auto egr ventiel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mathis290
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/12/17, 18:04

auto egr ventiel




par mathis290 » 26/12/17, 18:12

Hallo allemaal,
Ik ben in een professionele mechanische bac moet ik een rapport maken en voor onderwerp besluit ik te praten over de EGR-klep op een 1,6 hdi berlingo
Dus ik zou graag willen weten of iemand precies weet hoe het werkt, omdat ik weet hoe ik het moet zeggen, maar ik heb moeite om het allemaal te formuleren.
Ik weet dat de uitlaatgassen (NOx) terugkeren naar de verbrandingskamer om een ​​tweede keer opnieuw te verbranden, enzovoort.
maar wilt u indien mogelijk meer details?
dank u tot ziens
sorry voor spelfouten :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: auto egr-klep




par Christophe » 26/12/17, 20:17

Hallo,

U vindt hier alles wat u moet weten over de EGR-klep: nieuw-transport / EGR-klep-operation-and-verklaringen-t3958.html

Ik weet niet zeker of je leraren alle ideeën leuk vinden die daar aan bod komen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: auto egr-klep




par gildas » 27/12/17, 15:01

Hallo,

Zie ook de lage-druk EGR-klep die minder deeltjes recyclet:
Er is vaak slechts één EGR-klep, het diagram geeft aan dat twee de meest complete zijn. In het rood de uitlaat en in het blauw de luchtinlaat. We kunnen hier duidelijk zien dat de EGR-klep voorop loopt met betrekking tot roet gekoppeld aan uitlaatgassen. Het gebruik van product om brandstof of olie in te doen kan helpen de vorming van pluggen te voorkomen waardoor de vlinder niet mobiel kan worden. Deze klep heeft de mogelijkheid om een ​​deel van de gassen naar de luchtinlaat af te leiden (keuze gemaakt door de computer), gassen die een vector van vuil op de diesels zijn omdat het roet vettig en dik is. Het is duidelijk dat er veel verschillende samenstellingen zijn (inclusief het lagedrukcircuit dat niet overal is), dus wees niet verrast als er een klein verschil is tussen wat u op uw auto waarneemt en wat u hier ziet.

http://www.fiches-auto.fr/articles-auto ... ne-egr.php

De lage druk EGR-klep is uiterst efficiënt:

Voor grote auto's werd inderdaad gedacht dat een SCR-systeem, met de toevoeging van AdBlue nog steeds nodig was, maar ondanks een aanzienlijke massa doet de Santa Fe het niet. De technologie is zeer conventioneel met een lage druk EGR met een koelcircuit.

http://www.moteurnature.com/27046-diese ... i-santa-fe
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten