Home naar waterstof

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 16/02/18, 15:39

BaudouinLabrique schreef:Dit is niet wat je toespraak suggereerde:
sicetaitsimple schreef:Aan de andere kant, drukapparatuur, zou het me verbazen dat er een juridisch vacuüm is omdat het voortkomt uit een Europese richtlijn (van 92 als ik het me goed herinner)


Je leest het koninklijk besluit heel slecht, ik citeer "Dit besluit zet Richtlijn 2014/68 / EU van het Europees Parlement en de Raad van 15 mei 2014 betreffende de harmonisatie van de wetgevingen van de lidstaten inzake het op de markt aanbieden van drukapparatuur om.

BaudouinLabrique schreef:Merk op dat onder de link die u citeert, we alleen spreken van "brandbare gassen" en niets in het bijzonder met betrekking tot waterstof
omgekeerd (als ik me niet vergis) uit Frankrijk!


Nou, als waterstof geen brandbaar gas is, trek ik terug wat ik zei!

Ben je nooit moe van het ontkennen van feiten die iedereen heeft opgemerkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 16/02/18, 15:45

Sicetaitssiple,

Ik zei altijd dat er niets was SPECIFIEK voor waterstof (althans in België)
en ik zei niets anders
jij bent het die mij weer niet kan lezen!

Aan de andere kant zou ik benieuwd zijn naar wat specifiek is over dit onderwerp voor Frankrijk ...
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 16/02/18, 16:01

Het groot, vet en rood schrijven zal je er niet van weerhouden onzin te hebben gezegd ("Ik heb het gecontroleerd, twijfel er niet aan").

Ik had het over voorschriften voor onder druk staande capaciteiten, zonder specifieke verwijzing naar waterstof, kopieer ik "Ze lopen het risico inderdaad erg" concreet "te zijn, vooral omdat buiten het simpele aspect van dimensionering worden geënt op zeer praktische aspecten, zoals naleving van voorschriften voor explosieve atmosferen (lekken), certificering en periodieke controle van capaciteiten onder druk,......."
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 16/02/18, 16:41

sicetaitsimple schreef:Het groot, vet en rood schrijven zal je er niet van weerhouden onzin te hebben gezegd ("Ik heb het gecontroleerd, twijfel er niet aan").

Ik had het over voorschriften voor onder druk staande capaciteiten, zonder specifieke verwijzing naar waterstof, kopieer ik "Ze lopen het risico inderdaad erg" concreet "te zijn, vooral omdat buiten het simpele aspect van dimensionering worden geënt op zeer praktische aspecten, zoals naleving van voorschriften voor explosieve atmosferen (lekken), certificering en periodieke controle van capaciteiten onder druk,......."

Butaangasdruk etc. staat altijd onder druk, anders slaan we te weinig op!
De "capacites "zijn daarom altijd"onder druk"en hij doet lijkt er gaat niets boven specifieke legalisatie, of u nu 10 bars of 700 bars heeft.
Als je informatie hebt over dit onderwerp, ben ik geïnteresseerd, maar niets aan mijn zijde in België.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 16/02/18, 16:58

BaudouinLabrique schreef:
Butaangasdruk etc. staat altijd onder druk, anders slaan we te weinig op!


Butaan (in verschillende huishoudflessen die je kunt kopen) wordt opgeslagen als vloeistof.

Als je je waterstof vloeibaar wilt maken, verandert het natuurlijk alles!
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 16/02/18, 17:19

sicetaitsimple schreef:Als je je waterstof vloeibaar wilt maken, verandert het natuurlijk alles!

Je wilt zeker mijn budget verhogen! : Mrgreen:
U weet echter dat u waterstof moet afkoelen om het vloeibaar te maken -252,87 °
Na verificatie kan mijn vriezer alleen maar dalen tot -28 ° !!! : Mrgreen:

Aan de andere kant zou ik niet willen dat de buurt zich voorstelt dat ik een Ariane-achtige raket bouw!


Kom op, een beetje humor eens!

Het is het verhaal van een Belg die naar Kourou in Guyana gaat om de Ariane-raket te zien opstijgen;
als het eenmaal af is, gaat hij naar de receptie om te vragen waar hij een souvenir voor zijn gezin kan vinden.

De gastvrouw biedt hem verschillende items aan: een model van Ariane, een Ariane T-shirt ... Maar al deze items bevallen onze man niet, de gastvrouw biedt aan hem een ​​vat raketolie te verkopen . De man gaat akkoord door te vragen om extra stickers.

Toen hij thuiskwam, zette hij de was op de open haard. 'S Avonds biedt zijn vrouw hem frietjes aan voor het avondeten. Niets is normaler ...
Onze kleine man vindt ze echter een afdronk:
- POUAH! Maar wat heb je daar gedaan Bobonne? !! ???
- Nou, ik had meer pindaolie, dus nam ik het vat op de chem ...
- WAT ! Het is een vat raketolie! Ik bel meteen de dokter. (.... knorrig!)
De dokter antwoordt, na naar het hele verhaal te hebben geluisterd, dat hij niets kan doen, dat hij moet wachten tot hij en zijn vrouw symptomen hebben ...

Een paar uur later, 's nachts, herinnert de man zich:
- Dokter, dokter! Het symptoom is net aangekomen, ik en mijn vrouw, we hebben een scheet gelaten. Wat moet ik doen?
Je belt me ​​voor het maken van winden. Maak je een grapje? !!
- JA, MAAR HET PROBLEEM IS DAT WE LUIG ZIJN EN WE ROEPEN U UIT BARCELONA !!!

Beeld
Dernière édition par BaudouinLabrique de 16 / 02 / 18, 17: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 16/02/18, 17:23

Wat is grappig ......
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 27/02/18, 17:14

Ik heb geprofiteerd van het bestaande en meer specifieke onderwerp op zonne-waterstof om verder te gaan met mijn vragen over mijn waterstofapparatuurproject.

Dit is ICI
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 27/02/18, 17:19

BaudouinLabrique schreef:Ik heb geprofiteerd van het bestaande en meer specifieke onderwerp op zonne-waterstof om verder te gaan met mijn vragen over mijn waterstofapparatuurproject.

Dit is ICI


Het kost wat moeite, maar het zou het beste zijn geweest om het te kopiëren / plakken!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 27/02/18, 17:23

Kom op, ik doe het voor je!

Hier is prozaïscher een ander project van valorisatie van de zonne-energie (fotovoltaïsch) in waterstof en voor een residentiële site


Ik heb mijn oude huis (> 50 jaar) al teruggebracht naar positieve energie (water, elektriciteit en verwarming) en ben van plan om over te schakelen op waterstofproductie om te proberen de verbinding met het netwerk te verbreken (in België bedient het netwerk batterij, via de teller die naar achteren draait). (Zie [url = http: www.retrouversonnord.be/dossier_H2Net.doc] Samenvattingsbestand [/ url])

Mogelijke systeemkeuze: de Solenco Power Box (SPB - Solvay patent, België); de ontwerper, dr. Vandenborre, kondigt aan dat zijn SBP (Solenco Power Box) aankondigt dat dit het mogelijk maakt om waterstof te produceren (41% totale cyclusefficiëntie) wanneer er een overschot aan elektriciteit is en l elektriciteit als we een tekort hebben en dit op een automatische manier, waarbij de restwarmte (54%) wordt gewaardeerd, zou het totale verlies slechts 5% zijn.
De SPB zou het eerste systeem van dit type zijn dat op zijn minst in Europa bestaat.

Bedankt dat je me vertelt wat je denkt (door zo constructief mogelijk te blijven)

Het is daarom onmogelijk om de duur van dergelijke cycli te schatten die elke dag zullen plaatsvinden, maar een schatting kan als volgt worden gemaakt.


EVALUATIE:

In wat volgt houd ik rekening met de cijfers van de afgelopen periode die liep van 1 december 2016 tot 5 december 2017. Alles is dus voorwaardelijk. Vanwege de talrijke cycli van de CEP gedurende het hele jaar (voornamelijk tussen november en maart), is het niet mogelijk om ze van tevoren te bepalen, aangezien het afhangt van de cycli van de zonneschijn opgevangen door de fotovoltaïsche tracker (tracker van 45m² opvangoppervlak) en die zeer kort (minder dan een minuut) kunnen zijn tot maximaal 11 uur per dag (zoals nu: bijna 10 uur per dag en productierecords voor zo'n maand: 70kWh of> 7,1 Wh / Wc op de enige zondag 25 februari)
([Url = http: www.retrouversonnord.be/Copie_de_Stat_Prod_Cons_BL_2015-version_25-7-2015.xls] Hier zijn de verklaringen van de productie / verbruik] [/ url]

Over het algemeen werden twee perioden bepaald om de berekening te vergemakkelijken.
Ik hoop dat mijn berekeningen kloppen!

NB In wat volgt CEP = elektrolyse / waterstof brandstofcel-paar

-elektrolyse-periode: het zal daarom start de eerste keer dat de productie van waterstof (via het werk van de elektrolyse-inrichting) van half maart, dat wil zeggen, wanneer de stroom generatie begint om het stroomverbruik te overtreffen en om te komen tot een saldo van ongeveer 3.650 produceren kWh (jaar na jaar, scoren productie bonus nu bereikte begin december en komt dus overeen met de huidige negatieve score van de meter index ORES).
Er moet rekening worden gehouden met het feit dat tijdens deze periode de restwarmte van de elektrolyseur misschien kan worden gebruikt om de COP van de warmtepomp (PAC) iets te verhogen. Als het technisch niet mogelijk is, is dit warmteverlies waarschijnlijk te vinden in het niet-herstelbare 5%.
NB Het CEP zou inderdaad een totaal rendement van 95% hebben: elektriciteit> waterstof> elektriciteit + teruggewonnen afvalwarmte.

Periode brandstofcel: toen, begin december, toen de brandstofcel de elektrolyseur zal relais (sinds stroomverbruik begint aan de macht productie overschrijden), zal waterstof en een veel warmte die sterk stimuleren van de COP te produceren CAP, zal de consumptie afnemen en dus in staat om de opgeslagen kWh te gebruiken voor het werk van de CEP.

Hier ziet u hoe de productie- / consumptiecijfers worden uitgedrukt (per jaar).

De totale elektriciteit die mogelijk via de geproduceerde waterstof is geproduceerd, zal daarom (van jaar tot jaar) ongeveer 3.650 kWh moeten zijn.
Gezien het verlies van 59% om deze 3.650 kWh te kunnen produceren, zal het CEP dus ongeveer 8.900 kWh moeten verbruiken (het zal in feite maar 41% van deze ontvangen elektriciteit produceren) van de 11.500 geproduceerde kWh. In die 59% zit de 54% van de warmteproductie van het CEP en die komt dus overeen met 4.800 kWh, wat dan ten goede komt aan het GLB: het bespaart dan bijna 70% op zijn verbruik, wat dan zal verminderen. bij 2.200 kWh (> 7.000 - 4.800); bovendien zal het zijn levensduur evenzeer verlengen.
Ter herinnering, deze besparing compenseert bijna al het verlies van 54% CEP in de vorm van warmte.

Wat er eigenlijk alleen nog nodig is om meer elektriciteit te produceren (via verschillende optimalisaties) bedraagt ​​ongeveer 1.200 kWh en dus iets meer dan 10% van de huidige productie: 5% zoals gepland in de CEP-cyclus + diverse verliezen geschat op 5% (het zal inderdaad nodig zijn om dit kleine extra verlies toe te voegen vanwege de apparatuur die nodig is om de door de CEP geproduceerde calorieën over te dragen naar het GLB - zie volgende paragraaf).
Onder dergelijke omstandigheden en om de verliezen drastisch te beperken, kunnen alleen de prestaties van een warmtewisselaar (buffertank) worden ingevoegd tussen de CEP en de PAC.

NB

1 ° Het is nodig om de temperatuur van het uitstroompunt van de brine op maximaal 20 ° (volgens de technische limieten van het werk van de CAP) op te warmen.

2 ° De warmte van het overtollige CEP (na passage door de warmtewisselaar) kan dan voorrang krijgen voor verwarming (temperatuurbereik tussen 35 ° 45 °)

3 ° blijft En indien calorieën, kunnen ze via een elektromagnetische klep geregeld door een thermostaat en een kleine circulatiepompen worden geïnjecteerd in het retourcircuit (de grond) water glycol: zo kan gedeeltelijk worden teruggewonnen in het water van het pekelinlaatcircuit wanneer de warmtepomp loopt.

Het verlies van de overdracht van calorieën wordt dan met name beperkt dankzij de overisolatie van zowel de extra circuits als van de warmtewisselaar, op de manier die al is toegepast voor de ketel en de buffertank.


Opslag van waterstof:

De brandstofcel zal daarom 3.650 kWh moeten produceren en die voldoende opslagcapaciteit moet hebben met een comfortabele reserve, rekening houdend met het feit dat de jaarlijkse productie hoger kan zijn dan wat hier de prijs was (de vorige jaarperiode).

Volgens de berekening die is gemaakt voor de Solenco Power Box (°), kunnen 12 cilinders van waterstof gecomprimeerd tot 200 bar 485kWh produceren, wat 40,417 kWh per cilinder oplevert.
Onder dergelijke omstandigheden zou ik 90 (!) Cilinders van dit type nodig hebben en dus meer dan> 7 eenheden (zoals die op de foto), wat een ruimte zou innemen van 19 bij 0,74 of zelfs 8,5 bij 1,5 meter. , XNUMXm !!!
Zeker, het risico op lekken wordt vermenigvuldigd met 90!
Dus je moet een andere opslagoplossing vinden.

Andere (theoretische) opslagoplossingen (°),
- bij 1bar: 12.400 m³ !!!
- 75 bars: 166 m³ (8,5 tank m lang als 2,5 m diameter)
- naar 350bars: 36 m³ (3 tank m lang als diameter van 2 m)
- bij 700bars: 18 m³ (3 tank m lang x diameter van 1m)

maar zijn er andere flessen dan die bij 200 bars om het risico van lekken te verminderen?
Ik interviewde McPhy per e-mail om me te informeren over het solide opslagsysteem.
Op zijn site kondigt McPhy aan dat het een "volledig omkeerbaar systeem (opslag / voorraadvermindering)" is en "perfect is aangepast aan schommelingen in hernieuwbare energiebronnen (absorbeert variaties in de waterstofproductie uit de elektrolyser").

° Bij een druk van 200 bar kan een 0,9m²H 485kWh produceren (zie foto), wat dus een equivalent geeft van 180m³H bij 1 bar,
en daarom 2,695 kWh (485 gedeeld door 180)

BEDANKT voor je hulp!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 351-gasten