topic!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zonnetrackers




par sicetaitsimple » 17/02/18, 18:44

BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:Sorry, ik geef de voorkeur aan de CREG-gegevens boven uw tirades....F1616FRssais.pdf

Je trapt nog steeds in de val van "beweren is niet bewijzenr"
en bovendien ben je off-topic!


Oh, ik beweer niets, ik geef alleen een uittreksel uit een rapport uit 2016 van de CREG (Regulerende Commissie voor Elektriciteit en Gas).

U geeft uzelf een kernpunt van uw productie met de titel “Onrechtvaardige grijpers in de zakken van prosumers”.

Wat mij volkomen oneerlijk lijkt, om je de waarheid te zeggen, is dat iemand een investering van €37000 in vijf jaar kan terugbetalen met de gegenereerde inkomsten en vervolgens gedurende tien jaar kan profiteren van €5 tot €10/jaar uit de zakken van de overheid. niet-prosumers, die meestal niet over de financiële middelen of de technische capaciteit beschikken (huurder, appartement, enz.) om zelfs maar een kleine installatie uit te voeren.

Je toespraak is gewoon onfatsoenlijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Zonnetrackers




par BaudouinLabrique » 17/02/18, 19:52

sicetaitsimple schreef:U geeft uzelf een korte samenvatting van uw productie met de titel "Onrechtmatige grijpers in de zakken van prosumers".

Beledigingen zijn de argumenten van degenen die er geen hebben!, zegt het populaire gezond verstand

sicetaitsimple schreef:Wat mij volkomen oneerlijk lijkt, om je de waarheid te zeggen, is dat iemand een investering van €37000 in vijf jaar kan terugbetalen met de gegenereerde inkomsten en vervolgens gedurende tien jaar kan profiteren van €5 tot €10/jaar uit de zakken van de overheid. niet-prosumenten, die meestal niet over de financiële middelen of de technische capaciteit beschikken (huurder, appartement, enz.) om zelfs maar een kleine installatie uit te voeren.
Je toespraak is gewoon onfatsoenlijk.

Het is onjuist om te geloven of mensen te laten geloven (poujadistisch) dat het “ afkomstig uit de zakken van niet-prosumenten, die meestal niet over de financiële middelen of de technische capaciteit beschikken (huurder, appartement, enz.) om zelfs maar een kleine installatie uit te voeren .

1) Ik heb al betoogd dat de nucleaire productie door iedereen werd betaald en dat het daarom analoog normaal is dat iedereen, rijk of arm, deelneemt aan de collectieve (en urgente) inspanning om de opwarming van de aarde tegen te gaan; maar is niet erger doof dan….

2) Uw opmerking is onjuist omdat het in het welvarende tijdperk van PV (subsidies en groene leningen) zelfs voor een werkloze mogelijk was om zichzelf uit te rusten met PV, zoals blijkt uit deze persoon op de website forum van DH (groot Belgisch dagblad):
« Coolraoul – België 28.02.13 | 08:12 “gereserveerd voor starters”? Ik ben 2 jaar werkloos en heb 6600 kWp geïnstalleerd. De groene lening en de verwachte CV’s doen de rest. Ongeschoold ben je, ongeschoold blijf je " (op de forum ).
Het was daarom noodzakelijk om de trein lang voordat deze het station verlaat en ik nam het, zeker terwijl ik mezelf beroofde van vakanties en luxe uitgaven! Cicaden of mieren, je moet met alle verantwoordelijkheid je kant kiezen en achteraf niet komen klagen!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten