Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 06/01/18, 14:46

Ik ben het eens met de inhoud van uw bericht, zij het met een nuance: de MIG* maakt het ook mogelijk om zeer goede lasnaden te verkrijgen, wanneer het werk wordt uitgevoerd door een gekwalificeerde en gewetensvolle lasser (eventueel vergezeld van controle). Bij deze goedkope Chinese producten wordt uiteraard alleen de hoogst mogelijke snelheid van uitvoering nagestreefd...

*En het heeft MIG en MIG! Tussen een low-end en een gepulseerde MIG bestaat er geen gemeenschappelijke maatstaf. U moet weten dat het gebruik van MIG in de professionele sector wijdverspreid is, alleen het "pijplassen" betreft uitsluitend het boogstation (om afdichtingsredenen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 06/01/18, 15:11

[Tot dan toe waren MIG’s voor mij Russische gevechtsvliegtuigen!]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 06/01/18, 15:45

Ook, maar niet alleen! :D
Het is een groot aantal van deze acroniemen die polysemitisch zijn*... 8) (ok, ik heb plezier, wees alsjeblieft toegeeflijk)

Het gebruik is om te spreken van MIG => Met al Inetto- Gaz om een ​​semi-automatisch lasstation aan te duiden, maar in werkelijkheid is het meestal MAG (voor staal) => Met al Aactief Gaz, aangezien argon (neutraal) een beetje kooldioxide bevat, waardoor de temperatuur van de boog stijgt (of van het smeltbad, ik weet het niet meer**). Let op: tussen de twee verandert alleen het gas.

* Zoals STEP bijvoorbeeld...
** Waar je wel rekening mee moet houden is dat het meer opwarmt en dus beter doordringt (het vulmetaal mengt zich met het metaal van de te lassen delen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: molen aan de RCW produceren?




par izentrop » 29/01/18, 00:23

Ik herinner me dat Ahmed erop wees dat het verplaatsen van dit type breker niet eenvoudig was. Ik heb het opgelost door het in mijn kruiwagen te dragen.
Deze hakselaar is praktisch voor het afwerken van takken, de zeldzame verstoppingen zijn eenvoudig te deblokkeren dankzij de achteruitversnelling en het feit dat hij niet erg luidruchtig is.
De vermaling is niet heel fijn, maar voor composteren is het geen probleem.

Het is de bak die regelmatig moet worden geschud om vastlopen te voorkomen, wat mij het meest stoort. Ik heb hem omgedraaid en om de veiligheid te garanderen heb ik er een uitlaatgoot aan toegevoegd... wat een tijdsbesparing.
toebehoren
IMG_20180126_145803.jpg
IMG_20180126_145803.jpg (242.63 KB) keer bekeken 3608
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 29/01/18, 12:15

Ja, ik had het meer over zwaardere shredders die soms belachelijk te kleine wielen hebben, waardoor het verplaatsen ervan bewerkelijk is. Maar in zekere zin zijn het allemaal al kruiwagens...
In jouw geval maken het hoge zwaartepunt, de minimalistische wielen en de kortere wielbasis het lastig om te bewegen: de kruiwagen is een goede oplossing voor dit gematigde gewicht.
De verminderde capaciteit van de tank en het feit dat het vermalen materiaal vrij overvloedig aanwezig is, zijn inderdaad een beperkende factor; voor normale productie verdient directe uitwerping de voorkeur.

Mijn laatste project betrof cedertakken: de takken zijn behoorlijk taai omdat snoeien de groei vermindert en de harde lagen vermenigvuldigt, maar op voorwaarde dat de diameter beperkt is (ongeveer 4-5 cm), is de snelheid goed. Het blad gaat gemakkelijker door dan dat van sparren, omdat het minder dicht is; de uiteinden van de takken zijn goed gefragmenteerd, behalve wanneer de rotorsnelheid daalt, in welk geval het vermalen grover is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 29/01/18, 12:23

Ahmed schreef:
Mijn laatste project betrof cedertakken: de takken zijn behoorlijk taai omdat snoeien de groei vermindert en de harde lagen vermenigvuldigt, maar op voorwaarde dat de diameter beperkt is (ongeveer 4-5 cm), is de snelheid goed. Het blad gaat gemakkelijker door dan dat van sparren, omdat het minder dicht is; de uiteinden van de takken zijn goed gefragmenteerd, behalve wanneer de rotorsnelheid daalt, in welk geval het vermalen grover is.


Probeer je het met cederhout “BRF”??? [voor zachthout plaats ik “BRF” tussen aanhalingstekens; omdat ze niet gevoelig zijn voor "bladval", denk ik dat het nog steeds iets anders is dan hardhout "true BRF" - opslag van nuttige elementen in het levende hout op het moment van bladval]

Dit interesseert mij enorm! Zoals coniferen (sparren)!

- ontleding: snelheid??
- pH: verzuring??
-depressieve effecten???
- vertraging van bacteriële mechanismen door terpeenderivaten???

Je kent, net als ik, over dit onderwerp het beroemde "we zeggen dat...", "we weten dat...", die bijna viraal gaan op internet! Ik geloof het niet echt. Ik zou dit graag willen ‘objectiveren’.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 29/01/18, 12:43

Nee, het is geen BRF, maar harsachtig grondmateriaal. Er zijn twee mogelijke manieren om het te gebruiken: je kunt het gedeeltelijk composteren met behulp van de methode Jean Pain (aan water is momenteel geen gebrek!), of strooi het over decoratieve plantenborders. Het is de tweede optie waarvoor hier is gekozen.
Zoals je weet heb ik echte ervaring met het composteren van voornamelijk harsachtige bast, met zeer goede resultaten. Ik heb echter nooit een gelijkwaardige ervaring gehad met geraspte ceder of spar; in vergelijking met de essays van de neef van Jean Pain, die ik meerdere keren uitvoerig heb mogen ontmoeten, zou ik geneigd zijn aan een redelijk goed resultaat te denken, maar verder dan dat durf ik niet te gaan...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 18/02/18, 19:06

Twee nieuwe kleine hakselaars: het snoeihout van de buren en de takken van Douglas-sparren die door de laatste windvlaag zijn afgerukt.
Die van de buurman zijn niet al te groot en behoorlijk gediversifieerd, eerder lange stelen, wat erg handig is omdat het het tempo versnelt. De dunne Douglas-sparren takken passeren altijd heel goed, maar de rotor vertraagt ​​vreemd op de iets sterkere delen (ik heb geen grote)...
Ik spullen voor de eerste keer => demonteren: ontgrendelen, maar weinig materiaal om te verwijderen... de rotor draait bijna vrij en optimistisch ga ik weer naar boven, denkend dat de motor het resterende harde punt zal overwinnen en "rebelote!", re -jammen. Na controle bleek het slechts een kleine chip te zijn die de herstart verhinderde. Ik voltooide het project en beloofde mezelf dat ik de riemen later zou controleren.
Vanmorgen heb ik eindelijk het carter eraf gehaald om het tot op de bodem uit te zoeken en toen begreep ik alles: de ene riem was gebroken en de andere was in zeer slechte staat; overal veel rubberpoeder... De breker werkte praktisch op de enige traagheid van de rotor en de geringste inspanning vertraagde hem zonder dat de motor in de problemen kwam, aangezien het slippen van de overgebleven riem, die erg was opgezwollen, slechts een deel van de kracht overbracht. de drijfkracht... :(
Ik heb een tijdje gedacht dat het verstandig zou zijn om vooraf een paar riemen op voorraad te hebben... : Oops:
Ik herinner u eraan dat de riemen slijtdelen zijn die een essentiële rol spelen als buffer voor de motor, dus deze situatie is niet abnormaal gezien de hoeveelheid geproduceerd verpletterd materiaal.
IMG0051A.jpg
IMG0051A.jpg (172.22 KIO) 3507-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 19/02/18, 17:57

Ja, je hebt gelijk als je benadrukt dat de riemen een rol spelen als "lont"!

Om die van mijn zitmaaier te vervangen, heb ik een website gevonden die een ongelooflijke hoeveelheid riemen van alle soorten aanbiedt, met verschillende secties, verschillende lengtes...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 19/02/18, 19:31

Ik heb een vriend die dezelfde versnipperaar had als degene die hieraan voorafging (met de directe messteunschijf) en, na een plotselinge verstopping, de krukas van de motor vervormde... :(
Zonder zo ver te gaan absorberen deze riemen de onvermijdelijke schokken goed, wat belangrijk is voor de levensduur van de mechanica.

Voor het vervangen van de riemen is het mogelijk om op de aankoopsite van de mulcher de reserveonderdelen te verkrijgen, maar ik ga liever naar mijn plaatselijke landbouwmonteur (die is overigens direct betrokken, want ik moet hem van een stapel afhelpen) van het snoeien van takken 8) ).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 282 gasten