Thesis over groene energieën

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 23/09/06, 13:44

emlaurent schreef:Als we deze systemen niet promoten, blijven het geweldige uitvindingen die niemand ten goede komen. Dit is waar marketing (in de breedste zin van het woord) nodig is om een ​​object of idee uit een smal kader te laten komen.
Ik ben opzettelijk provocerend om erop te staan ​​dat marketing, in de zin van het "promoten" van een object of concept, noodzakelijk is om de verspreiding van deze objecten of concepten te verzekeren.
Als we willen dat RES zich ontwikkelt, moeten we promotieargumenten vinden. En de financiële argumenten zullen noodzakelijkerwijs gewichtige argumenten zijn ...


Ik ben het volledig met je eens, emlaurent.
De inhoud van mijn vorige berichten probeerde uit te leggen GIstudent (dat zou de enigszins oorlogszuchtige kant verklaren, toch?) wat waren de a priori die het woord "marketing" zou kunnen hebben bij mensen die gevoelig zijn voor ecologie.
Hij presenteerde mij zijn visie op dingen die ik niet tegenspreekte maar voltooidwaarbij elke medaille zijn keerzijde heeft.

GIetudiant schreef:Eindelijk, inderdaad ... ik verloor mijn geduld aan het einde van mijn vorige bericht. misschien alleen om te reageren op dezelfde provocerende toon waarop al uw berichten waren geschreven :onheil:


Als je teruggaat naar de rode draad van het onderwerp, Geoffrey, zul je je realiseren dat de enige negatieve reacties (verdacht meer dan provocerend) voornamelijk te wijten waren aan de methode die je gebruikte en die voor massamailing hadden kunnen worden gebruikt. U legde u hierover uit en sindsdien heb ik over dit onderwerp alleen pogingen tot constructief debat gezien.

Anderzijds lijkt het volgende citaat eerlijk gezegd niet constructief te zijn:
GIetudiant schreef:... waar goed zal ik ze voor mezelf houden als het idee van het lezen van een account van een algemene spamoperatie door een MBA-marketingstudent je misselijkheid geeft : Cheesy:

Ik heb een paar opmerkingen over deze zin (en de algemene toon die u elders gebruikt):
  • smileys excuseren niet noodzakelijk alles wat eerder is geschreven.
  • het basisprincipe van een forum is vrijwillige en verenigde deelname om een ​​idee, een debat te bevorderen. Wanneer u arriveert met een project dat uiteindelijk verband houdt met de verkoop, vraagt ​​u vrijwilligers om voor u te werken, het minste zou zijn om het met nederigheid en vriendelijkheid te doen. Wat niet meteen je methode is, ik ben niet de enige die het zegt.


Hoe dan ook, als je het een beetje zou kunnen proberen te veranderen, denk ik dat meer mensen daar toe geneigd zouden zijn om vrijwilligerswerk 10 minuten van hun tijd om uw vragenlijst in te vullen ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz

par Polo's » 23/09/06, 15:50

Ik denk dat het een grap was toen hij ons vertelde dat hij het zou houden ...
door nadelen GIétudiant Ik ben dsl maar de vragenlijst maakt me helemaal niets uit: ik ben een student en ik woon in een huurwoning van 19 m² zo goed ... Tegen, ik heb neven en nichten die willen dat ik een complete zonne-installatie voor hen vind (niet eenvoudig: ze willen dat het na 2 jaar winstgevend is !!! :schok: wetende dat het normaal gesproken 10 tot 15 jaar is !!) Dus ik zal ze het adres van de vragenlijst geven en ze zullen het zeker invullen : Wink:
@+
PS: moderators, dsl om je te laten blozen!
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
GIétudiant
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/09/06, 15:35

par GIétudiant » 23/09/06, 16:48

Ja Targol ... Polo heeft gelijk, het is alleen humor aan mijn kant! Er is geen anemositeit en ik hou echt van het debat.

Bedankt emLaurent voor je steun ... dat is precies wat ik wilde uitleggen! Voor mij moeten ideeën noodzakelijkerwijs worden ontwikkeld en naar voren worden gebracht als ze goed zijn. Dan, dat iemand in het voorbijgaan suiker krijgt, lijkt me normaal ... elke poging verdient een beloning.

Natuurlijk zal ik je mijn rapport geven als het klaar is : Cheesy: Je hebt genoeg gereageerd zodat ik je er geen gebruik van laat maken !!! hoe dan ook, zoals ik je zei, het is niet bedoeld om op de markt te worden gebracht ... Ik werk daar als vrijwilliger 8)

Salut!

geo-
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 25/09/06, 10:50

emlaurent schreef:
Houthakker schreef:Je vergeet gewoon een klein detail, jong marketing guy in de maak: JIJ hebt ons nodig, niet andersom ...
Ik zou niet zo zeker zijn ... We hebben misschien een nieuw systeem van zonnecollectoren uitgevonden, een slim waterstofsysteem aan boord of zelfs ... een pantonsysteem ontwikkeld dat 10 of 20% d toelaat brandstofverbruik : Cheesy:. Als we deze systemen niet promoten, blijven het geweldige uitvindingen die niemand ten goede komen. Dit is waar marketing (in de breedste zin van het woord) nodig is om een ​​object of een idee een beperkt kader te laten.
Ik ben opzettelijk provocerend om erop te staan ​​dat marketing, in de zin van het "promoten" van een object of concept, noodzakelijk is om de verspreiding van deze objecten of concepten te verzekeren.
Als we willen dat RES zich ontwikkelt, moeten we promotieargumenten vinden. En de financiële argumenten zullen noodzakelijkerwijs gewichtige argumenten zijn ...
Ik zou het in een algemene context eens kunnen zijn als de vraag zich concentreerde op 'RES-marketing"als geheel. Maar dit is niet het geval en Geoffrey heeft geen marketing nodig om een ​​van zijn uitvindingen te verkopen of te promoten, hij heeft een bevolking nodig die bewust wordt gemaakt van het gebruik van hernieuwbare energiebronnen om een ​​baan uit te voeren. leerling ...
Begrijp je de nuance?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

par emlaurent » 26/09/06, 23:24

Houthakker schreef:Begrijp je de nuance?


Ja, Bucheron, ik begrijp de nuance !!
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om met uw opmerking over GIetudiant een antwoord te geven in een meer algemene context. Ik heb geprobeerd aan te tonen dat ecologie een bepaalde vorm van marketing nodig heeft, zodat technieken en producten zich kunnen ontwikkelen. In de ecologie hebben veel mensen de neiging om hun tanden uit te schakelen zodra we over geld praten. Degenen die producten of concepten in de zin van ecologie ontwikkelen, moeten snel begrepen hebben dat geld nodig is, maar laat deze ontwikkelingen leiden.

Dit gaat ook in de richting van de boodschap van Targol, hierboven!

Ik denk dat veel van de hierin ontwikkelde ideeën forum een "marketing" -behandeling verdienen om te zijn "buiten dit geëxporteerd forum".
0 x
GIétudiant
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/09/06, 15:35

par GIétudiant » 01/10/06, 15:34

Precies!

Ik vind wat je zegt relevant emlaurent! Er zijn veel ideeën die moeten worden ondersteund en marketing is hiervoor een geschikt hulpmiddel.

geo-
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 291 gasten