Vochtproblemen, afwezigheid van vmc

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
irgA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/09/17, 17:11

Vochtproblemen, afwezigheid van vmc




par irgA » 04/09/17, 17:37

Hallo allemaal, ik ben hier net op aangekomen forum. Een onderwerp hiervan forum Ik ben geïnteresseerd in VMC. Ik woon bij mijn vader die 76-jaren zal hebben. Hij heeft gezondheidsproblemen (nierfalen). Ik woon om financiële redenen thuis. Maar zijn huis heeft geen VMC. Er is geen aspirant-gastheer in de keuken. Hij veranderde de deuren en ramen die van hout waren gemaakt om PVC te hebben. Soms draaien de scharnieren niet meer en scheuren als u een deur opent. Het is gerepareerd, maar mijn vader reageert niet. Voor hem is een VMC nutteloos. Er is water in de winter langs de deuren en ramen, op sommige plaatsen is het zwart. met mist in de winter. Om voedsel in de keuken te bereiden, moet ik de keukendeur zelfs in de winter openen om te voorkomen dat de muren nat worden. Voor hem is de oplossing om de verwarming te plaatsen. Op dit moment werkt de afstandsbediening van de tv slecht, er zit water in. Telkens wanneer ik hem zeg dat het uit de vochtigheid van het huis komt, maakt het hem boos. Hij is koppig. Voor mij was de enige keer dat je een vmc kon installeren helaas toen hij stierf. Ik wens zijn dood niet, maar deze situatie maakt me boos op depressiever. Voor hem heb ik het mis en heeft hij gelijk. Zelfs door aan te bieden om de kosten van werk te betalen geeft het niet op. Hoe lang kan dit duren, na hoelang kan het huis onder deze omstandigheden nog bestaan ​​voordat het werk dringend is? Bedankt voor je antwoord. : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par Christophe » 04/09/17, 17:57

Hallo en welkom hier,

Wanneer was de installatie van de PVC-frames?

Condensatie aan de onderkant van de deuren is niet normaal (vooral als de PVC modern is), is er luchtlekkage (foutief leggen?).

Condensatie is minder gerelateerd aan te veel vocht dan een koud oppervlak probleem, onder de dauwpunt, en kondenseert ... (de lucht zal nooit meer water bevatten dan het kan bevatten ... bij 100% RH is men bij 18g water / m3 bij 20 ° C) ... en een VMC zal niet veel veranderen.

Anderzijds is het absoluut noodzakelijk om de waterruimten (badkamer en keuken) te ventileren ... omdat ze vocht in suspensie creëren (mist, stoom ...) die toegevoegd worden aan de 18 g / m3 ( zie molle curve: armaturen-injectiewater / vocht-curve-de-verzadiging-of-the-air-and-rh-Mollier-t5928.html )

Hoeveel en hoe wordt het huis verwarmd, want als het slecht verwarmd is, zal het condenseren en dit, ook al is het huis goed geventileerd ...

Anders heeft u de vochtigheid gemeten in% RH? Wat is het resultaat?
0 x
irgA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/09/17, 17:11

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par irgA » 04/09/17, 18:21

pvc deuren hebben 10 jaar. Ik denk niet dat er defecten zijn; Behalve dat mijn vader zeker heeft gevraagd dat sommige ventilatie bij de bovenkant van de ramen niet zoals in de keuken is. Ik weet niet hoe ik de vochtigheid in het huis moet meten, daar komt niemand voor. Ja, de waterkamers en de keuken geven het beste wat ik kan. Het huis wordt verwarmd met elektriciteit, voor een temperatuur (in de winter) over 25 graden.
Het huis had een ventilatie (het had 40 jaar), maar de evacuatie werd gedaan op de zolder. Dus het heeft problemen veroorzaakt. Mijn vader heeft hem daarvoor verwijderd. Sinds hij is klaar.
Het huis heeft ook rolluiken gelegd op hetzelfde moment als de ramen. Ze hebben ook problemen, op een dag in de winter schuilen bevroren en braken bij het openen. De reparateurs vroegen of er een VMC was. Ik antwoordde zonder grote spijt.
0 x
irgA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/09/17, 17:11

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par irgA » 05/09/17, 17:23

Ik kijk naar de link met de kromme en de grafiek, maar deze documenten staan ​​mij niet toe om te vinden wat overeenkomt met mijn huis; om de waarheid te vertellen, ik begrijp het niet. Ik heb de problemen op een concrete manier zojuist beschreven.
0 x
Oc raph
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/12/17, 22:21

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par Oc raph » 11/12/17, 22:35

irga schreef:Ik kijk naar de link met de kromme en de grafiek, maar deze documenten staan ​​mij niet toe om te vinden wat overeenkomt met mijn huis; om de waarheid te vertellen, ik begrijp het niet. Ik heb de problemen op een concrete manier zojuist beschreven.

Hallo,
Dit probleem van vochtigheid is goed verbonden met een gebrek aan luchtvernieuwing. Binnenlucht staat op 25 ° c. Deze lucht kan meer water bevatten (in grammen) dan koudere lucht. Kortom, koude buitenlucht die opwarmt en opwarmt, zal veel droger zijn dan de binnenlucht en dus het risico op condensatie verminderen. Bovendien is de ontwikkeling van schimmel een aanzienlijk gezondheidsrisico en een risico voor de structuur (ontwikkeling van wijting of schimmels).
Om deze risico's te beperken, is het noodzakelijk te ventileren en, indien mogelijk, om het van buitenaf te isoleren (zo wordt het slechte vakmanschap tijdens de installatie van de dampremmende laag vermeden).
Bon moed
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par LOGIC12 » 20/02/18, 00:11

hallo, Bij het vervangen van ramen met enkel glas die niet erg luchtdicht waren (wat voor een minimum aan luchtverversing zorgde) door PVC-ramen die op hun beurt erg luchtdicht zijn, maken we een "snelkookpan" met zijn huis. Het is een regelrechte ramp. U heeft slechts één of twee hygrometers nodig om dit te realiseren.

Een verandering van vensters zou niet moeten worden uitgevoerd zonder de installatie van een VMC, of ​​het is noodzakelijk om een ​​maniak te zijn van de zeer frequente opening van vensters om te compenseren. Sommige vensters die waarschijnlijk in de problemen zijn geweest, weigeren nieuwe vensters te plaatsen als u geen VMC installeert

En het heeft alleen beluchting nodig op de ramen, droge kamers: kamer en woonkamer, en in de keuken, de badkamer en het toilet worden gemaakt om een ​​aspiratie van de VMC te bereiken.

Om de luchtvochtigheid te meten, zijn er een of twee hygrometers nodig (het gaat om 10 12 euro's op de elektriciteitsafdeling, (we vinden gemakkelijk dat het niet slecht is voor Leclerc om er niet over te spreken en er is de keuze) L hygrometrie is ook gekoppeld aan dat van buiten: bij regenachtig weer is het sterk, maar ook wat er in het huis gebeurt: keuken, douches laten veel stoom los die moet worden verwijderd, anders is het een echte sauna en rot alles.

Een VMC wordt op de zolder in principe geïnstalleerd en de evacuatie gebeurt buiten of in het rondsel, of meestal in het dak (passeer de dakdekker om een ​​uitgang te plaatsen).

Anders is het moeilijk om een ​​gezond huis te houden in deze omstandigheden. Het zou nodig zijn om meerdere keren per dag lucht te laten stromen.

Het moet ook een doorgang hebben van ongeveer 12 mm op de bodem van de binnendeuren (u moet een vinger passeren) zodat de VMC normaal kan werken. De lucht komt de openingen in de ramen van de kamers en de woonkamer binnen, gaat onder de deuren door en wordt door de VMC aangezogen;

Deze luchtinlaten moeten worden gemaakt en, indien nodig, kunt u een afzuigkap installeren die ten minste 300 m3 / h uittrekt en naar buiten blaast. Door het tijdens het koken te gebruiken en ook 5 op 10 met 4 of 5 keer per dag, zou het gewoon de lucht van het huis vernieuwen, en het zou het opruimen. En voor de badkamer, open het raam minstens twee uur na het douchen.

Dit systeem is in de tussentijd misschien acceptabeler voor je vader, en dat zou niet voorkomen dat een VMC later wordt geplaatst. Het heeft nog steeds luchtinlaten op ramen nodig, want als we lucht zuigen, moet het worden vernieuwd, anders werkt het niet goed.

In de tussentijd, om de kamers schoon te maken, kun je bij goed weer je inspireren met deze video:



Anders moeten de lakens en zelfs de matras vochtig zijn en is het helemaal niet gezond.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par izentrop » 20/02/18, 09:16

Hallo,
Hij koos voor de meest energie verwarming, in aanvulling op 25 ° zonder ventilatie ademt vervuilde lucht, plus alle schade die veroorzaakt vocht.
Ventilatie is essentieel in een afgelegen huis. En dan sluiten we de inzinkingen, omdat we denken dat het op de verwarmingsrekening weegt verkeerd is:
Voor een enkele stroom, een gemiddelde stroom van 50 m3 / h, tot 0 ° buiten en binnen ° 25: 0.34 50 x x = 25 425 W op 20 kW verwarming (willekeurig), is verwaarloosbaar.

Aangezien er geen openingen, kan het een dual stream installeren om een ​​deel van de warmte uit de afgevoerde lucht te herstellen, veel duurder om te kopen en te onderhouden, niet over de vraag of rentabilisable.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par LOGIC12 » 20/02/18, 21:30

hello,

Er zou een oplossing zijn: de dokter moet thuis naar hem toe komen, hem moet worden verteld door het probleem van de succintement uit te leggen, en wanneer het komt dat hij de opmerking maakt dat het huis erg nat en ongezond is, en hij kan zo niet blijven, dat het schadelijk is voor zijn gezondheid.

Als de dokter het zegt, luistert hij misschien meer dan jij. Dit komt heel vaak voor bij oudere mensen.

Je zou naar het gemeentehuis kunnen gaan om de accommodatie te zien, om te adviseren (het bestaat) en deze mensen kunnen misschien van gedachten veranderen.

Maar er zijn zelfs jonge mensen en heel jonge mensen die het ook niet begrijpen en het niet willen begrijpen.

Omdat het allemaal moeilijk zal zijn, is het aanvankelijk eenvoudig om een ​​afzuigkap te installeren met een externe uitgang zoals eerder aangegeven. Je stopt het helemaal in en je opent één venster tegelijk voor 5 mn, en de binnendeuren voor de lucht om te circuleren.

Het zou nodig zijn om de invoer van lucht op ramen te maken, maar dat zou heel moeilijk kunnen zijn.

Als het te moeilijk is om de luchtinlaten te maken (ALLEEN op ramen KAMERS en VERBLIJF, is er een oplossing die me mijn venster heeft verteld: het is noodzakelijk om met de snijder ongeveer 18 cm van de verbinding in de top te snijden Je moet goed kijken voordat je knipt om ervoor te zorgen dat de lucht soepel loopt en je moet het discreet doen alsof je de ramen schoonmaakt.
Het is ook noodzakelijk dat de binnendeuren een doorgang hebben in de bodem van ongeveer 10 tot 12 mm (het is noodzakelijk om een ​​vinger te kunnen passeren) Laat de halfopen standaard staan.

het zal niet genoeg zijn als je de afzuigkap niet opzuigt door af en toe een paar minuten te lopen en ook tijdens het koken.

Wat voor soort verwarming heeft het? elektrische radiatoren?

Wat waarschijnlijk goed zal gaan, is een PAC AIR / AIR (in feite omkeerbare airconditioningomvormer) die 3 of 4 minder verbruikt dan radiatoren;

En het zou twee splitsingen of 3 kosten, en het zou je bijna alles verwarmen, bovendien zou het opruimen. Maar het zal voor later zijn, omdat je nooit iets zult kunnen doen.

Je kunt hem vertellen dat vanwege de slechte gezondheid van het huis zijn gezondheid nog meer verslechtert en dat hij lange tijd in het ziekenhuis kan blijven, terwijl hij, als het huis gezond was, langer thuis kon leven. Wel, dat zou voor de dokter zijn om hem te vertellen dat het zwaarder zou zijn.

Veel succes, en in de tussentijd probeer je de lucht vaak maar heel snel te vernieuwen om niet te veel af te koelen.

Ah ik vergat, gezien de situatie, zou er een oplossing zijn om een ​​elektrische ontvochtiger te hebben die vocht uit de lucht verwijdert door het op een koude plaat te leiden, en het water wordt teruggewonnen in een schaal die je moet legen. Het apparaat stopt wanneer de tank vol is.

Dit is niet de ideale oplossing, maar wanneer de situatie wordt geblokkeerd, helpt het om op te ruimen.

Ik denk aan één ding: ik hoop dat het geen benzine- of gaskachel heeft, want als dat wel zo is, wordt het nog erger: het produceert zoveel water als stoom verbruikt brandstof, het is een echte kat, en meer is gevaarlijk in een huis zo strak. Als dit het geval is, zoek dan hulp zoals hierboven aangegeven.
0 x
Meszigues3
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 06/02/17, 19:12
x 8

Re: Vochtproblemen, gebrek aan vmc




par Meszigues3 » 22/02/18, 23:53

LOGIC12 schreef: [...] gezien de situatie, zou er de oplossing zijn om een luchtontvochtigers elektrisch dat vocht uit de lucht verwijdert door het op een koude plaat te leiden en het water wordt opgevangen in een opvangbak die moet worden geleegd. Het apparaat stopt wanneer de tank vol is.
Bonsoir,

Als de vader niet wil horen over VMC, is dit een goede oplossing.
Ik heb een lange tijd (10 jaar?) In een vochtige kelder, die het hele jaar rond draait, met het water dat in een evacuatie gaat. Ik controleer het als ik erover nadenk, dat wil zeggen, nooit. De kelder is droog.
Als het moeilijk is om verbinding te maken met een evacuatie, is het niet al te moeilijk om de kuip één of twee keer per dag te legen.
Zeer laag verbruik en deel aan de verwarming van woningen.
Prijs van 100 naar 300 euro.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten