Autonoom Photovoltaic optimalisaties met vloeistoffen OPAL

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Autonome fotovoltaïsche optimalisaties met OPALE-vloeistoffen




par BaudouinLabrique » 16/02/18, 13:48

Hier is het globale plan

Beeld
1 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Autonome fotovoltaïsche optimalisaties met OPALE-vloeistoffen




par Christophe » 30/10/19, 12:50

Remundo ontdekte ik dat ik onder bepaalde voorwaarden meer kon produceren dan de theoretische Wc: fotovoltaïsche zonne-energie/hulp-voor-mijn-zonne-installatie-t16166-110.html

Ik injecteer 3150W voor 2800 Wc...

Dit gebeurt na een lichte regenbui en een felle zon... thermisch effect en misschien vergrotend effect van wat achtergebleven druppels op het paneel?
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Autonome fotovoltaïsche optimalisaties met OPALE-vloeistoffen




par Remundo » 30/10/19, 21:28

de door de fabrikanten geleverde toiletten zijn gemeten op 1000 W/m² bij 25°C onder AM 1,5 straling
Details hier

Het vermogensverlies is in de orde van grootte van 0,4%/°C, wat ook een even grote vermogenswinst betekent als ze worden gekoeld.

als de panelen kouder zijn, bijvoorbeeld bij 5°C, is er theoretisch 20 x 0,4 = 5% meer opbrengst.

Dus 2800 Wp kan onder deze omstandigheden oplopen tot 2800 x 1,05 = 2940 W.

De grote grote vermogenspieken treden inderdaad op bij koud en/of vochtig weer, wanneer de zon verstoppertje speelt.

Met betrekking tot de waterlaag op de panelen is er geen "vergrotend effect", dat zelfs als het zou plaatsvinden niet meer energie naar het paneel zou brengen, maar er is een anti-reflecterend laageffect, de optische index van water, op 1,33, zichzelf plaatsend tussen de index van lucht (1) en de index van glas (1,5). Hierdoor kunnen we nog een paar % besparen.
1 x
Beeld

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten