Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Christophe » 08/02/18, 16:54

Leo Maximus schreef:Winterbanden voor het hele jaar slijten iets sneller, maar zijn uiteindelijk goedkoper.


Zeker maar 2 winter-/zomertreinen... Maar slechts één 4-seizoenentrein, dat weet ik niet zeker...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Leo Maximus » 08/02/18, 17:18

Christophe schreef:Als je "Ice" zegt, ben ik het er niet mee eens: geen band houdt vast!

Misschien moet het vaker gezegd worden omdat het de oorzaak kan zijn van overmoed en dus van een ongeluk!

Op sneeuw, ook met winterbanden, moet je voorzichtig rijden want een stukje ijs is altijd mogelijk...

Natuurlijk. Maar de eerste onvoorzichtigheid is om in de winter op zomerbanden te rijden...

In de bergen kun je in de zomer winterse omstandigheden tegenkomen en toch is het beter om op winterbanden te rijden.
Dernière édition par Leo Maximus de 08 / 02 / 18, 17: 34, 2 keer bewerkt.
1 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Leo Maximus » 08/02/18, 17:29

Christophe schreef:Als je "Ice" zegt, ben ik het er niet mee eens: geen band houdt vast!

Misschien moet het vaker gezegd worden omdat het de oorzaak kan zijn van overmoed en dus van een ongeluk!

Op sneeuw, ook met winterbanden, moet je voorzichtig rijden want een stukje ijs is altijd mogelijk...

Er is ook de olieramp. In de remzones of ter hoogte van de verkeersdrempels zie je vaak een grote zwarte vlek op de weg. Het wordt gevormd door de opeenhoping van oliën die van voertuigen zijn gevallen. Als het regent stijgen de koolwaterstoffen op en wordt het gebied erg glad. Deze zwarte vlekken zijn 100 of zelfs 200 meter eerder te zien als het droog weer is, moeilijker als het regent. Maar de meeste chauffeurs negeren het of het kan ze niet schelen.

In alle omstandigheden moet je voorzichtig zijn.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Leo Maximus » 08/02/18, 19:17

Nee, ik verwar ijs en sneeuw niet. Er zijn prestatiebanden op ijs zoals de Nokian Hakkapeliitta 8, de beste ter wereld, zo lijkt het:

Video met een Tesla P85 in een ijzige bocht op een helling, hij doet het goed! :

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Christophe » 08/02/18, 22:12

Ah, Nokians ook... Ik zei toch dat ze het goed deden! 8)

Maar de Hakkapeliitta zijn spijkerbanden! Dat verandert de situatie zeker! : Cheesy:

Spijkerbanden zijn toch verboden in Frankrijk?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Christophe » 08/02/18, 22:17

Leo Maximus schreef:Een stichtelijke video op youtube die zomer- en winterbanden vergelijkt op samengepakte sneeuw/ijs


Ah ah het is bij de Snowhall in Amnéville waar ik al een beetje heb geskied! 8)

Ik kan je vertellen dat het ijskoud is als sneeuw! Het is een mengsel van soep erboven en ijs eronder... niet verschrikkelijk dus!

Maar op het filmpje lijkt het behoorlijk verse sneeuw...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par chatelot16 » 08/02/18, 22:33

passage vanmiddag bij brico leclerc voor mijn gebruikelijke boodschappen: in de uitverkoop, kettingen voor auto 14 euro met nieuw label 7 euro... Ik heb de juiste maat gekozen voor mijn 205 (ik had kettingen voor mijn gs maar nog niet voor de 205) en ik ga naar de kassa: 3,5 euro! ze willen er echt vanaf!

als degenen die vast kwamen te zitten in Parijs wisten dat er een oplossing van 3,5 euro was!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par Christophe » 08/02/18, 22:43

Het gebruik van kettingen is zeer gereglementeerd... Als je ze omdoet als er niet genoeg sneeuw ligt, verpest je de weg...

In Parijs lag er te weinig sneeuw om kettingen te kunnen gebruiken: daarvoor heb je een goede laag samengepakte sneeuw nodig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw...




par chatelot16 » 08/02/18, 23:46

in ieder geval als je met gewone banden niet meer vooruit kunt, of het nu sneeuw of ijs is, met de kettingen kom je vooruit en blokkeer je de weg niet

als er ijs is, is er natuurlijk niet overal ... dus waar er geen is, is het de tankmethode en kan de weg verslijten ... maar het is beter om zonder ongelukken naar huis terug te keren dan een afslag op het ijs te missen en de brandweerlieden, de ambulance en het ziekenhuis te bezetten

als je kettingen omdoet, rijd je niet snel, dus wegslijtage is niet zo erg

Ik vind het raar op een forum econologie van het adviseren om winterbanden het hele jaar door te laten staan ​​wanneer dit meer energie verbruikt

Ik vind het logischer om het grootste deel van het jaar goede energiezuinige banden te hebben en kettingen om uit moeilijke en zeldzame situaties te komen

en ik sta erop: het openbaar vervoer moet er een erezaak van maken om de juiste uitrusting te hebben om op sneeuw- en ijzige dagen te rijden, het goede voorbeeld te geven en service te verlenen.

praat me niet over prijzen! de kettingen worden zo zelden gebruikt dat ze me op een dozijn opeenvolgende GS hebben gediend ... de ratp zou hetzelfde kunnen gebruiken zolang ik gezien de leeftijd van hun bus

bij slecht weer rijdt het openbaar vervoer natuurlijk langzamer... in plaats van het te annuleren, moet het aantal worden verhoogd om de service te garanderen

hetzelfde voor de sncf ... de tgv kan niet meer op hoge snelheid rijden! dus je moet meer wagons toevoegen om de juiste passagiersstroom te laten verlopen, en geen treinen annuleren

openbaar vervoer is ecologisch nuttig, maar het moet betrouwbaar zijn en niet bij de minste moeite instorten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten