Pantone-motor op AX Benzine?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
elektron13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/10/06, 17:19

Pantone-motor op AX Benzine?




par elektron13 » 05/10/06, 19:21

hoi tlm

vorige week zag ik een asmotor op de testbank staan
het werkt op 60% WATER en 40% super.
Fortiche die man, maar hij vertelde me niets over het systeem
behalve dat het een pantone is. en de plannen staan ​​op het net
Ik heb zelf zo'n Pantone gemaakt, maar het werkt.
hoe doet die kerel het? 60% EN 40%?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/10/06, 20:07

Hallo en welkom

We tasten hier echt in het donker!

We zijn erg blij voor je vriend en zijn AX-motor, maar was hij wel geladen?

Wat uw test betreft, als u ons meer kunt vertellen: over welke motor? in een voertuig of op de bank, afmetingen van de reactor, eventuele foto, enz...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Pantone-engine op AX Essence?




par Cuicui » 05/10/06, 22:42

elektron13 schreef:hoi tlm

vorige week zag ik een asmotor op de testbank staan
het werkt op 60% WATER en 40% super.
hoe doet die kerel het? 60% EN 40%?

Het kan ook werken, zelfs met meer water. Het principe bestaat uit het extraheren (met een bubbler) van de benzinedampen die zich in het mengsel bevinden. De motor verbruikt benzine en een beetje waterdamp. Als er geen benzine meer te halen valt, blijft er alleen water over en valt de motor uit... droog. Niets te huilen over een wonder!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/10/06, 07:11

welkom
De motor draaide 100% Pantone van wat ik geloof.
De motor werkt dus. Het werkt op benzinedamp.
Nu zou het mij verbazen als de verhoudingen die door de motor worden verbruikt 60% water en 40% benzine zouden zijn.
Dit zijn de verhoudingen die in de bubbler zaten.
Ik liet een 4T 110CC-motor draaien met meer water dan dat in de bubbler. Maar uiteindelijk blijft er na langdurig gebruik nog steeds de aanvankelijke 60 of 80% water over, maar de essentie is er niet meer. Je moet altijd meer toevoegen om de motor de volgende dag opnieuw te starten.
Bij mijn auto is het percentage waterverbruik ten opzichte van benzine minder dan 1%. En als we boven de 1% komen, gaat de motor flink in de war en bestaat het risico dat de cilinderkop en de zuigers kapot schieten.
Rijd met een lekkende koppakking en je zult zien dat de motoren geen water in vloeibare toestand accepteren.
Het probleem met het vergroten van het aandeel water dat door de motor wordt geabsorbeerd, is dat de stoom opnieuw condenseert. Hoe meer stoom er wordt aangezogen, hoe groter het risico dat deze opnieuw condenseert.
Ik heb een test gedaan door de damp uit een "Vaporetto" in de carburateur te zuigen. Geloof me, er was veel luchtvochtigheid en ik zat verre van 60/40%.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/10/06, 15:26

hi Pit
Bij mijn auto is het percentage waterverbruik ten opzichte van benzine minder dan 1%. En als we boven de 1% komen, gaat de motor flink in de war en bestaat het risico dat de cilinderkop en de zuigers kapot schieten.
Rijd met een lekkende koppakking en je zult zien dat de motoren geen water in vloeibare toestand accepteren.
Het probleem met het vergroten van het aandeel water dat door de motor wordt geabsorbeerd, is dat de stoom opnieuw condenseert. Hoe meer stoom er wordt aangezogen, hoe groter het risico dat deze opnieuw condenseert.


Zet te veel stappen. Zo eng is het niet, de motoren hebben 1% waterdamp, dat is wat de motor verbruikt op regenachtige, mistige of stormachtige zomerdagen!
Ik ben het met je eens dat vloeibaar water in een motor vermeden moet worden; waterdruppels markeren de zuiger alsof je deze schoonmaakt met zandstralen.
Haal gewoon een diesel uit elkaar die heeft gereden met een gescheurde koppakking en kijk wat de koelvloeistof met de zuigers heeft gedaan.
Maar door de stoom die uit de panton komt te slikken, kan hij het opeten. Als het vermogen 10% is, is dat bijna binnen de norm
de limiet is wanneer het uit de reactor komt onder de 90 graden Celsius en de limiet voor de motor is wanneer hij kleine ontstekingsfouten begint te krijgen bij beladen rijden en er veel water wit uit de uitlaat komt en dat is bijna 3 liter per uur! maar de motor verbruikt op dit niveau meer, het is meer een stoomreiniging dan iets anders.
Bij inactiviteit is het een ander verhaal, het brandstofverbruik is laag, de hitte in de reactor is laag, het is beter om geen water naar de motor te sturen...
Afhankelijk van de verbruikte brandstof moet water met een bepaalde vertraging worden verzonden, d.w.z. wachten tot er warmte in de reactor is ontstaan.
De manier waarop ik het water regel, is de uitlaattemperatuur van de reactor.
Wat betreft de motor die werkt met een 100% Panton bubbler
Dit geldt voor een show, een echte motor die werkt, verbruikt alles wat we hem geven. Je drijft een motor niet aan met een still. In eerste instantie eet het alle goede dingen uit de brandstof op en daarna droogt het op met het residu.
Degenen die een operatie hebben ondergaan weten nog dat de eerste alcohol die eruit komt op 90 graden is en de laatste op 30 graden en daarna is het water!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/10/06, 23:12

Ja, het is waar, het is meer 10% dan 1%. Ik heb een fout gemaakt : Oops:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten