Video: de onderkant van foie gras uit het zuidwesten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Video: de onderkant van foie gras uit het zuidwesten




par Christophe » 02/10/06, 14:49

Zonder commentaar:

http://www.lesverts-bouclemontesson.org ... player.htm
ou
http://www.lesverts-bouclemontesson.org ... cktime.htm

Ik hield al niet van te veel foie gras ... nou, nu is het geregeld ... Of dat zou ik van de Elzasser nemen : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 23 / 06 / 15, 03: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/10/06, 15:11

Welnu, ik heb hier geen geluid op mijn pc, maar ik stel me de inhoud van de opmerkingen voor gezien de afbeeldingen.

Dit soort documentaires wil je precies hetzelfde doen op industriële kippenboerderijen :pijl: goed, heb de kip ook afgemaakt.
Heeft u ooit de leefomstandigheden in een industriële varkensstal gezien? :pijl: Shit, geen vleeswaren meer, ook geen varkensvlees meer.

Heb je nog nooit een vee- of paardenslachterij gezien met bloedgeuren die tot hun dood worden mishandeld? :pijl: Ok, ook geen rundvlees en paardenvlees meer

Kortom, elke industriële veehouderij gaat ten koste van dierenwelzijn. Dus,
  • of je vindt me aardig en je koopt je duurdere eenden bij een kleine producent die ze laat rennen en voeren - natuurlijk - maar 'op aanvraag' en je doet hetzelfde voor het andere vlees: koop wat minder vaak, maar in sectoren of de kwaliteit en het welzijn van de dieren zijn gegarandeerd maar gefactureerd.
  • Of je hebt zin tot het einde en je wordt vegetariër.


Persoonlijk is dit een van mijn "inconsistenties": ik ben groen maar vleesetend. Tussen een salade en een zeldzame eendenborst is mijn keuze snel gemaakt. Ik weet echter dat de grijze energie van een eendenborst 10 tot 20 keer groter is dan die van een salade ...
Op een dag word ik misschien vegetariër. Voorlopig probeer ik al te stoppen met roken, één ding tegelijk. In ieder geval, mijn vlees, probeer ik het zoveel mogelijk in kleine producenten / slagerijen te kopen in plaats van industriële landbouw / centrale inkoop / supermarkt. Ik koop minder vaak, maar het is veel beter.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/06, 15:36

Ga niet binnen noch in het ene noch in het andere extremisme ...

De keuze van de consument tijdens de aankoop is wat de kweekomstandigheden bepaalt. Als iedereen klaar was om Chicken Label R *** te kopen voor 7 € per kilo, zouden er geen schandalige industriële boerderijen meer zijn ...

Hoe dan ook Ganzenlever is een product dat geen respect heeft voor dieren, dat is niet gedefinieerd ...

Het is Christine die deze discussie "leuk" zal vinden ...

Ik heb de spiegelvideo geüpload:
https://www.econologie.com/file/videos/F ... tesson.wmv
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/10/06, 15:54

Christophe schreef:De keuze van de consument tijdens de aankoop is wat de kweekomstandigheden bepaalt. Als iedereen klaar was om Chicken Label R *** te kopen voor 7 € per kilo, zouden er geen schandalige industriële boerderijen meer zijn ...


Bij alle onderwerpen vallen we altijd terug op deze eeuwenoude vraag: zijn we bereid de prijs te betalen om kwaliteit te hebben / onze banen te redden / de planeet te behouden?

De andere vraag die hier wordt geïmpliceerd, is of we klaar zijn om over te stappen van de consumptiemaatschappij waar het kwantitatieve voorrang heeft op het kwalitatieve naar een redelijkere samenleving waar een minder frequente consument van kip van betere kwaliteit?

Christophe schreef:Hoe dan ook foie gras is een product dat dieren niet per definitie respecteert ...

Hoewel ik van foie gras houd, moet ik u deze opmerking gunnen.
Toch is er ook weer sprake van dwangvoeding en dwangvoeding. Eenden voeren die de hele dag "met de hand" naar buiten rennen is onmenselijker dan leghennen te laten leven in een kooi waarin ze niet kunnen bewegen en die ze alleen achterlaten om te worden omgezet in voedsel voor hun medemensen ?
Kortom, we zouden er uren over kunnen discussiëren ...

Christophe schreef:Het is Christine die deze discussie "leuk" zal vinden ...
:? :? :?
Waarom? Is ze vegetariër met een BB-neiging (de kant van dierenbescherming, niet de kant van gnangnan of de kant van FN)?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/06, 16:08

Targol schreef:Waarom? Is ze vegetariër met een BB-neiging (de kant van dierenbescherming, niet de kant van gnangnan of de kant van FN)?


Nee nee ... ze is niet BB cool ... aan de andere kant ja ze houdt van dieren ... pkoi denk je dat we 2 konijnen en 2 katten hebben? ... Ja ik heb 2 katten gezegd we hebben net een nieuw kitten geadopteerd ... Binnenkort wat foto's : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/10/06, 19:24

Christophe schreef:[..] pkoi denk je dat we 2 konijnen en 2 katten hebben? [...]
Je hebt gelijk: hij kan net zo goed gegeten worden als de andere! Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6929
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/10/06, 21:41

Ja, maar je moet zijn oog eruit trekken om hem te laten bloeden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/10/06, 23:19

Wie aan Christophe? Waarom een ​​oog afscheuren ... :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/06, 23:35

Pffffffffff zeeteuhhhhhh beeeeeeeteuuuuuuuuh !! : Cheesy: : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten