Het einde van de thermische trailer komt helder elektrisch.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Remundo » 28/01/18, 09:37

sicetaitsimple schreef:
Remundo schreef:
Maar het is nog steeds voor Saint Glinglin's Day. Hoewel het minstens 10 jaar geleden is dat ze de derch op elektrische bussen hadden kunnen verplaatsen (en indien nodig enigszins gehybridiseerd).



Saint-Glinglin...

Nou ja, ze hadden tien jaar geleden massaal moeten investeren toen de technologie niet industrieel beschikbaar was en wat er was niet betrouwbaar was en een waanzinnige prijs kostte. En nu zouden ze binnen twee jaar ook hun bestaande dieselbussen moeten slopen ook al zijn die erg nieuw, gaat 2025 niet snel genoeg?

In je zin, tot "tien jaar", is alles in orde, daarna zijn elke 4 woorden onzin... behalve "2025 gaat niet snel genoeg" door het vraagteken te verwijderen.

Trouwens, je geliefde flexibele kern, hoe is die ontwikkeld?
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 11:16

Christophe schreef:En bla bla... altijd hetzelfde... weet je dat met dit soort "zo simpele" redeneringen... we nooit naar de maan zouden zijn gegaan... en dat er geen wetenschappelijk onderzoek zou bestaan!

Erger nog, we horen altijd dat ecologie duur is, maar we klagen veel minder over andere veel minder eervolle staatsuitgaven zoals... wapens bijvoorbeeld...

Ik heb 100 keer liever dat de Staat investeert in 5 elektrische bussen dan in een Exocet die vroeg of laat in het stof beland!! : Cheesy:


Het lijkt me een beetje, hoe zeg je dat, demagogisch om het bedrijfsdoel (de missies) van de NASA of een onderzoeksorganisatie, zelfs het leger, te willen vergelijken met dat van de RATP?

Daar, wat de RATP-bussen betreft, gaat het erom elke dag enkele honderdduizenden mensen te vervoeren in de straten van Parijs en de naburige steden en dit in technische omstandigheden en tegen aanvaardbare kosten.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 11:22

Remundo schreef:
sicetaitsimple schreef:
Remundo schreef:
Maar het is nog steeds voor Saint Glinglin's Day. Hoewel het minstens 10 jaar geleden is dat ze de derch op elektrische bussen hadden kunnen verplaatsen (en indien nodig enigszins gehybridiseerd).



Saint-Glinglin...

Nou ja, ze hadden tien jaar geleden massaal moeten investeren toen de technologie niet industrieel beschikbaar was en wat er was niet betrouwbaar was en een waanzinnige prijs kostte. En nu zouden ze binnen twee jaar ook hun bestaande dieselbussen moeten slopen ook al zijn die erg nieuw, gaat 2025 niet snel genoeg?

In je zin, tot "tien jaar", is alles in orde, daarna zijn elke 4 woorden onzin... behalve "2025 gaat niet snel genoeg" door het vraagteken te verwijderen.


Nou, laten we toegeven, de Fransen zijn idioten en ik praat gewoon onzin.

Maar vertel me eens, in dit geval zouden alle stadsbusvloten ter wereld gedurende 10 jaar massaal geëlektrificeerd moeten worden, behalve die van deze RATP-kalveren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Remundo » 28/01/18, 11:44

de RATP maakt net als anderen de eenvoudigste en goedkoopste manier ... Diesel, gas en "de lucht is zuiver met mijn gas" geschreven op de achterkant van de bussen ...

de RATP bediende niettemin vertrouwelijk elektrische bussen 10-15 jaar geleden op de "Montmartrobus" -lijn

Maar zelfs als alle bussen elektrisch zouden zijn, met 100 rokende auto's om elke bus heen, zou dat alleen maar symbolisch zijn.

Bustrolleys worden al sinds de jaren twintig gebruikt en de TPG (openbaar vervoer van Genève) is er nog steeds dol op.

Ik denk van mijn kant dat er een bus met elektrische batterijen voor nodig is die alleen stroom verbruikt bij de haltes om te voorkomen dat er overal stroomkabels worden aangelegd. Bovendien zou de stroomafnemer hierdoor minder slijten (meer glijden door vaste contacten). Ook zou het heel gemakkelijk zijn om de route van de bussen aan te passen, omdat ze niet langer afhankelijk zijn van bovengrondse kabels, maar alleen van de stations waar ze stoppen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 12:14

sicetaitsimple schreef:Het lijkt me een beetje, hoe zeg je dat, demagogisch om het bedrijfsdoel (de missies) van de NASA of een onderzoeksorganisatie, zelfs het leger, te willen vergelijken met dat van de RATP?


Je vindt? Ik denk dat het niet zo anders is: het is in ieder geval gemeenschapsgeld...

Wat ik bedoel is dat er geld is, en veel meer dan we willen geloven, staatsuitgaven zijn slechts een vraag prioriteiten!

Kortom, wanneer we willen, kunnen we!

sicetaitsimple schreef:Daar, wat de RATP-bussen betreft, gaat het erom elke dag enkele honderdduizenden mensen te vervoeren in de straten van Parijs en de naburige steden en dit in technische omstandigheden en tegen aanvaardbare kosten.


Het openbaar vervoer wordt al grotendeels gesubsidieerd door het Rijk of andere gemeenten!
In Straatsburg bijvoorbeeld betaalde de gebruiker aan het begin van de jaren 1 slechts 3/2000 van de werkelijke prijs...dit is sindsdien niet veel veranderd.

Het openbaar vervoer is geen winstgevende business of zelfs maar een break-even business! Ze zijn winstgevend door de indirecte economische activiteit die dit genereert... zo normaal dat ze gesubsidieerd worden...

Misschien had ik daar moeten beginnen, het is een overheidsdienst: hoe is uw gemeentehuis (bijvoorbeeld) winstgevend? Een administratie voeren is deadweight loss!

Dus de "wie betaalt?" alles gedaan om niet-investeringen in innovaties in openbare diensten te verontschuldigen (die het goede voorbeeld zouden moeten geven) ... nou wat ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 12:21

chatelot16 schreef:dat gezegd hebbende, de ratp is geen busfabrikant! ze kan alleen kopen wat beschikbaar is, en als geen enkele fabrikant het beu wil worden om te doen wat nodig is, zal het niet vooruitgaan


Enkele artikelen, cijfers en analyses hier (uit 2016): Transport-elektrische / elektrisch-de-bus-t14452.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 12:30

chatelot16 schreef:zolang de ratp geen rendabele elektrische bus vindt, is het een bewijs dat het voor personenauto's nog erger is!


Niet mee eens: de Staat moet het goede voorbeeld geven en als het 10 of 20% meer kost is het voor een Staat minder erg dan voor een individu...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 12:40

Christophe schreef:Het openbaar vervoer wordt al grotendeels gesubsidieerd door het Rijk of andere gemeenten!
In Straatsburg bijvoorbeeld betaalde de gebruiker aan het begin van de jaren 1 slechts 3/2000 van de werkelijke prijs...dit is sindsdien niet veel veranderd.

Het openbaar vervoer is geen winstgevende business of zelfs maar een break-even business! Ze zijn winstgevend door de indirecte economische activiteit die dit genereert... zo normaal dat ze gesubsidieerd worden...

Misschien had ik daar moeten beginnen, het is een overheidsdienst: hoe is uw gemeentehuis (bijvoorbeeld) winstgevend? Een administratie voeren is deadweight loss!

Dus de "wie betaalt?" alles gedaan om niet-investeringen in innovaties in openbare diensten te verontschuldigen (die het goede voorbeeld zouden moeten geven) ... nou wat ...


Ik heb het nog eens gelezen, ik kan niet vinden waar ik de term "winstgevend" zou hebben gebruikt? Ik had het over "aanvaardbare kosten".

Aan de andere kant, wie betaalt, daar ja, je moet iemand vinden, of het nu live gaat of via subsidies, er zijn noodzakelijkerwijs één of meerdere zakken waarin je moet trekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Remundo » 28/01/18, 12:44

niet eens zeker dat het zoveel duurder is... de GMP is ongetwijfeld wat duurder in aanschaf, maar voor een bus die veel rijdt, moet het brandstofverbruik op de lange termijn de boventoon voeren.

busfabrikanten die 100% elektrische modellen aanbieden. Mercedes en Heuliez in het bijzonder.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 12:54

sicetaitsimple schreef:Ik heb het nog eens gelezen, ik kan niet vinden waar ik de term "winstgevend" zou hebben gebruikt? Ik had het over "aanvaardbare kosten".

Aan de andere kant, wie betaalt, daar ja, je moet iemand vinden, of het nu live gaat of via subsidies, er zijn noodzakelijkerwijs één of meerdere zakken waarin je moet trekken.


Uh "wie betaalt" dit maakt geen deel uit van een winstgevendheidsredenering? AH goed?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten