Het gaat over Surunitaire!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het gaat over Surunitaire!




par eclectron » 15/10/17, 10:07

sen-no-sen schreef:Als we onbeperkte energie tot onze beschikking zouden hebben, zou dat je manier van leven veranderen, of je dat nu leuk vindt of niet. Je hoeft alleen maar de periode 1950/2000 in ogenschouw te nemen om overtuigd te zijn.
Uw opmerking is subjectief omdat u uw redenering baseert op het huidige moment, dus als u in 2050 zou leven in het tijdperk van thermonucleaire fusie, zou u zeker hetzelfde zeggen... behalve dat objectieve redenering niet gebaseerd mag zijn op een standpunt. en tijdelijke visie, maar over een brede periode van de geschiedenis.
Het lijkt erop dat we veel meer energie verspillen dan de biosfeer kan ondersteunen.


Zeker, er is sinds de naoorlogse periode sprake van een exponentiële groei van het mondiale energieverbruik, maar je zult merken dat dit verbruik in geïndustrialiseerde landen met een hoge levensstandaard stagneert.
Zodra een bepaalde levensstandaard is bereikt, consumeren we niet meer.
Ik blijf erbij dat als de energie die ik consumeer afkomstig zou zijn van een persoonlijke generator, ik mijn energieverbruiksniveau niet zou veranderen en dat mijn verbruik zelfs deugdzamer zou zijn: geen kernafval, geen CO2.
Ik denk niet dat ik uniek ben in mijn bewustzijn van de ecologische impact...

Integendeel, het is heel belangrijk om naar jezelf te verwijzen, omdat de wereld slechts de som is van kleine zelven, die allemaal op dezelfde manier functioneren op basis van het basisprincipe, overleven.
Als je jezelf begrijpt, begrijp je de wereld.
Oké, iedereen is een beetje anders, maar alleen aan de oppervlakte zijn basispatronen onveranderlijk, determinismen zoals je hier zegt. : Wink:

Laten we het over deze determinismen hebben. Ze zijn altijd aan het werk geweest sinds de mens mens was. De mens heeft altijd ten koste van zijn omgeving geleefd.
Hoeveel dier- en plantensoorten zeker? Ik weet het niet, ze zijn dankzij ons van de aarde uitgeroeid, lang vóór het industriële tijdperk, toen er nog maar heel weinig van ons op deze planeet waren.

Zeker, energie verhoogt onze levensstandaard en ons vermogen om schade toe te brengen aan onze biotoop.
We zijn er, wat moeten we doen? Zullen we onszelf neerschieten?
Er ontbreekt een beetje intelligentie en bewustzijn van het algemeen belang, daar zijn we het over eens, laten we leren, laten we opvoeden, laten we daar naartoe gaan.
Zodra een niveau van comfort is bereikt, stabiliseert alles: consumptie, demografie, enz.
Is dit duurzaam voor de planeet?
Energetisch zeker niet, dus hier is een doorn in het oog van uittreding dankzij vrije energie, als het werkt natuurlijk, dat moet nog bewezen worden.
Wat andere hulpbronnen betreft, weet ik niet zeker of de Europese levensstandaard kan worden veralgemeend naar de planeet.
Als energie overvloedig wordt, weerhoudt niets ons ervan te zoeken naar een bepaald metaal dat in een bepaalde asteroïde ontbreekt.
Er blijft druk op de biotoop, daar mogen we geen spelletjes spelen..
Zodra een bepaald niveau is bereikt, verandert de druk niet meer.
Duurzaam of niet? Ik weet het niet, ik heb er nooit specifiek naar gekeken.
Welnu, we hebben nog steeds zuiveringsstations ontwikkeld, ontzilting van zeewater, enz. Als de energie overvloedig is en de intelligentie aan het werk is, kan het goed gaan.
Van wat ik hoor, zou de zorg het klimaat zijn vanwege koolstofhoudende fossielen: probleem opgelost door vrije energie, meer dan wachten tot de CO2 zelf wordt geresorbeerd (geabsorbeerd), of we zouden het zelfs technologisch kunnen helpen dankzij een overvloed aan energie : Cheesy:

Degradatie van landbouwgrond, schaarste aan hulpbronnen voor meststoffen/pesticiden?
Niets weerhoudt u ervan een deugdzame landbouw te beoefenen. Je weet dat het bestaat. alleen gewoonten en financiële belangen staan ​​dat in de weg.
Energie is niet de rem in dit probleem.

Kortom, een exit uit de top, met vrije energie, is heel goed mogelijk en wenselijk, in plaats van een terugkeer naar het stenen tijdperk voor 7 of 9 miljard mensen, die er niet eens zeker van zijn dat dit levensniveau duurzaam is.
vervuiling zal onbeheersbaar zijn zonder energie, de voorziening van schoon water zal onbeheersbaar zijn zonder energie enz.

Ik wil zeggen dat we geen keus hebben en dat we moeten accepteren dat we inbreuk maken op de biosfeer om te kunnen bestaan; dat hebben we altijd gedaan.
De biosfeer heeft ons niet nodig, maar als we de kracht van transformatie hebben (zo positief en deugdzaam mogelijk) dankzij overvloedige energie en als we de intelligentie hebben om onze wieg te behouden, om het leven in stand te houden, geef ik de voorkeur aan deze weg uit soberheid en een terugkeer naar het stenen tijdperk.
De levensstandaard in 1850 is, net als in 1850 in Europa, niet eens duurzaam gezien de huidige demografische situatie.

De energie van de toekomst zal onze levenskeuzes bepalen.Determinismen aan het werk... : Wink:

De vraag blijft: bestaat er schone en overvloedige energie? Is dit mogelijk?

A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het gaat over Surunitaire!




par sen-no-sen » 15/10/17, 13:51

eclectron schreef:
Zeker, er is sinds de naoorlogse periode sprake van een exponentiële groei van het mondiale energieverbruik, maar je zult merken dat dit verbruik in geïndustrialiseerde landen met een hoge levensstandaard stagneert.
Zodra een bepaalde levensstandaard is bereikt, consumeren we niet meer.


Het lijkt mij dat ik deze vraag elders in dit artikel al heb beantwoord forum.
De stagnatie van de groei (type golvend plateau) in de OESO-landen houdt verband met de beperking van de oliereserves, vooral sinds de periode 2005/2008.
Deze beperking houdt dus geenszins verband met een ‘tijdperk van wijsheid’, maar met een stagnatie in het aanbod. Hieraan moet het fenomeen worden toegevoegd van een neerwaartse trend in de winstcijfers, die leidt tot een aantal interne tegenstellingen die de economische groei beperken (structurele werkloosheid, migratiestroom, enz.).
Totdat het tegendeel is bewezen, en ik zou benieuwd zijn of u mij feitelijke elementen aanvoert die het tegendeel bewijzen, is er nooit een grens geweest aan de rijkdom van de rijken. Dit meten we af aan de lengte van hun jachten en aan de overmaat van de ‘hyper- klasse” (sommigen gaan zelfs zo ver dat ze betalen voor uitstapjes naar het ISS).

Als uw consumptiepatroon stagneert, komt dat alleen maar omdat uw inkomen u niet toestaat meer te consumeren. Dit heeft weinig te maken met een 'tijdperk van de rede'.
Koopkracht moet worden begrepen als het vermogen om energie te verspillen als onderdeel van een strijd tussen energieklassen (een klasse die bestaat uit een groep individuen die een bepaalde hoeveelheid energie verspillen).

Ik blijf erbij dat als de energie die ik consumeer afkomstig zou zijn van een persoonlijke generator, ik mijn energieverbruiksniveau niet zou veranderen en dat mijn verbruik zelfs deugdzamer zou zijn: geen kernafval, geen CO2.


Het feit dat u uw levensstijl niet verandert als dat nodig is, toont aan dat uw opmerking uitsluitend gebaseerd is op uw opvatting van het moment.
Zoals hierboven al gezegd zou je, als je een hogere levensstijl zou leiden, zeker hetzelfde zeggen, je moet je levensstijl baseren op een numerieke beoordeling en niet op gevoel.
Een Fransman uit de middenklasse verspilt ongeveer twintig keer zoveel energie als een Congolese boer. We begrijpen daarom hoe effectief een nuchterheidsbeleid kan zijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Het gaat over Surunitaire!




par moinsdewatt » 15/10/17, 14:50

Wat heeft het voor zin om dit stomme topic voor de zoveelste keer opnieuw te openen?
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het gaat over Surunitaire!




par eclectron » 15/10/17, 16:22

Eerlijk gezegd interesseert deze discussie mij ook niet. Niets te bewijzen !

Welnu, ik ben "blij" om te horen dat ik de enige op aarde ben die mijn levensstijl vrijwillig heeft verminderd om geen slaaf van het kapitalisme* te zijn (zo min mogelijk...) en ook niet in de bijstand te zitten.
De logica van het kapitalisme gaat rechtstreeks naar de muur.

Om maar aan te geven dat ‘jij’ een gesloten visie hebt op mogelijkheden, uit puur conformisme.
Ongeacht ieders visie, de realiteit geeft niets om onze visie en we zullen zien wat de realiteit voor ons voorbereidt.
De werkelijkheid is vaak fantasierijker dan de eenvoudige uitbreiding van de prestaties van vandaag door beperkte geesten (we hebben allemaal een beperkte geest)
Het zal misschien veel minder duister zijn dan het ‘ambient’-discours en we zullen het allemaal verwelkomen.
De waarheid en nederigheid van deze tijd zou zijn om te zeggen ‘we weten het niet’. Wie kan de toekomst met zekerheid voorspellen?

Het initiële onderwerp is vrije energie, Actinium89 legt potentiële wegen bloot die wederom niet vanuit puur conformisme worden verkend.
Kortom, het ontbreekt allemaal aan openheid.
Openheid weerhoudt ons er niet van realistisch te zijn over de prestaties van het moment.
Er is geen tegenstrijdigheid in het realistisch en open zijn, behalve voor dode geesten.
Sorry, maar je irriteert me een beetje omdat je zo stom bent? c..s?, eigenlijk niet erg fantasierijk.

Zelfwaardering is nooit goed...
Zoek naar oplossingen in plaats van te geloven dat jullie gelijk hebben, terwijl je denkt dat die er niet zijn.
Je zult je beter voelen, de wereld zal beter zijn.
Voorbeeld in plaats van cynisme, eindelijk doe je wat je wilt. : Wink:

Chao.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Het gaat over Surunitaire!




par gildas » 16/10/17, 09:01

eclectron schreef:
De vraag blijft: bestaat er schone en overvloedige energie? Is dit mogelijk?

A+


Ja, het lijkt erop:
http://www.powerjmd.com/index.html
(Als dit je stoort, verwijder dan mijn bericht)

Amha, het principe van de elektriciteitsproductie komt van de grote koperen spoelen van de elektromotor...
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het gaat over Surunitaire!




par eclectron » 16/10/17, 14:04

Hallo Gildas,
(Leuke avatar! : Wink: )
Gildas schreef:Ja, het lijkt erop:
http://www.powerjmd.com/index.html

Amha, het principe van de elektriciteitsproductie komt van de grote koperen spoelen van de elektromotor...


In de eerste analyse is alles goed gedaan, de site, de prototypes, hij zet de middelen in en raakt erbij betrokken.
Een cultus van geheimhouding die we kunnen begrijpen, maar die ons niet helpt erin te geloven.
Aan de andere kant zijn de video's 2 jaar oud en lijkt het helemaal niet te leiden => mogelijk een mythe
Ten slotte zou het wat graafwerk vergen om categorisch te zijn, en zoals het geheim blijft, kan het lang duren. : Wink:
Wordt vervolgd ...

A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het gaat over Surunitaire!




par sen-no-sen » 16/10/17, 15:39

Zeer"nep teh"in overvloed...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Het gaat over Surunitaire!




par izentrop » 16/10/17, 21:11

sen-no-sen, het is niet leuk om plezier te maken.

Hoe wordt de generator gedraaid?
Door een elektromotor.
http://www.powerjmd.com/prototypes.html

Dit detail alleen al is voldoende om dit apparaat als “humbug” te classificeren. Er zijn cursussen elektrotechniek die verloren gaan : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het gaat over Surunitaire!




par sen-no-sen » 16/10/17, 22:44

izentrop schreef:sen-no-sen, het is niet leuk om plezier te maken.

Hoe wordt de generator gedraaid?
Door een elektromotor.
http://www.powerjmd.com/prototypes.html

Dit detail alleen al is voldoende om dit apparaat als “humbug” te classificeren. Er zijn cursussen elektrotechniek die verloren gaan : Mrgreen:


Het beste is hier:

Waar wordt de motor door aangedreven?


Daarin ligt het concept dat niet onthuld kan worden!

: Lol:
http://www.powerjmd.com/prototypes.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Het gaat over Surunitaire!




par moinsdewatt » 18/10/17, 20:41

eclectron schreef:Het initiële onderwerp is vrije energie, Actinium89 legt potentiële wegen bloot die wederom niet vanuit puur conformisme worden verkend.
Kortom, het ontbreekt allemaal aan openheid.
Openheid weerhoudt ons er niet van realistisch te zijn over de prestaties van het moment.


Maar ik ben heel open.

Laten we, terwijl we toch bezig zijn, een leger geesten vinden, ze op een soort fiets laten trappen die is aangesloten op dynamo's, en stroom opwekken.

Wie probeert deze route?

Persoonlijk weet ik niet hoe ik geesten moet motiveren om dit voor mij te doen, maar misschien ken ik de psychologie van geesten beter.
Help!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 121 gasten