Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 12/12/17, 09:09

voor de aankoop van hooi, zelfs van goede kwaliteit:
GA MET EEN GOED HART.

Ik denk dat ik als boer genoeg ervaring heb om geloofwaardig te zijn.

weet dat de boer in het algemeen werkt om zijn gezin te voeden.
als je GRASS van hem koopt, verdient hij een beetje geld.
en het gras groeit terug ...

je koopt zijn werk.

veel boeren verdienen geen fatsoenlijk bestaan, dus als je ze een beetje kunt helpen ...

voor ronde balen:
Didier heeft nooit gezegd dat we geen kleine laarzen mogen gebruiken in tuinen die niet toegankelijk zijn voor tractoren.

voor de zaden:
Als we het advies over de te verdelen hooi-diktes opvolgen, is er geen probleem.
als we ons eigen ding doen, zonder advies op te volgen, mogen we anderen niet de schuld geven.

voor paarden:
(Ik heb het dus ik weet ook waar ik het over heb)
eigenaren hebben de neiging om ze te vermenselijken.
mensen hebben maaltijden nodig.
hooi is de maaltijd die mensen aan paarden geven, sommige mensen duwen de bankschroef om het te vervangen door pellets.
het paard heeft geen maaltijden nodig, het moet urenlang grazen.
als ik mijn paarden in een park met hoog gras zet, gaan ze niet naar de hooiberg als ik er een neerzet.

dus JA, het is moeilijker om parken te maken dan om hooi te kopen.

Het is dus een vergissing om tuiniers zich schuldig te laten voelen over de consumptie van paarden.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/12/17, 09:12

phil53 schreef:Ik hoop dat deze nogal vervelende en helemaal geen opbouwende kritiek u geen pijn heeft gedaan.


Ik zal hier snel op terugkomen om op te merken dat elke "enigszins specifieke" benadering bezwaren oproept - gegrond of niet.

Ik dacht gisteren dat dragers van 'revolutionaire' ideeën zoals Mahatma Gandhi of Martin Luther King radicale bezwaren en afwijzingen opwekten, tot het punt dat ze hun leven verloren!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/12/17, 09:16

paysan.bio schreef:
voor paarden:
(Ik heb het dus ik weet ook waar ik het over heb)
eigenaren hebben de neiging om ze te vermenselijken.
mensen hebben maaltijden nodig.
hooi is de maaltijd die mensen aan paarden geven, sommige mensen duwen de bankschroef om het te vervangen door pellets.
het paard heeft geen maaltijden nodig, het moet urenlang grazen.
als ik mijn paarden in een park met hoog gras zet, gaan ze niet naar de hooiberg als ik er een neerzet.

dus JA, het is moeilijker om parken te maken dan om hooi te kopen.

Het is dus een vergissing om tuiniers zich schuldig te laten voelen over de consumptie van paarden.


Ik denk niet dat je het over mij had. Omdat ik me niet schuldig voel - wel, ik probeer het.

Ik zeg alleen maar: zolang een bepaald aantal Fransen collectief "besluit" om zoveel mogelijk biomassa - in dit geval gras of hooi - te besteden aan het voederen van pure vrijetijdspaarden, zou ik er van mijn kant geen enkele moeite mee hebben. gebruik het in mijn moestuin - wat aanzienlijk bijdraagt ​​aan mijn eten!

Kortom, het verhaal van de wedstrijd en de balk in het oog!
2 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 12/12/17, 09:20

Did67 schreef:
phil53 schreef:Ik hoop dat deze nogal vervelende en helemaal geen opbouwende kritiek u geen pijn heeft gedaan.


Ik zal hier snel op terugkomen om op te merken dat elke "enigszins specifieke" benadering bezwaren oproept - gegrond of niet.

Ik dacht gisteren dat dragers van 'revolutionaire' ideeën zoals Mahatma Gandhi of Martin Luther King radicale bezwaren en afwijzingen opwekten, tot het punt dat ze hun leven verloren!


Ik denk dat je nu de reacties begrijpt die het gebruik van hooi bijna 30 jaar geleden bij mijn boerenburen kon uitlokken.
hoi, hoi, hoi
:P
1 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 12/12/17, 09:29

Did67 schreef:
paysan.bio schreef:
voor paarden:
(Ik heb het dus ik weet ook waar ik het over heb)
eigenaren hebben de neiging om ze te vermenselijken.
mensen hebben maaltijden nodig.
hooi is de maaltijd die mensen aan paarden geven, sommige mensen duwen de bankschroef om het te vervangen door pellets.
het paard heeft geen maaltijden nodig, het moet urenlang grazen.
als ik mijn paarden in een park met hoog gras zet, gaan ze niet naar de hooiberg als ik er een neerzet.

dus JA, het is moeilijker om parken te maken dan om hooi te kopen.

Het is dus een vergissing om tuiniers zich schuldig te laten voelen over de consumptie van paarden.


Ik denk niet dat je het over mij had. Omdat ik me niet schuldig voel - wel, ik probeer het.

Ik zeg alleen maar: zolang een bepaald aantal Fransen collectief "besluit" om zoveel mogelijk biomassa - in dit geval gras of hooi - te besteden aan het voederen van pure vrijetijdspaarden, zou ik er van mijn kant geen enkele moeite mee hebben. gebruik het in mijn moestuin - wat aanzienlijk bijdraagt ​​aan mijn eten!

Kortom, het verhaal van de wedstrijd en de balk in het oog!


nee, ik had het over de man die ons schuldig probeert te maken door ons te beschuldigen van het stelen van hooi uit de monden van het paard.

Dat gezegd hebbende, heeft hij gelijk als hij zegt dat wanneer je hooi gebruikt voor tuinieren, je jezelf de vraag moet stellen over de biomassa die in de buurt kan worden gebruikt.
als het gratis is maar niet besmet, is het een goede oplossing om te proberen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 12/12/17, 11:58

Did67 schreef:Over de beweerde middelmatigheid zullen we nog een dag filosoferen!

Wat betreft binnen zaaien, je kunt doen wat je wilt, de planten hebben weinig licht: geplaatst langs mijn erkers, ontvangen kratten slechts 50% van de lichtintensiteit = het is de helft buitenste bol; de halve bol die naar binnen is gedraaid, zal slechts een zeer zwak licht hebben ...

Slechts 1 m van een raam of 2 m van een erker, slechts 25% resteert!

Onze ogen vangen ons constant op omdat ze zich heel snel aanpassen. Met je camera, in handmatige modus, "meet" je het snelheid / diafragma koppel aan de binnenkant en dan aan de buitenkant en concludeer (wetende dat een dubbele snelheid de helft van het licht is of nog een diafragma, c is ook de helft van het licht).

Dus op bepaalde minder veeleisende groenten, of meer "laag bij de grond" (salades), zal het minder zichtbaar zijn.

Bij anderen zal het veel te zien zijn (tomaten).

Je kunt ze elke 24 uur omdraaien om te voorkomen dat ze "verbogen" worden, het zal blijven dat ze verdorren ("spaghetti") - te langwerpig.

We kunnen uiteraard kunstmatige verlichting gebruiken. Pas op, planten zijn gevoelig voor bepaalde kleuren. We moeten de voorkeur geven aan paars en rood, alles wat afwijkt van het groen! En dan hebben we hoge vermogens nodig, veel meer dan onze "slechte verlichting", wat voldoende is omdat onze ogen zich aanpassen (het bewijs: we gebruiken flitsers om binnenshuis te fotograferen. Maar dit is prima (vooral voor de productie van "kruiden" die sommige mensen roken ...) Met LED's is het iets minder een "kloof".


Ik ben geïnteresseerd....

Hieruit volgt dus concreet WAT ???

Niet binnen zaaien?
Of in 'open' interieurs in veranda-stijl.
Of ga terug naar buiten om de zaailingen te planten?
Of alleen in de kas?

We zijn vorig jaar in en uit gegaan.
Persoonlijk wil ik niet meer.
Zelfs als dat het zaaien vertraagt
Dat roept de vraag op tot wanneer ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 12/12/17, 12:01

paysan.bio schreef:voor de aankoop van hooi, zelfs van goede kwaliteit:
GA MET EEN GOED HART.

Ik denk dat ik als boer genoeg ervaring heb om geloofwaardig te zijn.

weet dat de boer in het algemeen werkt om zijn gezin te voeden.
als je GRASS van hem koopt, verdient hij een beetje geld.
en het gras groeit terug ...

je koopt zijn werk.

veel boeren verdienen geen fatsoenlijk bestaan, dus als je ze een beetje kunt helpen ...

voor ronde balen:
Didier heeft nooit gezegd dat we geen kleine laarzen mogen gebruiken in tuinen die niet toegankelijk zijn voor tractoren.

voor de zaden:
Als we het advies over de te verdelen hooi-diktes opvolgen, is er geen probleem.
als we ons eigen ding doen, zonder advies op te volgen, mogen we anderen niet de schuld geven.

voor paarden:
(Ik heb het dus ik weet ook waar ik het over heb)
eigenaren hebben de neiging om ze te vermenselijken.
mensen hebben maaltijden nodig.
hooi is de maaltijd die mensen aan paarden geven, sommige mensen duwen de bankschroef om het te vervangen door pellets.
het paard heeft geen maaltijden nodig, het moet urenlang grazen.
als ik mijn paarden in een park met hoog gras zet, gaan ze niet naar de hooiberg als ik er een neerzet.

dus JA, het is moeilijker om parken te maken dan om hooi te kopen.

Het is dus een vergissing om tuiniers zich schuldig te laten voelen over de consumptie van paarden.


Dat is tenminste gezegd Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Lolounette » 12/12/17, 12:17

om terug te keren naar kunstmatige verlichting, ik heb veel van alles geprobeerd om mijn orchideeën hieronder te kweken voordat ik mijn kas heb ...
de enige dingen die echt werken, nemen veel ruimte in beslag op de grond en / of zijn erg energieverbruikend: persoonlijk heb ik de apparatuur (grote lampen van 400W en zo) maar ik gebruik deze om deze redenen niet meer ...


De laatste tijd verzette ik me nog steeds niet om de kleine LED-kweekeenheden te proberen die door de bekende Zweedse meubelverkoper werden verkocht (ik heb het soms moeilijk om niet te vallen voor hi-tech bullshit! : Oops: ): het werkt zeker best goed als het lang blijft zitten, maar voor 40 € de LED-strip van 30 cm moet je een Rothschild zijn om 50 tomatenplanten te krijgen! : Lol:

dus de vraag is: is het zo ernstig om licht muffe planten te hebben?
eerlijk gezegd denk ik van niet!
Probeer voor warmgroeiende groenten die binnenshuis moeten worden gestart, niet te vroeg te zaaien en neem ze overdag mee naar buiten zodra de dagtemperatuur het toelaat. Als het echt te koud is, zitten de mijne vast aan hun raam op het zuiden en basta! Ja, ze zijn geëtiketteerd, maar ik compenseer het planten (voor tomaten plant ik de stengel liggend tot de 1e echte bladeren) en het is snel helemaal niet te zien!
en voor al het andere minder koud (salades, kool, enz.) lukt het zaailingen buiten zodra er echte bladeren zijn: in het slechtste geval breng ik ze 's nachts terug als er vorst wordt verwacht en dat is het : Wink:
0 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 12/12/17, 12:28

Did67 schreef:Nou, ik heb net de 500ste pagina van deze thread aangevallen, die nog steeds leeft! Afromen voor iedereen !!!!!


God zegene u :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/12/17, 12:48

Om de tour uit te stellen, wacht je op nummer 1 - we zijn niet zo ver weg. En met de snelheid die we gaan, allebei!

[Maar ik begreep dat je je "aankomst" op pagina 500 water geeft]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten