zonnetoren energieopwekking (Mega Project)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/12/14, 21:41

Er is veel veranderd tussen de ingebruikname en het schrijven van dit nogal teleurstellende artikel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/12/14, 21:42

Er is veel veranderd tussen de ingebruikname en het schrijven van dit nogal teleurstellende artikel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Zonne toren met elektriciteitsopwekking (Mega Project)




par sen-no-sen » 11/02/17, 13:52

De Chinezen beginnen interesse te krijgen in het concept van convectietorens voor zonne-energie met hier een kleine 27,5MW-centrale gebouwd in Jinshawan.


Het werkterrein van het project bestaat uit een 27.5 MW-zonne-energiecentrale in Jinshawan, Wuhai, Binnen-Mongolië, China.

Een watertorenachtige schoorsteen is een blikvanger in de verlaten woestijn, waar onder de schoorsteen een glazen huis boven de grond zit.

Dit is een zonneschoorsteeninstallatiesysteem in Jinshawan, de stad Wuhai in de autonome regio Binnen-Mongolië in Noord-China, de eerste elektriciteitscentrale van het land die zonne- en windenergie combineert in energieopwekking.

De 200-kilowatt stroomgenererende eenheid kan 400,000 kWh elektriciteit per jaar leveren, waardoor het equivalent van 100 ton steenkool en 900 ton water wordt bespaard in vergelijking met thermische energieopwekking.

Het zal bestaan ​​uit drie fasen die een gecombineerd gebied van 277 hectare bestrijken en de totale productiecapaciteit zal 27.5 MW bereiken


Beeld

https://www.protenders.com/projects/jinshawan-solar-chimney-plant
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Zonne toren met elektriciteitsopwekking (Mega Project)




par moinsdewatt » 11/02/17, 20:18

Dit nieuws dateert van 2010
we hadden het hier al over: http://news.xinhuanet.com/english2010/c ... 666710.htm

Wat is er nieuw?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Zonne toren met elektriciteitsopwekking (Mega Project)




par sen-no-sen » 11/02/17, 20:38

Ik had het project al over een ander onderwerp genoemd, maar nu het project realiteit is (2013-constructie), blijft het een interessant concept.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Opnieuw:




par Christophe » 11/12/17, 13:40

Ecoman schreef:Bemol daarentegen gedurende de levensduur van 100 jaar, bla, bla althans wat betreft de turbines (32 op de milieutoren), die moeten worden onderhouden, vervangen.

Je moet dit ding toch op een berg doen om de kosten van de toren drastisch te minimaliseren.

Ik zou hebben gezien dat thuis, helaas, er een woonwijk is beneden en mist een beetje woestijn in feite wanneer het lijkt dat de aanwezigheid van zand van het grootste belang is.

Beeld


Dit werd bestudeerd via het Elioth-project: https://www.econologie.com/telechargeme ... -solaires/
energie-hernieuwbare / solar project-mountain-Elioth-the-éolien-de-breaker to-valley-t14512.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten