Linky meter: Operating en handleiding?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Lolounette » 23/12/17, 09:25

de teller geeft de 51A-piek aan ... maar ik heb niet gevonden of we deze gegevens naar nul kunnen resetten, want omdat we een tijdje hebben gewerkt, konden de tools van die tijd een piek genereren die niets bevat te maken met de huidige conso.

eigenlijk ben ik niet geavanceerder, ik wacht om te zien of de Luko me meer kan vertellen ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 23/12/17, 11:33

Lolounette schreef:eigenlijk ben ik niet geavanceerder, ik wacht om te zien of de Luko me meer kan vertellen ...


Ja, dat is het probleem, je hebt maar één punt, vandaar mijn voorzichtigheid toen ik zei "dat kan je helpen".

Ik denk niet (maar ik ben niet zeker) dat een reset door de gebruiker mogelijk is.

Heb je een abonnement op hoeveel vandaag?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Lolounette » 23/12/17, 13:47

12 kVA op basis van volledig elektrische verwarming ...
maar in werkelijkheid verwarm ik pas laat in de nacht met elektriciteit om een ​​minimum aan comfort te garanderen voor het onderzoek voordat de houtkachel wordt aangestoken ...

dus ik vraag me af of een verplaatsing naar 9 kVA (45A) mogelijk zou zijn, wetende dat ik bovendien een energiemanager heb in het elektrische paneel die in staat is om belasting af te schakelen op basis van de informatie die door de meter wordt doorgegeven teleinfo ...

Luko ontving deze dag, geïnstalleerd in 2 tijd 3-bewegingen, walkthrough-procedure zeer goed geleid in de apli en alles wat 1er maakte. We moeten hem nu tijd geven om de elektrische signalen te analyseren (ze zeggen mini 1 week)

Ik ben niet thuis en ik zie de euro conso elektrische scroll op mijn smartphone: het is eindelijk angstig dit ding : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 24/12/17, 12:43

Lolounette schreef:12 kVA op basis van volledig elektrische verwarming ...
maar in werkelijkheid verwarm ik pas laat in de nacht met elektriciteit om een ​​minimum aan comfort te garanderen voor het onderzoek voordat de houtkachel wordt aangestoken ...

dus ik vraag me af of een verplaatsing naar 9 kVA (45A) mogelijk zou zijn, wetende dat ik bovendien een energiemanager heb in het elektrische paneel die in staat is om belasting af te schakelen op basis van de informatie die door de meter wordt doorgegeven teleinfo ...

Luko ontving deze dag, geïnstalleerd in 2 tijd 3-bewegingen, walkthrough-procedure zeer goed geleid in de apli en alles wat 1er maakte. We moeten hem nu tijd geven om de elektrische signalen te analyseren (ze zeggen mini 1 week)

Ik ben niet thuis en ik zie de euro conso elektrische scroll op mijn smartphone: het is eindelijk angstig dit ding : Lol:


De 9kVA zijn zeker speelbaar met een correcte schuur, als je tot nu toe 51A hebt gehad.

Welnu, Luko zal je dat vertellen!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 14/01/18, 10:11

Voor degenen die zich zorgen maken over de verhoogde gevoeligheid van de Linky met het risico dat ze moeten overschakelen naar een hogere abonnementshouder, is dit wat wordt aangetroffen in een document voor installateurs van Endedis http://www.enedis.fr/sites/default/file ... _03_01.pdf

De stroomonderbreker wordt op zijn maximum ingesteld, als het een 15-60 A is, op 60 A. Het is dus de interne "onderbreker" die de uitschakeling verzekert in geval van overschrijding van het vermogen in vergelijking met het contract.
Van wat er op pagina 16 is geschreven
De bedrijfscurve van de verbindingsmeterbreker is gebaseerd op de thermische curve van de stroomonderbreker.
verbinding bij gelijkwaardige instelling.
- bijvoorbeeld: voor een klant met een onderschreven vermogen van 9 kVA in één fase, de stroomonderbreker
is ingesteld op 60 A. Het contractvermogen van 9 kVA wordt gevolgd door de teller: de triggercurve van de
"Breaker" van de teller is gelijk aan die van de stroomonderbreker ingesteld op 45 A,
- bij kortsluitbeveiliging wordt voorzien door de stroomonderbreker tot 3 kA en door de zekeringen AD voor stromen van
kortsluiting superieur.
In principe gelijk aan de werking van de stroomonderbreker : Mrgreen:

Het is verkopen verbruiksmeters die heel lage krachten kan meten, nam alle concurrentie, maar zonder de vangst Europa, maar kan me niet schelen, het is om te sleutelen en verbinden door draad op het circuit licht van mijn elektrische bord, om een ​​kijkje te nemen om te controleren of een lamp niet in een kamer is verlicht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 07/02/18, 21:57

De Linky-bedrog is bevestigd?

https://www.actu-environnement.com/ae/n ... 30607.php4

Linky: de Rekenkamer wijst op de vele gebreken van de communicerende meter

In haar jaarlijkse openbare verslag is de Rekenkamer van oordeel dat de communicerende counter Linky geen echte acties toestaat om de vraag te beheersen. Toch rechtvaardigen volgens haar alleen de inkomsten van consumenten de kosten van het apparaat.

(...)



Alsjeblieft https://www.actu-environnement.com is betaald geworden ... ook ... heeft niet eens recht op een paar gratis artikelen per maand :(
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 08/02/18, 18:04

0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Gaston » 08/02/18, 18:24

izentrop schreef:Een video die de grieven samenvat:
Of hoe je een video van 1 minuten maakt om niets meer te zeggen dan een artikel van 25-regels dat 30 seconden nodig heeft om te lezen : Mrgreen:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 08/02/18, 18:27

Gaston schreef:
izentrop schreef:Een video die de grieven samenvat:
Of hoe je een video van 1 minuten maakt om niets meer te zeggen dan een artikel van 25-regels dat 30 seconden nodig heeft om te lezen : Mrgreen:


Ja, het is beter om het rapport zelf te lezen:

https://www.ccomptes.fr/sites/default/f ... Tome-1.pdf
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par izentrop » 08/02/18, 20:18

Yeah! Nou, het rapport, hallo : Mrgreen:

Je bent niet leuk, ik wilde gewoon zien of we een Dailymotion-video gemakkelijk konden opnemen :P , omdat op hun site, als u geen verbinding heeft, aan het einde van de video automatisch een andere video wordt weergegeven. :x
En ik stopte meer dan 30 seconden om 25-regels te lezen : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten