Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Leo Maximus » 23/01/18, 15:16

Christophe schreef:... 79 jaar oud is goed, je moet de mensheid niet te lang kwetsen...

Ik ben het er niet mee eens. Voor mij is Christian Gerondeau een komiek geworden. Hij is een ecologie-hansworst, net als Claude Allègre. Het vervuilt de ether en literatuur, maar uiteindelijk maakt het ons aan het lachen en lachen is goed voor je gezondheid!

Hij doet me denken aan Mohammad Said al-Sahhaf, bijgenaamd "Ali the Comic", die tijdens de Golfoorlog tussenbeide kwam in de media door alles te vertellen en hilariteit te veroorzaken. Later hoorden we dat hij ervoor betaald was.

C. Gerondeau is door RTL uitgenodigd om zijn mening te geven over wisselend verkeer en vertelt ons dat luchtverontreiniging geen negatief effect heeft op de gezondheid. "Zijn" bewijs: de levensverwachting is in Shanghai even hoog als in Bretagne ! :

Het is tussen 3:00 en 3:15 op deze video:

(totale duur 6:34)

Ik ging op aquicn.org kijken naar de vervuiling in Shanghai en daarna in Rennes.

Resultaat, dit is wat we in Shanghai krijgen: tarief 220, erg slecht voor de gezondheid.

Shanghai aqicn.jpg
sjanghai vervuiling
Shanghai aqicn.jpg (71.19 KiB) 3683 keer bekeken

Dan in Rennes, Boulevard Laennec, in het stadscentrum: tarief 11, goed.

Rendieren aqicn.jpg
Rennes aqicn.jpg (60.97 KiB) 3683 keer bekeken

Ik wil echt geloven dat we net zo lang in Shanghai wonen als in Bretagne, maar ik adem liever de lucht van Bretagne in. : Lol:

Bedankt meneer Gerondeau en lang leve de vervuiling! : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Christophe » 23/01/18, 16:02

Leo Maximus schreef:Ik ben het er niet mee eens. Voor mij is Christian Gerondeau een komiek geworden. Hij is een ecologie-hansworst, net als Claude Allègre. Het vervuilt de ether en literatuur, maar uiteindelijk maakt het ons aan het lachen en lachen is goed voor je gezondheid!

Hij doet me denken aan Mohammad Said al-Sahhaf, bijgenaamd "Ali the Comic", die tijdens de Golfoorlog tussenbeide kwam in de media door alles te vertellen en hilariteit te veroorzaken. Later hoorden we dat hij ervoor betaald was.

C. Gerondeau is door RTL uitgenodigd om zijn mening te geven over wisselend verkeer en vertelt ons dat luchtverontreiniging geen negatief effect heeft op de gezondheid. "Zijn" bewijs: de levensverwachting is in Shanghai even hoog als in Bretagne ! :


Reeds de levensverwachting is de levensverwachting in het jaar van zijn geboorte: deze staat vast voor het hele leven en vervuiling heeft geen invloed op de levensverwachting van de levenden van vandaag ! Aan de andere kant heeft vervuiling een impact op de gemiddelde leeftijd van overlijden (veel lager dan de levensverwachting, maar we praten er veel minder over... uiteraard... in Frankrijk is dit gemiddelde minder dan 50 jaar oud voor mannen)

Dan is het niet de levensverwachting of zelfs het gemiddelde aantal sterfgevallen waarmee rekening moet worden gehouden bij vervuiling, maar de economisch-sociaal-sanitaire impact! De dagen van ziekte, de jaren in "goede gezondheid" etc etc... En daar betwijfel ik of de Chinezen van Shanghai net zo goed leven als onze Bretons! (en over de statistische cijfers, geloof je dat? Het volstaat te zeggen dat China een democratie is!!!)

Inderdaad, zo bezien kan hij blijven...Meneer Gerondeau is een nar...Ik zie nog 2 problemen:

a) de nar trekt de aandacht...het is zelfs hun eerste definitie!!
b) weten de toeschouwers dat hij een nar is? Insiders zoals jij ja, het grote publiek?

In ieder geval bedankt voor deze verduidelijkingen over het personage!

ps: Michael Moore heeft hetzelfde "imago van de nar", in de VS wordt hij geclassificeerd als "komisch"...en toch...de maatschappelijke thema's die hij aansnijdt zijn verre van dat!!! : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Christophe » 23/01/18, 16:11

Leo Maximus schreef:C. Gerondeau is door RTL uitgenodigd om zijn mening te geven over wisselend verkeer en vertelt ons dat luchtverontreiniging geen negatief effect heeft op de gezondheid. "Zijn" bewijs: de levensverwachting is in Shanghai even hoog als in Bretagne !


Nog een opmerking: waarom nodigen we in deze programma's mensen zoals hij uit en niet zoals wij?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Ahmed » 23/01/18, 16:45

Christophe, Je schrijft:
Met andere woorden, China is een democratie!!!

Of! Of! China is inderdaad een democratie, net als Noord-Korea, het bewijs staat erop geschreven! : Lol: : Lol: : Lol:
Dat is waarschijnlijk wat die pop zou hebben geantwoord...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Janic » 23/01/18, 18:07

Ik ken Gerondeau niet en heb daarom geen mening over het individu.
Maar zijn conclusie is niet zo verkeerd! Hij lijkt echter (om een ​​parallel te trekken) te reageren als tegenover een persoon die zijn auto in de loop van de tijd zou hebben laten verslechteren en die plotseling zou proberen de slijtage van de tijd te herstellen met grote slagen stopverf om de verslechtering van de auto te verbergen. schroot, het scheuren van de stoffen bij de hoezen, versleten kogelgewrichten die de banden verslijten, omdat hij zich er tot dan toe niet druk om had gemaakt, aangezien hij in zijn tijd niet over de middelen beschikte om ermee om te gaan. Maar, en hier heeft hij gelijk, het kost meer naarmate er meer tijd verstrijkt en is verstreken. Maar ten koste van alles plamuren verdedigen (wat tijdelijk minder kost dan een doorgang in plaatwerk, wat de indruk wekt dat het nog lang mee kan...tot het nucleair ongeval, veel duurder dan ecologische primeurs, dat is niet de oplossing of.
Veel 'ecologen' hadden voor die tijd aangevoeld dat een oogje dichtknijpen in naam van een snelle en winstgevende economie, zonder zich zorgen te maken over de toekomst van dit land en ons voortbestaan, een onvermijdelijke ramp zou worden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Leo Maximus » 23/01/18, 19:37

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:C. Gerondeau is door RTL uitgenodigd om zijn mening te geven over wisselend verkeer en vertelt ons dat luchtverontreiniging geen negatief effect heeft op de gezondheid. "Zijn" bewijs: de levensverwachting is in Shanghai even hoog als in Bretagne !


Nog een opmerking: waarom nodigen we in deze programma's mensen zoals hij uit en niet zoals wij?

In het RTL-programma is nog een gast te gast in de persoon van Benoît Hartmann van France Nature Environnement.

hier: https://www.francetvinfo.fr/meteo/clima ... 78057.html . Benoît Hartmann verwelkomt de nieuwe maatregelen met betrekking tot de auto, maar protesteert tegen het ontbreken van een "premie voor de voetganger". Hij zou het achterlaten van auto's willen stimuleren met een bonus.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Leo Maximus » 23/01/18, 22:00

Christophe schreef:... Reeds de levensverwachting is de levensverwachting in het jaar van zijn geboorte: het staat vast voor het hele leven en vervuiling heeft geen invloed op de levensverwachting van de levenden van vandaag ! Aan de andere kant heeft vervuiling een impact op de gemiddelde leeftijd van overlijden (veel lager dan de levensverwachting, maar we praten er veel minder over... uiteraard... in Frankrijk is dit gemiddelde minder dan 50 jaar voor mannen). ..

Wat mij verbaast is dat er niemand is die de Gerondeau tegenspreekt. Tijdgebrek misschien? De show van Yves Calvi is live.

In Bretagne is de levensverwachting hoog, maar die is sterk gedaald onder degenen die in met asbest vervuilde lucht hebben gewerkt. Op scheepswerven en arsenalen in St-Nazaire, Brest, Nantes, Lorient, enz.... hadden we tienduizenden voortijdige sterfgevallen door luchtvervuiling. :schok: En het gaat door!

In China zijn er 500000 vroegtijdige sterfgevallen per jaar als gevolg van luchtvervuiling. Bron: Chinese tv-zenders (uit Zuid-Korea en de VS, precisie vereist):

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Christophe » 24/01/18, 02:15

Leo Maximus schreef:hier: https://www.francetvinfo.fr/meteo/clima ... 78057.html . Benoît Hartmann verwelkomt de nieuwe maatregelen met betrekking tot de auto, maar protesteert tegen het ontbreken van een "premie voor de voetganger". Hij zou het achterlaten van auto's willen stimuleren met een bonus.


In het jaar 2000 (oh ja!!) heb ik de transportmanager van de CUS (Urban Community of Strasbourg) voorgesteld om een ​​soort bonus in te voeren voor inwoners van Straatsburg die hun fiets gebruikten in plaats van hun auto...

Ik werd vriendelijk op de rozen gestuurd!

Maar dat was in het jaar 2000...

Leo Maximus schreef:Wat mij verbaast is dat er niemand is die de Gerondeau tegenspreekt. Tijdgebrek misschien? De show van Yves Calvi is live.


Christophe schreef:waarom nodigen we in deze programma's mensen zoals hij uit en niet zoals wij?


En de cirkel is rond!! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par chatelot16 » 24/01/18, 14:11

deze omgekeerde tolheffing, voetgangersbonus, fietsbonus lijken mij een verdraaide oplossing en moeilijk toe te passen... zeker als je werkgevers deze bonus wilt laten betalen!

het zou veel logischer zijn om de kosten van de auto goed in verhouding te brengen tot het gebruik dat men maakt: prijs van de verzekering per reële km ... wanneer men de auto vermijdt, bespaart men ook verzekeringen!

een wet die voorschrijft dat de prijs van alle verzekeringen per werkelijke km moet worden gefactureerd, zou de te betalen prijs verhogen voor degenen die veel rijden en zal een grote besparing opleveren voor degenen die weinig rijden... zolang de mogelijkheid van verzekering per km is niet alleen optioneel, alleen kleine rijders vragen erom en verzekeraars bieden geen interessante prijzen

technische controle niet om de 2 jaar, maar na een bepaald aantal km... je kunt een oude auto behouden voor uitzonderlijke behoeften en hem zo min mogelijk gebruiken om geen onnodige kosten te maken... en wie deze auto grondig gebruikt moet controleer het vaker dan 2 jaar ... wat normaal is, want bij intensief gebruik is 2 jaar volkomen belachelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Ecologie, de grote zwendel. Het boek om niet te lezen.




par Christophe » 24/01/18, 14:30

Ik denk dat 9/10 mensen totaal niet op de hoogte zijn van de werkelijke kosten van het gebruik van hun auto!! Het is echt te gek...

Daarom nemen veel mensen het om micro-ritten van minder dan 5 km te maken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten