Andere belgeluiden over Kokopelli

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par Adrien (voormalig nico239) » 03/09/17, 17:51

Mooie verspreking in pleidooi van de zoon van de grote man: 'jij werkt aan medicijnen'

De zaak is interessant, maar keert steeds terug: woord tegen woord....

Zolang een eerlijke journalist geen verborgen camera-onderdompeling komt doen of een getuigenis zoals die van Florence Aubenas op de Ouistream-kaaien in de sector doet, zal het moeilijk zijn.

Laten we bovendien niet uit het oog verliezen dat als macht sommige mensen gek maakt, anderen ook een serieus probleem hebben met de regels, ook al zijn ze erg begripvol, sociaal... enz. voor bepaalde werknemers: het zal nooit genoeg zijn en net zoals de baas kan proberen je lastig te vallen terwijl hij je altijd in het nauw probeert te drijven, kan de werknemer ook zonder enig onderscheidingsvermogen op alles schieten wat beweegt.

Anekdote: wij zijn tof, wij zoeken een zelfstandige vakman die onze parketvloeren in 3 kamers komt plaatsen.
We vinden een mooie, we accepteren zijn offerte.
Omdat het project een korte week zal duren, zullen we hem huisvesten en voeden.
En aan het einde van het locatiebezoek zei hij tegen mij (ik was alleen) dat ik mijn vrouw ga vertellen dat ze moet komen...

En terwijl ik verrast ben als ik haar vertel dat ze zich de hele dag zal vervelen als ze niets doet
Hij antwoordt, wijzend naar de tv in onze woonkamer en onze bank: "Oh nee, daar is de tv", wat betekent dat ze zich thuis gaat voelen in jouw huis...

Ik bleef sprakeloos achter : Lol: : Lol: : Lol:

Deze anekdote laat ook zien dat, hoewel sommige bazen denken dat ze eigenaar zijn van hun werknemers, sommige werknemers ook denken dat ze thuis zijn op het werk.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par olivier75 » 04/09/17, 11:28

Hallo,
Ik raakte geïnteresseerd in de zaak Kokopelli toen ik rond 2008/2009 met de moestuin begon, met het gekibbel van Bauaux Kokopelli, de media-aandacht waar de vereniging enorm van profiteerde, het opereren in trefwoorden, de angst voor de slechterik, het is gericht op de massa onwetenden, terwijl ze die van journalisten perfect beheersen. Door het gebruik ervan als laatste van het verzet ten volle te benutten, doet het veel schade aan echte zaadbedrijven en distributeurs, die niet in sleutelwoorden kunnen of willen vechten, niet aan Baumaux die onder meer ook zijn omzet heeft vermenigvuldigd. met mijn bestellingen tweejaarlijks, maar op de boerderij van Sainte Marthe en andere kleinere beheerders en distributeurs die de commerciële fout hebben eerlijk te zijn, en merken dat ze verstoken zijn van te veel in rekening gebrachte bestellingen waarvan Kokopelli profiteert.
Wat betreft laster bevestig ik hier en schriftelijk dat de toespraak van Kokopelli zo vereenvoudigd en overdreven is dat het een pure leugen wordt, en moedigt iedereen die wil helpen oude variëteiten in stand te houden aan om elders te bestellen, er is geen tekort aan sites.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par Adrien (voormalig nico239) » 04/09/17, 12:22

Nou ja, je stuurt het tenminste niet om te zeggen : Mrgreen:
0 x
xochipelli
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/02/18, 15:42

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par xochipelli » 08/02/18, 15:49

Sterker nog, ik vroeg Romain om zichzelf bloot te geven en uit zijn comfortabele anonimiteit te komen. Mijn opmerkingen worden op de Agoravox-pagina geplaatst.

Als we de Bijbel lezen, beseffen we dat het een fantasieboek is, maar dat een enorme genocide op de planeet heeft veroorzaakt. Dus als we het probleem diepgaand analyseren, gaan we naar de Kokopelli-blog en lezen we de getuigenissen van werknemers en vele andere mensen.

http://blog.kokopelli-semences.fr/2017/ ... chez-gaia/

En we zeggen tegen onszelf: wat gebeurt er? Als Kokopelli de strafkolonie was, hoe komt het dan dat Walter, Philippe, Annie en Frédérique, enz. 17 JAAR lang elke dag gingen werken in Alès, in de omgeving van Leclerc, aan de ringweg. Eén van hen, ontslagen door onze verhuizing, gaat na vier jaar afwezigheid weer aan de slag bij Kokopelli. Is dat geen loyaliteit?

Als Kokopelli de gevangenis was, hoe kunnen we dan verklaren dat we steeds meer biologische zaadproducenten hebben die ook voor Germinance, Agrosemens en Graines del Païs werken. In 2018: Jean-Michel, François, Karine, Gabriel, Cédric, Nadia, Ivan, Julien. Om ze een naam te geven.

Mijn bericht aan Romain:

Romain Perma,

Dus stel jezelf voor. Je bent een boer en je wordt journalist om Kokopelli in diskrediet te brengen. Omdat je een boek leest! En Bill Mollison verscheen aan je op weg naar Compost/haar “Ga richting Kokopelli, hier is de vijand van permacultuur”!

In dienst van welke Romeinse of niet-Romeinse kerk belastert u? Waar bevindt uw vruchtbaarheid zich?

Voor degenen die geven om echte gevechten en niet om artikelen geschreven door de nuttige idioten van de Matrix, nodig ik je uit om echte arrogante artikelen te lezen: Dans de vaccinatie richting de Grand Hommelette Finale

http://www.loscantosdexochi.com/home/da ... tte-finale

evenals 9 andere artikelen die onlangs op mijn blog zijn geplaatst http://xochipelli.fr/

Dit is onderzoeksjournalistiek. Geen willekeurige toetsaanslag op een anoniem toetsenbord.

Stel jezelf bloot Romain, heb de moed van je laster!!

Ik ben Xochi. En ik heb geen vrede.
0 x
Avatar de l'utilisateur
brinbrin62
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 13/02/18, 17:08
Plaats: Boulogne / Mer
x 7

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par brinbrin62 » 13/02/18, 17:23

Bonjour à tous,

Ik heb de controverses over Kokopelli die u tijdens deze draad deelt, niet gevolgd.

We hebben de catalogus van 2016 niet aangeboden.Ik moet je zeggen dat ik vanaf de eerste pagina's van het boek zeer onaangenaam verrast was. De verontschuldiging van cannabis en hallucinogene paddenstoelen, echt waar??? En als rechtvaardiging... sjamanisme???

En al die onzin over Gaia of Pachamama of wat dan ook. Deze new-age-prediking slaat nergens op voor de oud-katholiek die atheïst is geworden (maar nog steeds net zo reactief) als ik. Jonge mensen die high worden, hebben heel weinig interesse in tuinieren, en degenen die geïnteresseerd zijn in tuinieren hebben andere dingen te doen dan high worden. Degenen die tuinieren om hun drugs te verbouwen, worden strafrechtelijk vervolgd.

Nou, plotseling verkocht ik het boek en raadde ik de Baumaux-catalogus aan. Het is gratis en neemt minder ruimte in beslag. Ik vroeg ook om de catalogus van Ferme de St Marthe. Met beide heb ik biologische zaden die ik niet kan reproduceren.

Nu ken ik de associatie niet van binnenuit. Zoals elke menselijke groep kan ook deze groep fouten hebben. Zoals Brassens zei: “Twee van ons zijn een stel, drie van ons zijn een stel idioten.”

Vrede, liefde en NPK-balans voor jullie allemaal.
1 x
Vrede, liefde en NPK-balans in uw tuinen.
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par guibnd » 14/02/18, 14:16

Net als Brinbrin was ik me niet echt bewust van deze verhalen tussen koko en bomo

een paar jaar geleden, op een plantenfestival, was er een koko-stand, ik waagde me erop uit en vond de sfeer die deze stand uitstraalde niet leuk (de boeken, de mensen die de stand runden, gaven me een ongemakkelijk gevoel alleen al door hun uiterlijk en de weinig woorden gewisseld met een van hen, ik begreep niets van zijn toespraak, waarschijnlijk te esoterisch voor mij) het is moeilijk uit te leggen als gevoel, ik kocht nog steeds een zak pompoenpitten, ik kreeg behoorlijk saaie pompoenen met deze zaden.

elke 3 of 4 jaar bestel ik zaden bij bomo voor variëteiten die ik nergens anders kan vinden, ik ben nog nooit teleurgesteld geweest over de geteste variëteiten die trouw zijn aan de beschrijving en de kiemkracht.
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2657

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par sicetaitsimple » 14/02/18, 15:59

brinbrin62 schreef:We hebben de catalogus van 2016 niet aangeboden.Ik moet je zeggen dat ik vanaf de eerste pagina's van het boek zeer onaangenaam verrast was. De verontschuldiging van cannabis en hallucinogene paddenstoelen, echt waar??? En als rechtvaardiging... sjamanisme???

En al die onzin over Gaia of Pachamama of wat dan ook. Deze new-age-prediking slaat nergens op voor de oud-katholiek die atheïst is geworden (maar nog steeds net zo reactief) als ik. Jonge mensen die high worden, hebben heel weinig interesse in tuinieren, en degenen die geïnteresseerd zijn in tuinieren hebben andere dingen te doen dan high worden. Degenen die tuinieren om hun drugs te verbouwen, worden strafrechtelijk vervolgd.

Nou, plotseling verkocht ik het boek en raadde ik de Baumaux-catalogus aan. Het is gratis en neemt minder ruimte in beslag. Ik vroeg ook om de catalogus van Ferme de St Marthe. Met beide heb ik biologische zaden die ik niet kan reproduceren.



Ik had ongeveer dezelfde reactie als jij. Ik heb het boek besteld (het is niet echt een catalogus als we het over hetzelfde hebben).

Nou ja, hij bladert goed en ik heb hem niet doorverkocht, als je een nieuwe soort wilt is het niet nutteloos (vooral als je van paprika houdt, daar is wat te doen, maar de peper in Normandië is niet echt de beste!).

Maar het "larderen" met artikelen die qua algemene inhoud bijzonder pijnlijk zijn, heeft mij, om beleefd te zijn, diep geïrriteerd.

Kortom, ik heb ook de Baumaux-catalogus en dat zal voor de toekomst voldoende zijn als ik zaden en St Marthe moet bestellen, we beginnen ze in bepaalde tuincentra te vinden.

PS: eerlijk is eerlijk, er moeten 5 pakjes zaden als cadeau bij het boek zijn geleverd en de exemplaren die ik heb gebruikt zijn goed ontkiemd.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par izentrop » 08/12/19, 23:43

Klimaatsceptici, anti-vaccins, pro pseudo-medicijnen, illegale verkoop https://grainesdemane.fr/kokopelli-une- ... osceptique.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par Adrien (voormalig nico239) » 09/12/19, 01:38

Tenzij ik me vergis, is alles wat wordt aangehaald niet erg recent, toch?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Andere verhalen over Kokopelli




par izentrop » 10/12/19, 00:48

0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 250 gasten