Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 19/01/18, 14:24

Waarom niet deeco-incoin? : Wink:
Je schrijft:
...en 30% van het kapitaal wordt geïnvesteerd in het redden van de planeet...

Gelooft u werkelijk dat de oorzaak van vernietiging in zijn tegendeel kan worden omgezet? : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 19/01/18, 14:58

Ja, ik geloof erin, jij ook? Het is een schande... Ik heb het niet over een hoek die de planeet zou redden, maar die we kunnen veranderen... voordat het echt te laat is!

Het is mogelijk een nieuwe economie te creëren die gezonder, menselijker en egalitairder is en die gebaseerd is op natuurbehoud in plaats van op plundering!

Een economie die minder gebaseerd is op materiële verlangens (nutteloze verlangens, opscheppen, compenseren voor ongeluk, enz.) en meer op echte behoeften (persoonlijke ontwikkeling, geluk, levensvreugde, enz.) ...zonder in hippie of iets dergelijks te vervallen!

Maar het is zeker dat er minder miljardairs in deze economie zullen zijn...

Over 20 of 30 jaar zal het misschien (hoop ik) achterhaald zijn om een ​​auto "voor jezelf" te kopen, in plaats van er een te gebruiken (of wat er op dat moment zal bestaan) op het moment dat je hem nodig hebt.

Net zoals het ouderwets is om bont te dragen, bont dat zo in de mode was in de jaren 80... Ik herinner me nog goed het bont van het rad van fortuin (Dechavanne nah?) voor 10 frank, nietwaar?


Probeer vandaag een vacht te winnen in een tv-spel...om te “zien” : Cheesy:

ps: en voor ecoincoin, dezelfde opmerking als voor chatelot bij acceptatie... Voor de moeite geef je me 5 minuten om munt..(hoek)! : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 19/01/18, 16:02

Ik zie dat je niet van eenden houdt...?

Wat mij stoort is de naam ‘economie’, deze term lijkt mij gereserveerd voor historisch specifieke inhoud waarover we uitgebreid hebben gediscussieerd (zonder elkaar te begrijpen). :? ). De economie wordt gekenmerkt door het nastreven van haar eigen doelen, ten koste van degenen die haar agenten zijn (die er echter oppervlakkig voordeel uit halen, wat deze ‘medeplichtigheid’ verklaart).
Als u hiermee de middelen bedoelt waarmee essentiële menselijke behoeften worden bevredigd (wat ik uit uw boodschap afleid), moeten we ook en eerst overwegen om de economie te verlaten, en ik betwijfel terecht of het waarschijnlijk is dat ecoin of iets anders in deze richting zal gaan.
In de eerste plaats is een iets rigoureuzere theoretische benadering nodig, al was het maar vanuit intellectueel oogpunt, aangezien deze mogelijkheid in de praktijk* geen kans heeft op vrijwillig succes. Het bewijs ligt in de wijdverbreide verwarring over de werkelijke oorzaken en voorgestelde oplossingen voor de huidige ecocide.
Een gezondere, humanere en meer egalitaire, minder destructieve ‘niet-economie’ zal geen partij zijn voor de economie zoals wij die kennen.

* Zie de toekomstige reactie van de staat tegen de Zadisten... die een experiment op oneindig kleine schaal probeerden... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Peter » 19/01/18, 17:30

Christophe schreef:Denk je serieus dat het erger zal zijn dan het 'libertarische' project (wat er niet langer één is, want dat gebeurt elke dag voor onze ogen zonder dat we het weten) (ik zeg eerder liberalistisch? Maar libertair is ook goed :)) van de financiële wereld van vandaag?

Een munt die is ontworpen om aan de regelgeving te ontsnappen, waarvan de waarde uitsluitend door de markt wordt bepaald en alleen toegankelijk is voor degenen die toegang hebben tot internet. Ja, ik denk dat het de ongelijkheid alleen maar zal vergroten. De financiële sector zal zich er heel goed aan aanpassen, ze beschikken al over de IT-middelen en beginnen er ook interesse in te krijgen.

Voor het gewone volk daarentegen zal iedereen die geen toegang heeft tot mobiel internet, vanwege gebrek aan middelen of gebrek aan kennis, worden uitgesloten. Degenen die net genoeg kennis hebben om hun apparaten te gebruiken, maar niet genoeg om ze te beveiligen, zullen een goede kans hebben dat hun geld wordt gestolen. We kunnen er beter aan doen om de ongelijkheid te verminderen.

Kortom, ik zie crypto’s niet als een revolutie (of 360°), maar als de voortzetting van de dominantie van de financiële wereld over burgers door het gebruik van nieuwe instrumenten.

Christophe schreef:Alles zal via "abonnement" verlopen... geleidelijk zullen we het idee van individueel eigendom verliezen... Ik denk niet dat het een slechte zaak is!

Als de gebruiker zijn apparaten huurt, is het ook om deze vaker te vervangen, wat dus resulteert in meer verbruik en dus vervuiling.
bijv.: Mobiele telefoons vergoed door het abonnement. Zodra de verbintenis is voltooid, wordt de gebruiker sterk aangemoedigd om deze te wijzigen en zijn verbintenis te hernieuwen. Het belang van verhuurbedrijven is om ons zoveel mogelijk te laten scheuren door ons vaak van apparaat te laten wisselen, niet om de levensduur ervan te verlengen.

Dit is inderdaad niet het juiste onderwerp, maar ik vind het onderwerp eigendom versus verhuur ook interessant.
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 19/01/18, 19:41

En effet, Peter, om uit een gat te komen, heeft het geen zin om in een andere richting te graven: stop eerst met scheppen! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par sen-no-sen » 19/01/18, 20:37

Christophe schreef:Net zoals het ouderwets is geworden om bont te dragen, bont dat zo in de mode was in de jaren 80... Ik herinner me nog goed het bont van het rad van fortuin (Dechavanne nah?) voor 10 frank, nietwaar? [/b]


Niet echt, de jassen Canada Goose die veel bourgeois en crypto-bourgeois dragen, verkopen als warme broodjes en een bloedbad aanrichten onder populaties Canadese vossen en ganzen... volgens het heilige principe van imitatie van de dominante klasse.

https://www.petafrance.com/actualites/chez-canada-goose-chaque-doudoune-est-cousue-de-souffrances/

Bij Canada Goose wordt elk donsjack met lijden genaaid

Er zit lijden in elke naad van de jassen, parka's, donsjassen of andere kleding die Canada Goose verkoopt. Wilde coyotes die worden opgesloten en neergeschoten vanwege met bont afgezette Canada Goose-jassen kunnen dagenlang lijden en lijden aan bloedingen, uitdroging, bevriezing, gangreen en aanvallen van roofdieren. We weten dat moeders, die wanhopig proberen te ontsnappen om hun uitgehongerde baby's te vinden, soms proberen hun eigen ledematen af ​​te knagen. Dieren die niet zijn bezweken aan weersomstandigheden, bloedverlies, infecties of roofdieren worden vaak gewurgd, neergeschoten, tegen de grond gedrukt of doodgeslagen als de pelsjager terugkeert.

https://www.petafrance.com/actualites/chez-canada-goose-chaque-doudoune-est-cousue-de-souffrances/

Een economie die minder gebaseerd is op materiële verlangens (zinloze verlangens, om te pronken, om ongelukkigheid te compenseren, enz.) en meer op echte behoeften (persoonlijke ontwikkeling, geluk, levensvreugde...)...zonder in de hippie- of soortgelijke mode te vervallen!

De velden vereisen per definitie geen enkele vorm van economie... : Roll:
Maar ik begrijp wat je bedoelt, het zal wel zo zijn de veerkrachtige economie...dus na de crash! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 19/01/18, 21:08

Deze gebieden vereisen per definitie geen enkele vorm van economie... : Roll:

...maar bovenal: verzet je ertegen! Omdat de economie de bemiddeling is van sociale relaties via de relatie tussen dingen (goederen, geld, enz.). Er is dus een omkering die in de goede richting moet worden hersteld, en dit is inderdaad nauwelijks mogelijk tot na de ineenstorting, onder omstandigheden die de realisatie ervan materieel complexer zullen maken, maar psychologisch beter voorstelbaar, bijvoorbeeld.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Did67 » 20/01/18, 11:51

En dat heet ethiek! Wat erg gemist wordt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 20/01/18, 11:59

Did67 schreef:En dat heet ethiek! Wat erg gemist wordt.


Een meer ethische economie is wat ik schijn te hebben gegeven als het begin van de bovenstaande definitie...

Degenen hier die de economie in brede zin veroordelen, zijn op het verkeerde spoor (of heb ik verkeerd begrepen wat je zegt????), want zonder een minimum aan zuinigheid is er geen uitwisseling van vaardigheden of ideeën en wat volgt is uiterst serieus sociale, mentale en vervolgens morele (enz.) regressies...

Kijk maar eens naar wat er gebeurt in landen die zich in een ernstige economische crisis bevinden, zoals Venezuela op dit moment: economie-financiën/de-zorgwekkende-situatie-in-venezuela-t15450.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 20/01/18, 12:07

Als ik de economie in die zin veroordeel étroit en specifiek dat het 300 tot 400 jaar heeft geduurd, het is omdat het ons veroordeelt! Als bewijs citeer ik de observatie van deze “zeer ernstige sociale, mentale en vervolgens morele (enz., enz.) regressies”...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten