Waarom laadt mijn 100W-zonnepaneel mijn twee kleine 12 40Ah-zonnecellen niet op?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 17:16

Dirk Pitt schreef:om u te helpen, stel ik voor dat u een test doet met uw voltmeter.
verbind uw paneel, regelaar en batterij zoals getoond in het onderstaande schema.
je 3-regelaars hebben hetzelfde type verbinding, zodat je er een kunt proberen.
EP5-regulator-schema.gif
Dan, wanneer de zon schijnt en je paneel in de zon, de eerste meting met voltmeter tussen de klemmen 2 + en de linkerkant van de regelaar (P die welke op het Witte regulator) vertelt ons wat je waarde.
meet vervolgens de spanning op de 2-aansluitingen van de middelste + en - aangeduid met B op de witte regelaar.
Meet dan direct over de batterij en wacht een paar minuten om te zien of de waarde een paar cijfers achter de komma omhoog gaat.
met al deze waarden zullen we proberen een diagnose te stellen van uw probleem.


Goedenavond bedankt voor je bericht, ik keerde terug naar de controle in de volle zon.

aangekomen, aan de uiteinden van de batterij had ik 11,7 Volts. in de klemmen van de ademautomaat die op de batterij ging, gaf het 12,2 v en aan de andere kant het paneel aangesloten op de regelaar die ik 13 had. (sinds ik vertrok een batterij op het zonnepaneel en ik breng een batterij om te laden, ik krijg hem 's nachts terug)

Ik stond mezelf toe om een ​​uur thuis te blijven om de tv met de decoder te plaatsen en te kijken wat er zou gebeuren.

Over 50 minuten was ik in staat om tv te kijken en het was gesneden.

Daarna heb ik de radio neergezet en heb ik 15 minuten gewacht en opnieuw controle hier is wat het op de foto's geeft;
1- op de spanning van de batterij aansluitklemmen tussen: 10.9 en 11.1 en 11.2V
2-spanning afkomstig van het zonnepaneel aangesloten op de batterij: 11.9 of 12.0 v en als het niet op de batterij is aangesloten, neem ik direct 20.7 of 20.9 V.
3- op de klemmen van de batterij aangesloten op de regelaar en op het paneel heb ik 11.2volt
4- In de laatste positie de helling van het paneel in de richting van de zon, nauwelijks 30 minuten daarvan.

Echt niet de vreugde, ik hoop dat ik de gevraagde informatie heb gegeven.
Bedankt voor je beschikbaarheid om mij te helpen.
heel hartelijk
toebehoren
IMG_20171211_153548.jpg
IMG_20171211_153320.jpg
IMG_20171211_153236.jpg
IMG_20171211_153138.jpg
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 11/12/17, 22:13

De PV lijkt normaal met meer dan 20 V leeg.
De aansluitdraden zijn te klein, gezien de spanningsval tussen regelaar en batterij (12.2-11.7 V).
Het zou ook de verbindingen moeten helen.

De batterij is ontladen aan het begin en nog meer nadat de radio is aangesloten.
De lader moet in staat zijn om de radio tegelijk met het opladen van de batterij aan te sturen, tenzij er veel wordt verbruikt ??

Er moet worden gemeten hoe lang de batterijspanning het maximum bereikt, rond 13.8 V. Logisch gezien ongeveer 5 uur.

Deze software zou de parabel moeten helpen richten http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/ ... ca&lang=fr
1 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 12/12/17, 12:01

izentrop schreef:De PV lijkt normaal met meer dan 20 V leeg.
De aansluitdraden zijn te klein, gezien de spanningsval tussen regelaar en batterij (12.2-11.7 V).
Het zou ook de verbindingen moeten helen.

De batterij is ontladen aan het begin en nog meer nadat de radio is aangesloten.
De lader moet in staat zijn om de radio tegelijk met het opladen van de batterij aan te sturen, tenzij er veel wordt verbruikt ??

Er moet worden gemeten hoe lang de batterijspanning het maximum bereikt, rond 13.8 V. Logisch gezien ongeveer 5 uur.

Deze software zou de parabel moeten helpen richten http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/ ... ca&lang=fr



Hallo, hartelijk bedankt voor het bericht, ik heb nooit 13 volt gehad. Welke verbindingsdraad stel je voor?
Oké, ik zorg voor de verbindingen
Voor de radio houdt de batterij het bij (omdat ik merkte dat de batterij wordt opgeladen ondanks dat de radio wordt afgespeeld), is het met de televisie dat de batterij leeg is
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 12/12/17, 12:13

izentrop schreef:De PV lijkt normaal met meer dan 20 V leeg.
De aansluitdraden zijn te klein, gezien de spanningsval tussen regelaar en batterij (12.2-11.7 V).
Het zou ook de verbindingen moeten helen.

De batterij is ontladen aan het begin en nog meer nadat de radio is aangesloten.
De lader moet in staat zijn om de radio tegelijk met het opladen van de batterij aan te sturen, tenzij er veel wordt verbruikt ??

Er moet worden gemeten hoe lang de batterijspanning het maximum bereikt, rond 13.8 V. Logisch gezien ongeveer 5 uur.

Deze software zou de parabel moeten helpen richten http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/ ... ca&lang=fr


Ps; de draden van de regelaar naar de accu zijn dezelfde draden die de zonneplaat verlaten naar de regelaar.
De blauwe en bruine draden zijn de meisjes die hun best doen om het huis te voeden.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Dirk Pitt » 12/12/17, 17:44

ok, super, je metingen laten toe om verschillende dingen te weten.
het paneel levert de juiste spanning (20V leeg), maar de spanning daalt veel wanneer deze op de regelaar is aangesloten. de reden kan zijn dat de controller de VMP (Voltage at Maximum Power) niet goed verwerkt
normaal gesproken heeft een leeg 20V-paneel een VMP rond 17 Volts.
als u de paneelspanning te ver laat vallen, verliest u stroom.
Dan is het andere een beetje jammer dat het spanningsverschil tussen de waarde over de batterij en de aansluitpunten van de regelaar ligt. (0,5V van verlies) daarvoor, zoals gezegd, is het noodzakelijk dat je het contact tussen je draden en je batterij verbetert.
enuite, een vraag die ik mezelf stel: gebruik je je netwerk van 12V-stopcontacten bij jou thuis om je televisie van stroom te voorzien of wordt het rechtstreeks op de batterij aangesloten?
als u het 12V-socketnetwerk gebruikt, is het mogelijk dat ook daar slechte verbindingen en lange lengten zijn waardoor de spanning daalt.
Het laatste punt van waakzaamheid is het dakpaneel: hoeveel kabel naar de regelaar? we moeten proberen een lengte te hebben die niet te belangrijk is. Weet je zeker dat het paneel schoon is? omdat het stof de kracht sterk vermindert.
en laatste ding op het paneel: gaat de schaduw van de antenne op bepaalde momenten van de dag niet over het paneel?

dus tot slot, al deze kleine cumulatieve verliezen, zorgen ervoor dat je 100Wc-paneel niet meer dan 30 of 40W in de batterij opslaat.
als u vervolgens het verbruik van verliezen in uw vangnet hebt gewaardeerd, verbruikt u mogelijk 2x meer dan wat u hebt geproduceerd.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 12/12/17, 20:36

Hallo,
SEIRMIC schreef:Ik heb nog nooit 13 volt gehad.
Ik ben bang dat de PV defect is.
Wat is de maat van de laadstroom?
Als we dit overwegen type paneelhet moet op zijn minst 5 A. zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 12/12/17, 20:53

Dirk Pitt schreef:ok, super, je metingen laten toe om verschillende dingen te weten.
het paneel levert de juiste spanning (20V leeg), maar de spanning daalt veel wanneer deze op de regelaar is aangesloten. de reden kan zijn dat de controller de VMP (Voltage at Maximum Power) niet goed verwerkt
normaal gesproken heeft een leeg 20V-paneel een VMP rond 17 Volts.
als u de paneelspanning te ver laat vallen, verliest u stroom.
Dan is het andere een beetje jammer dat het spanningsverschil tussen de waarde over de batterij en de aansluitpunten van de regelaar ligt. (0,5V van verlies) daarvoor, zoals gezegd, is het noodzakelijk dat je het contact tussen je draden en je batterij verbetert.
enuite, een vraag die ik mezelf stel: gebruik je je netwerk van 12V-stopcontacten bij jou thuis om je televisie van stroom te voorzien of wordt het rechtstreeks op de batterij aangesloten?
als u het 12V-socketnetwerk gebruikt, is het mogelijk dat ook daar slechte verbindingen en lange lengten zijn waardoor de spanning daalt.
Het laatste punt van waakzaamheid is het dakpaneel: hoeveel kabel naar de regelaar? we moeten proberen een lengte te hebben die niet te belangrijk is. Weet je zeker dat het paneel schoon is? omdat het stof de kracht sterk vermindert.
en laatste ding op het paneel: gaat de schaduw van de antenne op bepaalde momenten van de dag niet over het paneel?

dus tot slot, al deze kleine cumulatieve verliezen, zorgen ervoor dat je 100Wc-paneel niet meer dan 30 of 40W in de batterij opslaat.
als u vervolgens het verbruik van verliezen in uw vangnet hebt gewaardeerd, verbruikt u mogelijk 2x meer dan wat u hebt geproduceerd.


Hallo schat, bedankt voor je opheldering, heel aardig.
Vanavond heb ik zojuist een andere digitale 20 A-controller gekocht, ik hoop dat deze maand zal betalen voor een 150 W-paneel om te bewerken.
Om uw vragen te beantwoorden:
Goed ontvangen, zal ik de verbinding tussen mijn zoon en de terminals van de batterij beoordelen.
Ja, ik gebruik het 12 V-stopcontactnetwerk van mijn huis om de tv van stroom te voorzien, er zijn geen batterijen in de kamer en ik gebruik de tv in de woonkamer.
Voor de kabel, tot de regelaar ik betaalde over 12-meters van kabels en twee meter naar de batterijen Ja, ik heb het paneel gereinigd, het is schoon, ik waak over het.
Ik denk niet dat de schaduw van de parabool of de antenne op het paneel komt, ik ben van 's morgens vroeg tot' s avonds laat thuis geweest, maar ik heb niet gezien dat er geen schaduwen zijn die weerspiegeld worden het panel eerlijk gezegd.

OK voor de winkels, ik zag mijn technicus die mijn 12-volt installeerde en 220 v die mijn buurman van huis is en meer (omdat we in Burkina 220v consumeren). Ik verzekerde me dat alles perfect was in de installaties , anders zou ik 220 normaal niet hebben en anderen ...

Voor de installaties heb ik in elk geval wat geld uitgegeven voor 12 volt en 220 volt, nou ik hoop dat het geregeld zal worden, morgen zal ik de nieuwe regulator van 20 volt monteren en zal ik je op de hoogte houden .
Anders spaar ik momenteel een panel van 150-watts om aan mijn 100-watts toe te voegen.

Voor informatie toen ik vanavond terugkwam; Ik had op de aansluitklemmen van mijn batterij een verschil tussen 11.9 v en 12.2 volt op de aansluitklemmen van mijn batterij, onthoud dat dit de batterij is die ik gisteren op de elektrische stroom heb gebracht en dat doe ik echt niet gebruik de nacht van gisteren omdat ik moe was en ik wilde rusten zonder iets aan te raken. In de ochtend, kortom, had ik tussen 11,9 en 12 volt voordat ik naar de dienst ging.

Geweldig, en echt mijn beste wensen aan iedereen hier.
bedankt dat je hier bent!
Je bent echt uitzonderlijk!
Tot snel!
heel hartelijk
Eric
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 13/12/17, 17:04

izentrop schreef:Hallo,
SEIRMIC schreef:Ik heb nog nooit 13 volt gehad.
Ik ben bang dat de PV defect is.
Wat is de maat van de laadstroom?
Als we dit overwegen type paneelhet moet op zijn minst 5 A. zijn


Dag
De pv is defect met de nieuwe digitale regelaar waardoor bevindingen niet goed zijn
ja De meting van de laadstroom levert 12,7 v, 13 volt vaak op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 13/12/17, 17:22

Goedenavond iedereen!


Ik maakte vanavond opmerkingen.
Niets goeds.
De PV op de digitale controller is meer gelijk aan 0,1 dan de batterijwaarde. de batterij geeft een vals load van 13.2 Volt en de pv geeft 13,3. het lijkt erop dat het niet normaal is en dat de PV normaal 20 zou moeten geven.
Merk op dat zodra de batterij leeg raakt, de Pv ook daalt, vreemd!

Of het lege paneel zonder verbonden te zijn met de regelaar geeft een pv van 20.7 of 20.8

CI bevestigde de foto's van de verschillende stekkers, sorry dat ik de foto niet kon maken voor de PV, ik heb een fout gemaakt
toebehoren
IMG_20171213_133820.jpg
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 14/12/17, 00:20

SEIRMIC schreef:
izentrop schreef:Hallo,
SEIRMIC schreef:Ik heb nog nooit 13 volt gehad.
Ik ben bang dat de PV defect is.
Wat is de maat van de laadstroom?
Als we dit overwegen type paneelhet moet op zijn minst 5 A. zijn


Dag
De pv is defect met de nieuwe digitale regelaar waardoor bevindingen niet goed zijn
ja De meting van de laadstroom levert 12,7 v, 13 volt vaak op.
Nee, dat is de spanning.

Uw multimeter heeft een 20 A-rating.
U moet de rode draad verbinden met de 20-klem A van de multimeter,
Het rode aanraakpunt op de plus, de batterijuitgang van de regelaar en de zwarte punt op de plus van de batterij, vervangt de rode draad die van de regelaar naar de batterij gaat.
Draai de rotator naar A = 20-meter en meet wanneer de zon schijnt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten