Tegen het einde van hypermarkten? Amazon Go scant

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par chatelot16 » 24/01/18, 13:55

auto scan ... het is scanaankoop van Leclerc ... ik heb het gebruikt om te proberen ... je moet alles scannen wat je in de winkelwagen stopt en naar een speciale kassa gaan waar de passage voorbij is snel behalve de dagen dat hun systeem een ​​"proeflezing" vereist, dus je moet je hele winkelwagentje legen zoals bij een normale kassa ... en het is een puinhoop ... met een normale kassa leg ik het tapijt op orde of ik wil dan laden, en het is geen tijdverspilling omdat het wordt gedaan terwijl je wacht tot de vorige klant langskomt ... wanneer het aankoopscansysteem om proeflezen vraagt, is dat tijdverspilling

conclusie Ik gebruik de aankoopscan niet meer en ik ben niet de enige omdat in het begin 2 kassa gereserveerd was voor aankoopscan, nu is er maar één en omdat deze vaak leeg is, accepteert deze ook gewone klanten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par sen-no-sen » 24/01/18, 18:05

Carrefour bevestigt de eliminatie van 2400-posities.

http://www.lefigaro.fr/societes/2018/01/22/20005-20180122ARTFIG00371-carrefour-investit-28-milliards-dans-le-digital-et-supprime-2400-postes.php

Om ze te financieren, zal Carrefour niet ontsnappen aan ernstige besparingsmaatregelen, met hun sociale gevolgen. "In Ile-de-France zullen de locaties van het [twaalf] hoofdkantoor worden gerationaliseerd, hetgeen de sluiting van het hoofdkantoor in Boulogne en de stopzetting van het project voor de bouw van een nieuw hoofdkantoor voor 30 000 m² in Essonne impliceert," legt uit het bord. "Een vertrekplan strikt gebaseerd op vrijwilligerswerk zal worden voorgesteld". Zoals we hadden aangekondigd, plande de groep dus de afschaffing van 2400-posten "op het hoofdkantoor in Frankrijk, op een totaal personeelsbestand van 10.500-werknemers". "Er zal geen gedwongen vertrek zijn," hield Alexandre Bompard vol en gaf aan dat dit plan volgende zomer zal beginnen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par Ahmed » 14/02/18, 22:06

Gezichtsherkenning voor klanten en barcode voor producten is voldoende om de betaling te automatiseren en te beveiligen ...
Natuurlijk moet het juridische obstakel nog worden weggenomen: we zijn niet in China ...

PS: Ik kan geen video meer rechtstreeks invoegen, waar is dit verdomde pictogram gebleven? ... : Oops: Een beetje hulp, alstublieft ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par Gaston » 15/02/18, 11:40

Ahmed schreef:Gezichtsherkenning voor klanten en barcode voor producten is voldoende om de betaling te automatiseren en te beveiligen ...
Ja ... als alle klanten eerlijk zijn, natuurlijk (als we ervoor zorgen dat de streepjescode niet wordt gelezen ...).

En dan zullen we moeten leren de echte tweeling te onderscheiden (Iphone X kan het niet).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par Ahmed » 15/02/18, 21:59

Gezichtsherkenning is slechts een mogelijkheid die de diversiteit van technische oplossingen laat zien, waarschijnlijk niet degene die zal worden gekozen ...
De streepjescode kan veranderen van het visuele teken, compatibel met het huidige gebruik, in het magnetische teken dat meer geschikt is voor automatische herkenning.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Op weg naar het einde van hypermarkten? Analyse op Amazon Go




par Christophe » 17/03/21, 13:29

Amazon en de Dark Stores (Ik ontdek de term en oefen met jou): https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html

In hartje Parijs, enkele tientallen meters onder de grond, een Monoprix. Maar in deze winkel zijn er geen klanten… Of liever gezegd, slechts één: Amazon. Die hier komt om te voorzien in de boodschappenbehoeften van zijn internetgebruikers die zoveel mogelijk binnen twee uur na aankoop geleverd willen worden.

(...)

Deze Monoprix is ​​in maart 2019 geopend in het 13e arrondissement van Parijs. Net als hij worden zijn buren - een boekhandelaar, een oosterse kruidenierswinkel, een Italiaanse wijnhandelaar - regelmatig bezocht door vrachtwagens en bestelwagens die bezorgen.

Maar het heeft geen gevel of raam en is toegankelijk via een lange, smalle betonnen trap. En niet voor niets. Het bevindt zich enkele tientallen meters onder de grond, onder de Olympiades-plaat, het toneel van veel nachtelijke mensenhandel. Een stad onder de stad, geïnstalleerd in het oude station van Gobelins. Daar, uit het zicht, bestaan ​​ongeveer dertig bedrijven naast elkaar, waaronder deze uiterst geheime winkel, waar zelfs foto's verboden zijn.


0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten