Steil, het spel van wintersporten (skiën, snowboarden, paragliden en vleugelschoenen) van het moment dat de doos!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Steil, het spel van wintersporten (skiën, snowboarden, paragliden en vleugelschoenen) van het moment dat de doos!




par Christophe » 08/09/17, 23:31

Ik heb onlangs tweedehands gevonden voor mijn kleintje (en eindelijk ook voor mij :D) de game Steep, een game die eind 2016 is uitgebracht door UbiSoft Annecy, en die de moeite waard is om je over te vertellen omdat wintersportgames vrij zeldzaam zijn en dit verandert van de hyperrepetitieve militaire vechtende FPS-kloongames en copy-paste.. .

Dus Steep is een open wereld (= we zijn vrij om ons te verplaatsen) bergactiviteiten (skiën, snowboarden, paragliden en wingsuiting in de standaardsporten en andere met pakketten om toe te voegen: snel rijden, sleeën, basissprong ...) en ik vind het een klein juweeltje, echte massieven worden gemodelleerd (Mont Blanc, Aiguille Verte, Cervin ...) en je kunt, bijvoorbeeld als je wilt, 2 uur doorbrengen (zie meer) om de Mont Blanc "te voet" te beklimmen (ik heb het persoonlijk gedaan ... maar met een paraglider :D)

Aan de andere kant zapten ze de valleien waarschijnlijk om redenen van middelen en omvang (de massieven lijken dichterbij dan in het echte leven...), jammer... maar het is nog steeds erg leuk en meeslepend! Er zijn een paar dorpen en civiele techniek (dammen, bruggen, etc.)

Het is duidelijk dat het erg georiënteerd is "arcade", de thermische stromingen in de paragliding-modus zijn bijvoorbeeld erg "optimistisch", zoals zodra je een berg lijmt, stijgt het scherp ... met de zeilsluitingen wordt geen rekening gehouden ofwel (we kunnen alles in alle veiligheid doen ...) ... maar aangezien paragliding-simulatoren uiterst zeldzaam zijn, is het al goed om te kunnen doen ...

Hetzelfde geldt voor vallen, we zijn nooit "gewond" (en nog minder dood... maar we kunnen knock-out worden geslagen)...

Grappig is dat er een kleine G-teller is (we overschrijden heel vaak de 20 ... meer dan 60 ben je "KO" ... in echte 60G is het een vliegtuigcrash ... kortom Arcade-modus) ... maar er is geen toerenteller ...

De lawines zijn ook niet gemodelleerd...jammer dat het een heel leuke modus had kunnen zijn om te proberen aan een lawine te ontsnappen...(misschien in een Steep 2??)...

Eindelijk en dat is niet niets, het is een enorm multiplayer-spel, iedereen kan zelfs zijn tracks delen en zelfs nieuwe tracks creëren (of trajecten in het geval van luchtactiviteiten...) om als een "uitdaging" aan te bieden aan anderen ... wanneer we spelen ontmoeten we andere spelers (in real time of in de vorm van "ghost") wanneer we spelen...

Kortom, ik heb het hier alleen maar om je te adviseren, want het is een origineel spel dat het waard is (als je duidelijk van de bergen houdt...)

Sommige video's:

In het Engels:




In het Frans:




Het laatste bergspel dat me zo aansprak was...BIvouac, een alpisnime-simulator...uitgebracht in uh...houla...1987: http://www.jeuxvideo.com/articles/0001/ ... c-test.htm



Jammer dat er sindsdien geen andere bergbeklimmingssimulaties meer zijn geweest... (voor zover ik weet...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Steep, DE hotste wintersportgame (skiën, snowboarden, paragliden en wingsuit) van dit moment!




par Christophe » 19/12/17, 01:53

Aurel, 7 en 1/2 jaar oud, ik presenteer je zijn allereerste youtube-video, hij is behoorlijk begaafd in zijn ideeën (ik vind :)) hoewel toch een beetje gestrest ;)

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Steep, DE hotste wintersportgame (skiën, snowboarden, paragliden en wingsuit) van dit moment!




par Christophe » 19/12/17, 02:11

De stress was al beter op de 2ieme:



Ja, ik weet dat hij verwend is : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Steep, DE hotste wintersportgame (skiën, snowboarden, paragliden en wingsuit) van dit moment!




par Christophe » 20/12/17, 21:43

Voor wie in het echt nog gaat skiën, vond ik deze studie: https://www.econologie.com/bilan-carbone-station-ski/
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten