Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Christophe » 16/11/17, 03:29

Olivier22 schreef:Alleen de proefrit is niets waard. De omstandigheden zijn te variabel. Mijn auto heeft ook een verbruik dat van de ene tankbeurt naar de andere een beetje verandert, zonder dat ik er aan pruts.


Ik heb waar ik lange tijd in geloofde en het van de daken schreeuwde, maar het is niet waar! De mijne is daarentegen zeer stabiel in verbruik... als ik meer aanval, zie ik niet eens al te veel verschillen (binnen redelijke grenzen) : Cheesy:

Dan hangt het allemaal af van de gerealiseerde besparing...20% is volledig meetbaar en voelbaar onderweg, minder dan 5% is verspilde moeite...

Olivier22 schreef:Je auto op een rolbank zetten kost ook geen cent; gezien uw investering in het project (alles in uw voordeel), is dit in uw plaats een van de eerste dingen die ik zou hebben gedaan. Daarnaast is het soms mogelijk om een ​​brandstofdebietmeter te installeren, die u waardevolle informatie kan opleveren.


Als we de resultaten van de VW-bank zien... nou, de banken lijken er meer op! : Mrgreen:

Ik denk dat een simpele ELM327 en Torque (ik kocht de pro-versie een paar weken geleden voor € 5) ook voldoende zouden zijn... onderweg :) voor een paar euro investering! Omdat het toegang geeft tot zeer nauwkeurige gegevens!

Dit is het soort informatie dat je kunt krijgen met iets voor € 10: consumer-less-auto/volkswagen-golf-gte85-plus-le-multifuel-hybride-sycomoreen-t15053-20.html#p326469

Christophe schreef:Enkele voorbeelden die in je opkomen:

- debiet g/s lucht ingeslikt door de motor, erg interessant, vooral op benzine (omdat je hiermee heel gemakkelijk het werkelijke motorvermogen en verbruik kunt inschatten)
- momentaan vermogen (cv) maar hier denk ik dat het een berekening is, afhankelijk van de acceleratie en de massa van het voertuig (geschat)
- turbodruk
- common rail druk (tot 1500 bar!)
- instantaan verbruik (maar dit hebben we ook op de boordcomputer staan, maar hierdoor kunnen we vergelijken...)
- EGR-waarde in realtime
- ...


We praten er hier over: pech-probleemoplossing-reparatie/obd-oplossen-boordcomputerfouten-na-reparatie-van-alle-merken-t14557.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 16/11/17, 06:30

Olivier22 schreef:Een luchtfilter is sowieso star, dit argument gaat niet op

Hallo, het karkas van het luchtfilter is vaak van metaal, de omtrek is een geperforeerde plaat of een roestvrijstalen rooster, maar de interne honingraatstructuur is gemaakt van verschillende vezels die zijn samengesteld, zoals kartonnen weefsels, maar ademend, anders zou de lucht nooit passeren ...maar hij beweegt veel meer dan je zegt...elke keer als de motor draait en +/- lucht aanzuigt (vandaar de vergelijking met de longen, of een accordeon)...
toebehoren
luchtfilterprestaties.jpg
filter-a-air-performances.jpg (8.45 KB) 5213 keer geraadpleegd
luchtfilter-2.jpg
luchtfilter-2.jpg (6.2 KB) 5213 keer bekeken
luchtfilter-1.jpg
luchtfilter-1.jpg (6.08 KB) 5213 keer bekeken
luchtfilter.jpg
luchtfilter.jpg (7.74 KB) 5213 keer bekeken
accordeon en balg.jpg
accordeon en zijn balg.jpg (11.19 KB) 5213 keer geraadpleegd
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 16/11/17, 06:38

Olivier22 schreef:Alleen de proefrit is niets waard. De omstandigheden zijn te variabel. Mijn auto heeft ook een verbruik dat van de ene tankbeurt naar de andere een beetje verandert, zonder dat ik er aan pruts.
Uw auto op een rollenbank zetten kost ook geen arm en been; gezien uw investering in het project (het strekt u tot eer), is dit in uw plaats een van de eerste dingen die ik zou hebben gedaan. Daarnaast bestaat er soms de mogelijkheid om een ​​brandstofstroommeter te installeren, dit zou u waardevolle informatie opleveren
Aan de andere kant goed, als het een camper is zou het een primeur zijn, het zou zeker eindigen in een foto die op het net wordt gezet :D

Als u zich aan tests op de weg wilt houden, moet u naast het meten van het verbruik ook uw ritten timen. De vergelijking kan alleen met dezelfde gemiddelde snelheid worden uitgevoerd (deze zal zeer onvolledig zijn, maar zal nog steeds een plausibele trend gaan vertonen).

Anders zijn uw metingen op het eerste gezicht consistent: u beperkt uw motor, hij verbruikt minder...

Hallo, deze geïnstalleerde "aanpassingen" zijn het bewijs van hun impact en effectiviteit in werkelijkheid, bedankt voor je advies, ik zal de routes timen, en de snelheden (aan de hand van de gemiddelde reistijd per km/u nauwkeurig volgens GPS) Ik heb ook verrast door zoveel nuchterheid...@+
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 16/11/17, 06:48

Flytox schreef:
nikolaj schreef:Hoe meet je dat het luchtfilter een beetje "opzwelt" en beter doorlaatbaar wordt?
Bovendien, "Meer doorlatend" voor lucht = beter doorlatend voor stof.... Ik die dom geloofde dat het luchtfilter werd gebruikt om stof en andere vaste verontreinigingen tegen te houden om slijtage te voorkomen, vooral van de topmotor... .., ik zou zeg maar, als dat het luchtfilter effectief "doorlaatbaarder" zou maken, ... wat vermeden moest worden.
Je uitspraken/uitleg storen mij, iedereen herkent dat de obstakels in de inlaat (MET, filter, sondes, ellebogen etc...) allemaal bijdragen aan het vertragen van de luchtstroom.
U beweert dat uw "opgeblazen" luchtfilter "lucht beter doorlaat naar de verbrandingskamers".
Maar je ‘opgeblazen’ luchtfilter is beter omdat deze ‘doorlaatbaarder wordt’. Dus omdat het de lucht minder vertraagt...zodat het "beter door de lucht gaat". U moet dus uw MET verplaatsen, die de lucht stroomopwaarts van het luchtfilter vertraagt... zodat deze "de lucht beter doorlaat". : Roll:

Hallo, je bent de parameter van de stroomsnelheid/druk/volume van inkomende en uitgaande lucht vergeten... daar heb ik aan gewerkt en het is me gelukt om op te merken dat de voortstuwingssnelheid van de binnenkomende lucht ervoor zorgt dat "deze motor ademt", zie dit voor voorbeeld: https://www.facebook.com/nikolaj.palahniuk
*NIEUWE LUCHTCYCLONEN 5 BLAD H 80 mm helling 60°...voor diameter 60/61 mm tot 75/76 mm mogelijk...om de luchtstromen zeer ver te projecteren...in de inlaat van lucht/brandstof, en bespaar geld....fabricagehandleiding op foto's...Ik bereid ook luchtcyclonen voor met 6 bladen, 7 bladen, 8 bladen, enz...op dezelfde technologie...*
*Nikolaj Iliaschenko Kuchar Palahniuk: op een oud voertuig, een WW-dieselwagen, hebben we gistermiddag (14-11-2017) een luchtcycloon met 7 bladen (hoogte 80 mm diameter 70 mm) gemonteerd met dezelfde technologie als op deze foto's , onderaan het luchtfilter, raad eens de reactie van de eigenaar bij een koude start? van een "trage" motor zonder luchtcycloon, een merkbaar gevoelde vermogenswinst...wordt vrijdag vervolgd met de installatie van 3 andere luchtcyclonen in de luchtinlaatleidingen......*
toebehoren
CYCLONE LUCHT 5 MESSEN H 80mm-17.jpg
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 16/11/17, 20:50

Flytox schreef: Je uitspraken/uitleg storen mij, iedereen herkent dat de obstakels in de inlaat (MET, filter, sondes, ellebogen etc...) allemaal bijdragen aan het vertragen van de luchtstroom.
U beweert dat uw "opgeblazen" luchtfilter "lucht beter doorlaat naar de verbrandingskamers".
Maar je ‘opgeblazen’ luchtfilter is beter omdat deze ‘doorlaatbaarder wordt’. Dus omdat het de lucht minder vertraagt...zodat het "beter door de lucht gaat".
U moet dus uw MET verwijderen, die de lucht stroomopwaarts van het luchtfilter vertraagt....zodat het "beter door de lucht gaat". : Roll:

Hallo, ik wilde je vertellen dat ik "luchtcyclonen" gebruik die heel anders zijn dan de "WITH" turbulatoren, die aan de uitlaat grotendeels gebogen zijn, met een variabel aantal bladen of tanden.
Mes innovations tiennent dans les pales longues et à des degrés entre 30° et 60° de préférence, car ils génèrent des flux d'air + longs et + puissants que les AVEC, donc je ne vais pas les virer, mais les éprouver encore et nog...
Mijn overtuigingen? de schroefafstanden, bijvoorbeeld: hoe korter de spoed, hoe meer bochten en afstanden je moet overbruggen, hoe langer de spoed, hoe sneller je het doel bereikt...@+
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Flytox » 16/11/17, 21:35

Als ik het niet begrijp, hou ik van bewijs... en hier heb ik geen bewijs!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Olivier22 » 16/11/17, 23:52

nikolaj schreef:
Olivier22 schreef:Een luchtfilter is sowieso star, dit argument gaat niet op

Hallo, het karkas van het luchtfilter is vaak van metaal, de omtrek is een geperforeerde plaat of een roestvrijstalen rooster, maar de interne honingraatstructuur is gemaakt van verschillende vezels die zijn samengesteld, zoals kartonnen weefsels, maar ademend, anders zou de lucht nooit passeren ...maar hij beweegt veel meer dan je zegt...elke keer als de motor draait en +/- lucht aanzuigt (vandaar de vergelijking met de longen, of een accordeon)...
Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou moeten argumenteren tegen zo'n gekke uitspraak... maar ok:

1- Een accordeonstructuur kan vervormen, maar het oppervlak verandert niet.
2- In 90% van de gevallen passeert de lucht het filter van buiten naar binnen, dus volgens uw redenering zou het de neiging hebben om samen te drukken, niet om op te blazen.
3- Zoals u al zei, zijn de flexibele filters (schuim of katoen) gewapend en bilateraal. Ze worden daarom in beide richtingen stevig vastgehouden. Wat betreft de papieren filters, deze zijn van nature stijf (hierop wordt de versteviging voornamelijk gebruikt om te voorkomen dat ze worden geplet vanwege de ondersteuning van de luchtkast op de gewrichten).

Als dat nog niet genoeg is, zou ik dit weekend een video moeten kunnen maken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Nikolaj » 17/11/17, 05:26

Flytox schreef:Als ik het niet begrijp, hou ik van bewijs... en hier heb ik geen bewijs!

Hallo, ik denk dat als je een WITH op je favoriete auto installeert, en je maakt een Cyclone Air lang met een helling van 60° van de bladen, om hem op zijn plaats te monteren, je eigen mening...door vergelijkingen...
De principes van de schroef van Archimedes zijn bekend in de mechanica, en in de vloeistofmechanica...heb je ernaar gekeken?
Heb je de principes van de lengte van koperdraden in de wikkelingen van elektromotoren besproken?
hier zijn twee luchtcyclonen, één met een diameter van 50 mm, de andere 70 mm:
de eerste circuleert de lucht in een kroon, het midden is vrij open...de lucht passeert snel...
de tweede roert de lucht in een kroon en door het midden in een draaikolk...de lucht stroomt snel en met meer continue kracht...
je kunt het alleen zien als je het zelf probeert...woorden zijn niet genoeg om het je uit te leggen...
cordialement.
toebehoren
CYCLONE LUCHT 5 MESSEN H 80mm-23.jpg
CYCLONE LUCHT 5 MESSEN H 80mm-22.jpg
CYCLONE LUCHT 5 MESSEN H 80mm-20.jpg
luchtcycloon vortex-nikolaj-18-Ø-50-mm.jpg
luchtcycloon vortex-nikolaj-17-Ø-50-mm.jpg
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Olivier22 » 17/11/17, 11:22

Het principe dat hier in het spel is, is niet de schroef van Archimedes, maar waarschijnlijker het placebo-effect
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Fuel Saver Turbulator: MET




par Flytox » 18/11/17, 00:22

+ 1;

Ik heb er 2 MET gemaakt, "traditioneel" zoals degene die je op Quanthomme ziet. Het geluid verandert een beetje, de flexibiliteit lijkt iets beter, maar een verschil in verbruik kon ik niet illustreren.
Ik heb nog een "With" gemaakt met een centrifugaalstofzuigerwiel "omgekeerd" gemonteerd (omkering van de circulatierichting) en het geluid verandert een beetje, de flexibiliteit lijkt iets beter, maar een verschil in verbruik kon ik niet illustreren. In dit geval is het gaspad echter echt anders. Wat mij het meest verbaasde is dat een samenstel dat zo afwijkt van de originele inlaat, niet veel verandert aan het gedrag van de motor. De twijfel die is gerezen is dat een WITH alleen echt werkt op oude motoren >30, 40 jaar oud waarvan de inlaat/cilinderkop niet zo geoptimaliseerd was.
De beschrijving van de MET "centripetaal" gemonteerd op R19 Atmosferische Diesel moet daar ergens 2 of 3 jaar geleden staan. : Mrgreen: of in berichten op VSLA's.

samenstellingen-waterinjectie/doping-met-waterdamp-t3270.html
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten