Waarom laadt mijn 100W-zonnepaneel mijn twee kleine 12 40Ah-zonnecellen niet op?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Did67 » 11/12/17, 11:41

??

Geen van deze toezichthouders is aangesloten?

Gebruik je een omvormer om de decoder of de tv van stroom te voorzien? Lijkt het mij niet 12 V te zijn?
1 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 11:43

Dirk Pitt schreef:bonsoir,
zoals je hebt opgemerkt dat als je je batterij op de netspanning hebt opgeladen, je tv de hele nacht kan werken, denk ik dat je batterij niet ter discussie staat.
dus er zijn in dit geval 2-verdachten over: het zonnepaneel en de regelaar.
Omdat u de regelaars verschillende keren zonder resultaat hebt gewijzigd, kan het zijn dat uw zonnepaneel een probleem heeft.
op een zonnepaneel staan ​​alle cellen in serie. slechts één cel is defect, zodat het paneel niet goed wordt geladen.
heb je een voltmeter om een ​​paar metingen te doen of heeft je controller een display dat informatie kan geven.


Hallo, bedankt voor je reactie
Ja, ik gebruik al een multimeter
wanneer ik meet, heb ik de normale output van 20 die alle panelen naar voren brengen, maar helaas heb ik eerlijk gezegd moeite om te begrijpen waarom het batterijen niet kan opladen, zelfs niet serieus.
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 11:47

Did67 schreef:??

Geen van deze toezichthouders is aangesloten?

Gebruik je een omvormer om de decoder of de tv van stroom te voorzien? Lijkt het mij niet 12 V te zijn?



Ik heb vanmorgen de witte regulateur weer aangezet (ik heb te veel geprobeerd, het werkt niet en ik wilde direct proberen, maar niets gaf toen ik gisteren thuiskwam, ik kon 45 minuten doen met de tv .

Ja, al deze apparaten maken 12 volt, de decoder ......... de apparaten hebben elk twee soorten aansluitingen (220 en 12). Ik werk op 12 volt.

Nee ik gebruik niets, alles is direct verbonden. Ik heb een 12 volt installatie in mijn huis gedaan, wat slechts een studio van 20 vel is. en ook uitgangen voor 220v, aangezien de batterijen slecht geladen zijn, kan ik nooit 220v hebben met mijn omvormer, maar als ik de batterijen oplaad met elektrische stroom kan ik 220v hebben. In het kort
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 11:54

Christophe schreef:
SEIRMIC schreef:Ja, heel erg bedankt voor je antwoord.
In eenvoudig Frans, wat wil je eindelijk tegen me zeggen?
Ik ben in West-Afrika
Bedankt voor uw begrip
Het is simpel
dank u


Ah, ik had je locatie niet gezien ... inderdaad in Afrika verandert het de productie "een beetje" naar boven (x2 tot x3 van de cijfers voor Noord-Frankrijk !!)

Neem een ​​punt dicht bij de Sahara (we kunnen niet lager gaan) hier: http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php

En door uw gegevens (100W, 12V40Ah, 25 ° tilt ...) te plaatsen, krijgen we dit: SHSdata323000_030950_100kW_25deg_0.pdf

In Afrika is er bijna geen variatie per maand ... niets te maken met Europa ...



Bedankt voor de details, hier ben ik niet goed met mijn paneel, het zal nodig zijn om een ​​ander te veranderen of een ander te kopen om ze met elkaar te verbinden + ... + en -...-
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Did67 » 11/12/17, 11:56

Laten we een beetje samenvatten:

- de batterij opgeladen op de huidige "houd": zijn capaciteit om elektriciteit op te slaan kan daarom niet worden beschuldigd!

- directe verbinding, zonder door regelgeving te gaan, laadt niet genoeg op, de batterij "houdt" niet vast.

Daarom een ​​van de twee dingen:

a) het paneel levert niet genoeg

b) er is een weerstandsprobleem op de baan.

Als we een) nemen:

ofwel het paneel is schoon; het is goed georiënteerd (ongeveer naar de zon gericht, dwz in Burkina Faso, bijna horizontaal); er is geen slagschaduw en er is een probleem (slechts één cel is slecht aangesloten, wat waardeloos soldeer en het stort in). Weet je, kun je een andere proberen?

Als we b) graven: kabels, dat is één ding; maar de aansluitingen kunnen ook in het geding zijn: heel schoon? de goede maat? goed contact zonder de draad te pletten? als het een gedraaide draad is, zijn er geen "strengen" die vóór de aansluiting zijn doorgeknipt? Je algehele "weerstand" zal die van het zwakste punt op het hele circuit zijn. Een slechte verbinding is voldoende. Raak in volledige productie (middag) alle punten aan om te zien of er geen hotspot is (hoge weerstand op één plek resulteert in verwarming door het joule-effect).
1 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 11:58

Did67 schreef:
Dirk Pitt schreef:bonsoir,
zoals je hebt opgemerkt dat als je je batterij op de netspanning hebt opgeladen, je tv de hele nacht kan werken, denk ik dat je batterij niet ter discussie staat.
dus er zijn in dit geval 2-verdachten over: het zonnepaneel en de regelaar.


Dezelfde mening. We gooien de batterij weg, waarvan de capaciteit voldoende is.

Aan de twee verdachten zou ik een derde toevoegen: bedrading! Is het correct (vooral bij de regelaar, batterijen parallel?) ??? Van voldoende diameter (in 12 V, om hetzelfde vermogen door te geven, is een veel grotere diameter nodig dan 230 V!).



Ja, ik heb twee 12 v 40 Ah-batterijen die allemaal parallel zijn aangesloten
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 11/12/17, 12:06

Did67 schreef:Laten we een beetje samenvatten:

- de batterij opgeladen op de huidige "houd": zijn capaciteit om elektriciteit op te slaan kan daarom niet worden beschuldigd!

- directe verbinding, zonder door regelgeving te gaan, laadt niet genoeg op, de batterij "houdt" niet vast.

Daarom een ​​van de twee dingen:

a) het paneel levert niet genoeg

b) er is een weerstandsprobleem op de baan.

Als we een) nemen:

ofwel het paneel is schoon; het is goed georiënteerd (ongeveer naar de zon gericht, dwz in Burkina Faso, bijna horizontaal); er is geen slagschaduw en er is een probleem (slechts één cel is slecht aangesloten, wat waardeloos soldeer en het stort in). Weet je, kun je een andere proberen?

Als we b) graven: kabels, dat is één ding; maar de aansluitingen kunnen ook in het geding zijn: heel schoon? de goede maat? goed contact zonder de draad te pletten? als het een gedraaide draad is, zijn er geen "strengen" die vóór de aansluiting zijn doorgeknipt? Je algehele "weerstand" zal die van het zwakste punt op het hele circuit zijn. Een slechte verbinding is voldoende. Raak in volledige productie (middag) alle punten aan om te zien of er geen hotspot is (hoge weerstand op één plek resulteert in verwarming door het joule-effect).


Een ander paneel proberen? Nee, ik heb de mogelijkheid nog niet.
De kabels zijn erg schoon, geen geplette draad
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Dirk Pitt » 11/12/17, 13:44

om u te helpen, stel ik voor dat u een test doet met uw voltmeter.
verbind uw paneel, regelaar en batterij zoals getoond in het onderstaande schema.
je 3-regelaars hebben hetzelfde type verbinding, zodat je er een kunt proberen.
EP5-regulator-schema.gif
EP5-regulateur-schema.gif (22.32 KiB) 5438 keer bekeken

Dan, wanneer de zon schijnt en je paneel in de zon, de eerste meting met voltmeter tussen de klemmen 2 + en de linkerkant van de regelaar (P die welke op het Witte regulator) vertelt ons wat je waarde.
meet vervolgens de spanning op de 2-aansluitingen van de middelste + en - aangeduid met B op de witte regelaar.
Meet dan direct over de batterij en wacht een paar minuten om te zien of de waarde een paar cijfers achter de komma omhoog gaat.
met al deze waarden zullen we proberen een diagnose te stellen van uw probleem.
1 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Christophe » 11/12/17, 13:51

Dat is wat je moet doen ja!

Meet, als er niets aan is, de spanning aan de ingang (= zonnepaneelspanning) en aan de uitgang van de regelaar naar accu (= accuspanning) wanneer de zon op het paneel schijnt en dit in de volgende 2 gevallen:

a) Batterij aangesloten (dus aan het opladen)
b) Batterij losgekoppeld

Meet ook de spanning van de accu als je deze gewoon uit het stopcontact haalt (om te zien hoeveel de spanning daalt) ...

We zullen meteen zien of er een probleem is met de ademautomaat, je hebt er toch 3!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 11/12/17, 15:38

Hallo,
Een 12V PV kan tot 21V leveren en een batterij vernietigen zonder een regelaar.

De spanningsmetingen aan de batterij- en PV-aansluitingen vertellen ons over de storing. 8)
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten