De tuin van een luie we af en toe.

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 17/11/17, 07:20

Sicetaitsimple,

Ik maaide en verzamelde het gras, en verwijderde zo de bescherming die het hooi op de grond was. Er is slechts 8/10 cm grond, de bomen die water nodig hebben verliezen in de zomer hun fruit.
Het was moeilijk om te lopen, met ontladingen, maar vandaag is het redelijk schoon
Ik heb een deel ervan laten groeien.
Olivier.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par sicetaitsimple » 17/11/17, 19:30

olivier75 schreef:Ik maaide en verzamelde het gras, en verwijderde zo de bescherming die het hooi op de grond was. Er is slechts 8/10 cm grond, de bomen die water nodig hebben verliezen in de zomer hun fruit.
Het was moeilijk om te lopen, met ontladingen, maar vandaag is het redelijk schoon
Ik heb een deel ervan laten groeien.
Olivier.


Oké, dus vooral een gebrek aan water vanuit jouw oogpunt? En toch bestond de boomgaard al een tijdje toen u hem overnam?
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 17/11/17, 20:30

Bonsoir,
Van het gebrek aan water kan ik vrijwel zeker zijn, aangezien ik de vruchten in de zomer zie vallen.
Gebrek aan vruchtbaarheid kan ik alleen maar aannemen.
Dit zijn oude bomen in stenen, geplant na de oorlog, oud maar niet altijd te oud voor de overgeblevenen.
Olivier
0 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par paysan.bio » 18/11/17, 08:11

olivier75 schreef:Bonsoir,
Van het gebrek aan water kan ik vrijwel zeker zijn, aangezien ik de vruchten in de zomer zie vallen.
Gebrek aan vruchtbaarheid kan ik alleen maar aannemen.
Dit zijn oude bomen in stenen, geplant na de oorlog, oud maar niet altijd te oud voor de overgeblevenen.
Olivier


Kun je nu een foto van de bomen plaatsen?
Ik heb misschien een idee van het probleem, maar het moet worden bevestigd met een foto.
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par Did67 » 18/11/17, 10:50

1) Bomen worden hoe dan ook ouder... Geplant "Na de oorlog..."... Als ze ongeveer vijftig jaar oud zijn, kunnen ze in verval zijn...

2) Een “bepaalde” druppel fruit in de zomer is normaal. Dit is “natuurlijke verlichting”. Vooral wormachtige vruchten komen op deze manier vaak vrij...
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 18/11/17, 17:01

Hallo,

peasant bio
Er staan ​​de foto's op pagina 1 van de draad, ik zal kijken of ik iets beters heb.

Didier
ja voor pruimenbomen, minder voor appelbomen, niet voor perenbomen (die ook niet van kalksteen houden), en nog minder voor walnotenbomen, die de lichaamsbouw van jonge mensen hebben.
Maar de jonkvrouwen van de vallei raken ze, in de jaren dat er jonkvrouwen zijn natuurlijk, niet kwijt, nou niet allemaal zoals ik, er zijn zelfs goede oogsten, hetzelfde voor de kersenbomen.
Appelbomen en perenbomen hebben niet echt last van het gebrek aan water (de wortels zitten dieper) daar zou ik meer neigen naar het gebrek aan vruchtbaarheid.

Achteraf is het geen grote boomgaard, in de stenen, beplant met dynamiet door voormalige Duitse pyrotechnici, onmogelijk zonder graafmachine voor de nieuwe, je hebt de houweel nodig voor een gat van 20 cm3 voor de wijnstokken, en uiteraard geen paal zonder vijzel op tractor. Allemaal in een koude gang...
Als ik in de vallei een tweede boomgaard begin, is dat niet voor niets.


Ik maakte degenen van wie ik het hooi onder hun boomgaard vandaan haalde duidelijk dat ik ook de vruchtbaarheid van hen afnam sinds ze het gras daar achterlieten. Maar aangezien ze denken dat ik gek ben...

Olivier.
0 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par paysan.bio » 18/11/17, 17:20

voor de diagnose heb ik een foto nodig van takken zonder bladeren.

Het is mij al opgevallen dat er veel takken in het midden van de bomen zitten en weinig goed gebogen takken buiten.

als je bent begonnen met snoeien, had ik met een recente foto kunnen zien of je de goede kant op gaat of niet.

merci
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 20/11/17, 10:28

Boerbio,

Ik heb geen publiceerbare foto's gevonden zonder bladeren of figuren, maar ik zal er de volgende keer een serie van maken.

De appelbomen zijn aan de binnenkant allemaal vrij van vruchttakken en aan de buitenkant hangen ze erg hangend.
Pruimenbomen; pruimen, pruimen, koningin Claude en de kersenbomen worden gewoon onderhouden elke keer dat ze breken of afsterven.
Handstanden zijn niet veel.
Cognacs zijn net belucht.
Jongeren snoeien nog niet echt om het wortelstelsel te versterken.

Olivier
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 21/01/18, 22:34

Bonsoir,

Nieuws met een kleine inventaris op 17 december.
IMG_4683.JPG

Waarschijnlijk passage van konijnen, geen enkel blad aan de wortels, dus de oogst is het mooist.
IMG_4684.JPG

Het kleine uiteinde van de vallei, goed bedekt met een kleine oogst radijzen.
IMG_4687.JPG

de knoflook en sjalotten die net zichtbaar beginnen te worden.
IMG_4689.JPG
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 21/01/18, 22:45

De oogst van 18 december.
IMG_4692.JPG
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 283 gasten