Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 20/01/18, 17:20

Het prijzen van de revolutie van 1789 doet mij pijn toen het een betreurenswaardige mislukking was die ertoe leidde dat Robespierre iedereen onder de guillotine zette

Jij en Robespierre hebben minstens één ding gemeen: een voorliefde voor snelkoppelingen! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par phil53 » 20/01/18, 19:06

Sorry, maar voor mij is Napoleon geen aardige despoot
Hij voerde de slavernij opnieuw in en stelde voor sommigen de werkweek op zeven dagen per week, terwijl hij dankzij de kerk (waar we nog veel meer kritiek op hebben) meer dan 7 dagen rust verleende dankzij de heiligenfeesten en om andere redenen. om je hoofd vol te proppen
Wat de Victorin betreft, denk ik niet dat dit veel zal veranderen aan onrechtvaardigheden en allerlei soorten excessen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par chatelot16 » 20/01/18, 19:15

Ik zeg niet dat Napoleon perfect was... het succes steeg naar zijn hoofd en hij deed domme dingen... wat ik bedoelde was alleen dat het begin van de revolutie verkeerd ging en hij. Er was Napoleon nodig om de zaken op orde te brengen en echt een bepaald ding bereiken.

Excuseer mij voor de kortere weg... maar ik heb nog nooit iemand ingekort
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 20/01/18, 19:22

Een van uw sluiproutes, nauwelijks te verontschuldigen:
ze onthoofden Lavoisier zelfs en schreeuwden dat de republiek geen wetenschapper nodig heeft... wat een schande!
Het is niet eens zeker dat deze ‘historische’ zin is uitgesproken: de geschiedenis wordt na de feiten geschreven, met versieringen die overeenkomen met de overtuigingen van de auteurs... Wat wel zeker is, is dat Lavoisier werd onthoofd, niet omdat hij geleerd was, maar als belastingboer-generaal.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 585
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Peter » 20/01/18, 23:01

Christophe schreef:Ik denk precies het tegenovergestelde: denkt u dat een munt die wordt gereguleerd door een handjevol mensen (moreel of fysiek, maar er staan ​​altijd natuurlijke personen achter de rechtspersonen) en die de wereld controleert (met name energie) de betekenis van gelijkheid zal beïnvloeden? ? Ernstig?

Is de wereld van vandaag een model van gelijkheid? De sociale ongelijkheid zal in twintig tot dertig jaar slechts vertienvoudigen (en het toeval wil dat dit samenvalt met de automatisering van de wereld... van de financiële wereld in het bijzonder)

Wat betreft internettoegang: meent u dat? In ontwikkelde landen bestaat er geen actief persoon die geen toegang heeft tot internet, of dat komt omdat ze dat willen...

Ik denk dat je verbaasd zou zijn over de dekkingsgraad van populaties in de "derde wereld", in Afrika bijvoorbeeld... Ik heb geen cijfer in gedachten en ik heb niet gekeken, maar ik denk dat het rond de 50 ligt. %...(voornamelijk op mobiel internet)...

Een systeem dat de ongelijkheid moet terugdringen en tegelijkertijd de armsten uitsluit, dat vind ik vreemd.

Ik verdedig op geen enkele manier het huidige economische systeem. Als er één ding is waar we het over eens kunnen zijn, dan is het hoe verrot het is en dat het alleen de belangen van de rijksten dient. Alleen crypto’s veranderen de regels op geen enkele manier, wij blijven liberaal, de winnaars blijven dus dezelfde. Het neerhalen van de corrupten laat een tijdje stoom ontsnappen, maar als de corrupters op hun plaats blijven, heeft het geen zin.

Ik heb de video bekeken, ik waardeerde vooral de passage over de AI's die bitcoins kunnen bezitten. Zie je de shell-bedrijven in een cascade komen die onmogelijk te belasten zijn omdat ze nergens gevestigd zijn en waarvan de echte eigenaar onmogelijk te bepalen is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 21/01/18, 00:51

Petrus schreef:Een systeem dat de ongelijkheid moet terugdringen en tegelijkertijd de armsten uitsluit, dat vind ik vreemd.


Eh, denkt u dat de mensheid de afgelopen 5000 jaar is ‘geëvolueerd’, behalve door een meerderheid uit te buiten ten behoeve van een minderheid… zo is het altijd geweest…
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 25/01/18, 12:36

Een artikel over bitcoins op de site van een grote Belgische bank, dit is bij mijn weten de eerste keer dat ik een artikel over crypto's zie op de site van een traditionele bank: https://www.ing.be/fr/retail/my-news/bitcoin

Januari 3 2018

Bitcoin in 3 vragen

We horen steeds meer over Bitcoins, deze virtuele valuta die over de hele wereld razend populair is. In strijd met de monetaire systemen zoals wij die kennen, blijft Bitcoin voor velen van ons een obscuur concept. Geen paniek: hier zijn enkele verduidelijkingen om beter te begrijpen hoe het werkt.

1. Bitcoin of cryptocurrency: wat is het?

Cryptocurrencies zijn virtuele valuta die een alternatief vormen voor nationale valuta. Ze verschillen van laatstgenoemde door hun gedecentraliseerde systeem: betalingen worden gedaan van individu tot individu, tussen verkopers en kopers, en worden beheerd door de gemeenschap van gebruikers met behulp van blockchain-technologie. Transacties vinden daarom uitsluitend online plaats, aangezien deze valuta geen fysieke ondersteuning kennen.

Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency en werd in 2008 uitgevonden door de oprichter, bekend onder het pseudoniem Satoshi Nakamoto en wiens echte identiteit een mysterie blijft. De prijs, die onlangs de $15.000 overschreed, geeft aan dat deze nieuwe betaalmethode niet is opgehouden de krantenkoppen te halen.

2. Hoe werkt het?

De exponentiële evolutie van Bitcoin is een populair thema in de pers, maar weinigen weten hoe het werkt. Het principe is relatief eenvoudig: voor elke uitgevoerde transactie wordt een unieke transactiecode gegenereerd en naar het ontvangstadres van de begunstigde verzonden. Om de Bitcoin te verkrijgen, zal deze in een zogenaamde virtuele portemonnee op zoek gaan naar een sleutel waarmee deze code kan worden gedecodeerd. De begunstigde wordt dan officieel eigenaar van de Bitcoin.

Houd er rekening mee dat alle transacties worden vastgelegd in de blockchain, wat overeenkomt met een openbaar grootboek van rekeningen. Elke gebruiker kan de transactie valideren, waardoor een snelle overdracht van slechts enkele minuten mogelijk is.
Om aan de slag te gaan, moet u eerst een of meer ontvangstadressen aanmaken door naar een speciaal platform te gaan, zoals BitAddress.org. De twee eenvoudigste manieren om Bitcoins te verkrijgen zijn door goederen of diensten te verkopen in ruil voor betaling in Bitcoins, of door euro’s om te zetten.

3. Hoe ver zal Bitcoin gaan?

Bitcoin volgt een inflatoir model: de waarde ervan kan fluctueren (stijgen of dalen), afhankelijk van de markt. Merk ook op dat de transacties anoniem zijn: het is onmogelijk om de financiën van gebruikers te onderzoeken, wat bepaalde misbruiken kan aanmoedigen omdat het mogelijk is om een ​​frauduleuze transactie gemakkelijk te verbergen.

Wat het fenomeen rond deze valuta verklaart, is dat het een fantastische investeringsmogelijkheid vertegenwoordigt die voor iedereen toegankelijk is vanaf zijn smartphone of computer. Steeds meer bedrijven accepteren deze betaalmethode ook omdat het voor beide partijen voordelig is: er zijn in de regel geen transactiekosten van toepassing en de overboeking vindt vrijwel onmiddellijk plaats.

Bitcoin vertegenwoordigt daarom een ​​innovatieve betaalmethode die een revolutie teweeg kan brengen in het financiële systeem. Maar het blijft erg complex en fluctueert enorm gedurende de dag. We moeten ook voorzichtig zijn, want de echte waarde van Bitcoin blijft moeilijk in te schatten.

Artikel geschreven in samenwerking met TopCompare.be.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 28/01/18, 03:08

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 02/02/18, 13:48

Vandaag zuigt het tot -35% ... pas op voor degenen die niet reageerden ...

Crash_222018.gif
Crash_222018.gif (37.37 KB) 1503 keer bekeken


Het zal nog steeds doorgaan denk ik ... tot waar? Dat???
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 02/02/18, 13:51

Er is nog iets dat ik niet begrijp!

Het inkooporderboek is veel groter dan dat van de verkopen...en toch blijft het dalen...?!?

Voorbeeld met Litecoins in USD:

Crash_222018_2.gif
Crash_222018_2.gif (16.42 KB) 1502 keer bekeken


Hier ontgaat me iets... :schok: :schok: :schok:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten