Solar weg Ségolène lachen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Solar Road Ségolène lachen




par Ahmed » 28/12/17, 20:29

Wanneer ik schrijf:
Wat voor sommigen duur is, is voor anderen winstgevend, het is een geweldig principe van de economie ... : Wink:

het is slechts een verklaring, geen goedkeuring.
Politiek en economie zijn twee aspecten van dezelfde realiteit (het komen en gaan tussen deze twee soorten functies is zeer wijdverbreid, wat de betrokkenheid zou kunnen bewijzen, indien nodig).
Inzendingen voor overheidsopdrachten vormen een openhartige maskerade die de wil van de wetgever omzeilt en de formele schijn van het zich onderwerpen aan de wet respecteert; dat is genoeg om veel te misbruiken ... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar Road Ségolène lachen




par chatelot16 » 28/12/17, 20:36

het verdient een ander onderwerp! het biedsysteem voor openbare markten is absurd! Te ingewikkeld ... degenen die de middelen hebben om ze te gebruiken, vragen veel meer dan de normale prijs, gewoon om hen te laten betalen voor de tijd die het kost om ze te volgen

het motto van Frankrijk is vrijheid, gelijkheid en broederschap ... gelijkheid mag geen loos woord zijn!
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Solar Road Ségolène lachen




par Bardal » 28/12/17, 21:09

chatelot16 schreef: ... / ...
het motto van Frankrijk is vrijheid, gelijkheid en broederschap ... gelijkheid mag geen loos woord zijn!


Broederschap ook ... en er is werk ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79008
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10940

Re: Solar Road Ségolène lachen




par Christophe » 29/12/17, 00:20

Vergeet niet dat we dit motto hebben overgenomen wanneer we snijden hoofden op het openbare plein... dus onvermijdelijk waren er minder mensen die hier enkele jaren het kwaad op durfden te doen : Cheesy: : Cheesy: nadat de (lage) menselijke natuur het natuurlijk heeft overgenomen! :? :?

Over valuta gesproken, weet u dat van het Verenigd Koninkrijk?

"Honnis is die er slecht over nadenkt. God en mijn recht" ... hey ja het staat in het Frans in de tekst :)

Ik denk ook dat je hier een bepaald actueel volkslied zult herkennen:







Hé ja, het was toen Frankrijk op de wereld scheen ... vandaag bin Frankrijk ... bin uh bin ... Ik geef er de voorkeur aan om mijn gedachte de mond te snoeren (er is dit onderwerp te begrijpen om te begrijpen wat ik wil om te zeggen ...) ... het is nog steeds triest voor het Franse volk : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Solar Road Ségolène lachen




par moinsdewatt » 01/01/18, 20:03

De Chinezen raakten besmet:

China opent eerste snelweg voor zonne-energie

De 31 december 2017

De nieuwe automobielwereld die voor onze ogen vorm krijgt, inclusief autonome elektrische auto's, verandert ook het wegennet. Op hun beurt willen stoepbanen niet langer alleen van olie afhankelijk zijn en dus de oorzaak zijn van ecologische vertalingen. Een revolutie die door de zonneweg gaat. In Frankrijk is het experiment aan de gang en heeft het zijn eerste balans opgeleverd. Een deel van één kilometer destijds beschouwd als de langste ter wereld. Maar dat was voordat China wakker werd ...

De dure en eerder niet-gepubliceerde zonne-afdeling ten dienste van de stad Tourouvre in de Orne is de geschiedenis ingegaan. Voor nu is er beter: een snelweg op zonne-energie, een traject van twee kilometer naar Jinan, de hoofdstad van de provincie Shandong, China.

Beeld

Het gedeelte met fotovoltaïsche panelen strekt zich uit over twee kilometer langs de zuidelijke ringweg van Jinan City. De dekvloer van de snelweg heeft drie lagen: de zonnepanelen worden geïnstalleerd tussen een laag transparant beton waarvan de eigenschappen lijken op die van asfalt en een isolator die hen beschermt tegen vocht.

"Ik rijd meer dan 100 kilometer-uren" onderstreept de bestuurder van een minibus. "Er is geen verschil met een klassieke snelweg. De remafstand is ook vrijwel identiek. Een opmerking om te vergelijken met de ervaringstricolor, waarbij het geluid dat werd gegenereerd door de 2 800 vierkante meter fotovoltaïsche panelen die op een kilometer lang waren geplaatst, de verantwoordelijken hadden gedwongen om de snelheid te beperken tot 70 km / h op het experimentele gedeelte.

In China is de Qilu Transportation Development Group de projectbouwer. En het heeft grote ambities: de elektriciteit geproduceerd door het testgedeelte kan worden gebruikt om de verlichting, verkeersborden, bewakingscamera's, tunnels en tolwegen van deze weg van stroom te voorzien. Overtollige elektriciteit wordt overgedragen aan het openbare stroomnet. De toekomstige snelweg zal elektrische toekomstige elektrische auto's van stroom voorzien en het ijs onmiddellijk op de weg smelten.

De panelen, die 5 875 vierkante meter bestrijken, kunnen elk jaar een miljoen kWh elektriciteit opwekken, genoeg om aan de dagelijkse vraag van ongeveer 800-woningen te voldoen. Het openbaarde niet de kosten van deze zonneweg, maar er werd gemeld dat het de helft van vergelijkbare projecten in het buitenland bereikte. In Frankrijk was 5 miljoen euro geïnjecteerd door de overheid in dit project, dat nog ver verwijderd is van de winstgevendheid van een conventioneel zonnepaneel op een dak van een woning.

http://www.caradisiac.com/la-chine-ouvr ... 165159.htm
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Solar Road Ségolène lachen




par Ahmed » 01/01/18, 20:38

De Chinezen raakten besmet

Misschien tijdens de reis van Ségolène in China (waarin ze geweldig had getoond creatitude language)? :D

De Chinezen bevinden zich in dezelfde kombuis als andere landen en zijn bereid kolossale bedragen te investeren in 'witte olifanten', met als enig doel de schijn van economische activiteit te behouden (en de sociale cohesie die daarmee gepaard gaat), wat staat voor een uitdaging die steeds moeilijker wordt om aan te gaan ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar Road Ségolène lachen




par chatelot16 » 01/01/18, 20:49

we zien op deze afbeelding 2 onzin

1) fotovoltaïsch op de weg ... we hebben genoeg gezegd, ik denk niet meer en zal niet minder zeggen

2) fotovoltaïsch bovenaan de lichtmast! een paal moet bestand zijn tegen de wind, als je een fotovoltaïsche bovenaan plaatst, moet deze sterker, zwaarder en duurder zijn om weerstand te bieden ... er is geen reden om de fotovoltaïsche bovenaan de verlichtingspaal te plaatsen ... we kunnen ze onderaan de 2 of 3 m grondpaal plaatsen, wat veel minder moeite kost in geval van wind

als er een gebouw is dat schaduwrijk is, moet het fotovoltaïsch op het gebouw worden geplaatst! gemakkelijker dan aan de bovenkant van de palen

Ik ben bang dat er in China hetzelfde probleem is als in Frankrijk: een spectaculaire realisatie realiseren om aan gogo te verkopen
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Solar Road Ségolène lachen




par moinsdewatt » 21/01/18, 19:29

De Chinese zonneroute moet tijdelijk worden afgesloten vanwege ... diefstal van een PV-paneel en degradatie op verschillende andere.

De aangekondigde 'solar highway' in China sloot nadat dieven een van de panelen hadden gestolen

09 januari 2018

Beeld


Het werd verondersteld de grote "fotovoltaïsche snelweg" van China te zijn - een weg die zonne-energie verzamelt en 0.6-mijl lang is die de buitengewone ambities van schone energie symboliseerde.

Maar dat was vorige maand. Vijf dagen nadat de weg in de industriële stad Jinan was geopend voor testen op december 28, ontdekten inspecteurs dat een paneel van zes voet ontbrak - naar verluidt geplunderd door dieven, volgens de Qilu Evening News, een lokale krant. De vermeende dieven hadden ook zeven omliggende panelen beschadigd. De weg is afgesloten.

"Xu Dehao, een bouwvakker bij Shandong Pavenergy, het bedrijf dat toezicht houdt op het project, vertelde de krant. "Het was meer waarschijnlijk gedaan door een professioneel team."

De getroffen delen van de weg leken 'aangetast door vloeistof' te zijn, zei Xu en voegde eraan toe dat een nabijgelegen hek beschadigd was.

Een niet nader genoemde medewerker van Shandong Pavenergy vertelde de krant dat verschillende verdachte figuren langs de weg verschenen terwijl deze in aanbouw was, en dat sommigen foto's namen en componenten stal. "Nu de weg compleet is, komen ze nog steeds om te stelen," zei de werknemer. "Ik begrijp echt niet waarom."
...................

http://www.latimes.com/world/asia/la-fg ... story.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15943
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162

Re: Solar Road Ségolène lachen




par Remundo » 21/01/18, 23:24

nog steeds Chinees! : Mrgreen:
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Solar Road Ségolène lachen




par izentrop » 22/01/18, 11:47

In de vorm van verspilling van overheidsgeld heeft Ségolene het beter gedaan: Ecotax: afschaffing kost 1 miljard aan de staat, betreurt het Rekenhof http://www.leparisien.fr/economie/ecota ... 664380.php
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten