Presentatie van innovatieve of onbekende tools

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Presentatie van innovatieve of onbekende tools




par Oli 80 » 16/10/17, 14:44

Hallo, hier is nog een Chinees gadget om aan te passen aan de boorkop van een boormachine of schroevendraaier
http://www.china-tonytool.com/ProductsD ... ta_ID=1061

http://sundigital.diytrade.com/sdp/1734 ... TV_Ti.html

Ik veronderstel dat deze gadgets binnenkort bij ons hun intrede zullen doen, eerst op tentoonstellingen, daarna in telewinkelen of telewinkelen
dan eindelijk in supermarkten

Ik denk dat ik in de jaren 90 zoiets op gereedschapswagens had gezien.

20120103153852-461483.jpg
20120103153852-461483.jpg (33.4 KIO) Toegang tot 8733-tijden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Christophe » 16/10/17, 15:22

Niet zo nutteloos en dom, want als het werkt (zie *) hoef je geen gemotoriseerde compressor te kopen voor degenen die hun compressor alleen gebruiken om banden op te pompen...dus het is zelfs nogal economisch...

Oli 80 schreef:Ik denk dat ik in de jaren 90 zoiets op gereedschapswagens had gezien.


Ja, de "waterpomp" -versie is al heel lang bekend ... Hier is het gewoon zijn "luchtpomp" -equivalent ...

* Om correct te werken (om tot meerdere baren te stijgen), moet dit object een volumetrische pomp bevatten (zuiger + klep of tandwielen)... omdat lucht samendrukbaar is, een centrifugaalpomp (zoals zijn "water"-equivalent) won' niet genoeg zijn...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Oli 80 » 16/10/17, 18:41

Re, jammer dat dit accessoire alleen in China wordt verkocht

het is waar dat het niet dom is om een ​​boormachine of schroevendraaier te gebruiken als dit type compressor alleen bedoeld is voor het oppompen van banden en andere

hier is een ander soort systeem combitools https://www.youtube.com/watch?v=cIPxVGqQBGQ

maar hier passen deze tools alleen op dit merk, net zoals bij ons heeft black&decker hetzelfde systeem genaamd matrix
https://www.youtube.com/watch?v=E2SQWEH6Mcs

het voordeel van meerdere gereedschappen, één enkele motor en bij pech of breuk wordt alleen vervangen wat kapot is, dit voorkomt dat complete machines in het recyclagepark worden gegooid waar de motor of de machine die erdoor wordt aangedreven nog functioneert
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Oli 80 » 16/10/17, 21:18

Goedenavond, hier is een doe-het-zelfzaak die vergelijkbaar is met de compressor op een boormachine https://www.youtube.com/watch?v=8kaca-mqxuw

het bewijs dat we dit kunnen maken met een compressor die op de sigarettenaansteker kan worden aangesloten omdat het motortje soms doorbrandt
bovendien neemt het weinig ruimte in beslag in de gereedschapskist 8)

het zou nodig zijn om een ​​ander onderwerp van ontdekking van onbekende accessoires of gereedschappen te creëren
maar hoe het onderwerp te benoemen, het zou nodig zijn om een ​​titel te vinden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Christophe » 17/10/17, 02:08

Oli 80 schreef:het zou nodig zijn om een ​​ander onderwerp van ontdekking van onbekende accessoires of gereedschappen te creëren
maar hoe het onderwerp te benoemen, het zou nodig zijn om een ​​titel te vinden


Goed idee, zou je het kunnen noemen: "Interessante of vernieuwende tools die niet zo bekend zijn"? Heel eenvoudig?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Oli 80 » 17/10/17, 10:32

Hallo, ik ga dit onderwerp met deze titel openen, maar ik weet niet of we de laatste berichten kunnen verplaatsen van degene waar ik het heb over compressoren voor boormachines, het zou gemakkelijker zijn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Christophe » 17/10/17, 12:27

OK, ik heb het onderwerp gesplitst...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Lolounette » 17/10/17, 14:10

Oli 80 schreef:maar hier passen deze tools alleen op dit merk, net zoals bij ons heeft black&decker hetzelfde systeem genaamd matrix
het voordeel van meerdere gereedschappen, één enkele motor en bij pech of breuk wordt alleen vervangen wat kapot is, dit voorkomt dat complete machines in het recyclagepark worden gegooid waar de motor of de machine die erdoor wordt aangedreven nog functioneert


ja Black + Decker heeft een heel systeem genaamd "multievo" waar je verschillende accessoires op een boormotor kunt plaatsen...
zij hebben de pomp ook ... het is een van de weinige die ik niet heb, ik hou van de chadoks die ik pomp! : Cheesy:

Ik vind hun systeem leuk, bovendien zijn de batterijen uitwisselbaar met gereedschap van verschillende merken, waaronder tuinieren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Festival van objecten met het con of nutteloos. Consomlation?




par Grelinette » 17/10/17, 22:27

Lolounette schreef:
Oli 80 schreef:maar hier past dit gereedschap alleen op dit merk net als bij ons black&decker hebben dit zelfde systeem genaamd matrix het voordeel van meerdere gereedschappen, een enkele motor en bij pech of breuk wordt alleen vervangen wat kapot is, dit vermijdt weggooien complete machines in het afvalcentrum waarvan de motor of de daardoor aangedreven machine nog functioneert

ja Black + Decker heeft een heel systeem genaamd "multievo" waar je verschillende accessoires op een boormotor kunt plaatsen...
zij hebben de pomp ook ... het is een van de weinige die ik niet heb, ik hou van de chadoks die ik pomp! : Cheesy:

Ik vind hun systeem leuk, bovendien zijn de batterijen uitwisselbaar met gereedschap van verschillende merken, waaronder tuinieren...

En u kunt het concept van het modulaire gereedschap zelfs nog verder uitbreiden: uw kruiwagen kunnen motoriseren door uw boormachine of accuschroevendraaier aan te passen!
En waarom niet ook zijn fiets? ... Hop, ik zet mijn accuboormachine aan als ik een grote heuvel aanval en het gaat vanzelf, om de heuvel gewoon op te slokken.

In hetzelfde idee, maak ik een grote kruiwagen voor het tuinieren of reinigen paard park (met een oude hervormde Container prullenbak 500 het nog steeds!), En wanneer deze vol is, ik geef het toe ' is een beetje zwaar!
Ik ontwerp een systeem om een ​​draadloos hulpmiddel aan te passen om het zelfrijdend te maken. Ik ga gewoon een grinder versnelling hs repareren, met een stang om de wielen te besturen door mijn schroevendraaier vast te zetten.

Elektrische kruiwagen(1).jpg
Elektrische kruiwagen(1).jpg (82.13 KiB) 8641 keer bekeken
Elektrische kruiwagen(3).jpg
Elektrische kruiwagen(3).jpg (79.95 KiB) 8641 keer bekeken


Misschien herinnert u zich dit fantastische hulpmiddel dat ik geleden over econologie presenteerde... pffouu... lang geleden: Sarkozyne. Het zal ook worden aangepast om te worden gemotoriseerd met een schroevendraaier op batterijen: dezelfde motor kan worden overgezet naar al mijn rollende tuinaccessoires! : Cheesy:

Sarkozyne.jpg
Sarkozyne.jpg (220.58 KiB) 8641 keer bekeken
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Oli 80 » 17/10/17, 23:15

Goedenavond, nu gaat de nieuwe kruiwagen de macronine heten : Mrgreen: : Mrgreen:

voor voortstuwing met een schroevendraaier bestaat het al https://www.youtube.com/watch?v=7t8WUHDxRy0

je kunt zelfs een boot motoriseren met een schroevendraaier https://www.youtube.com/watch?v=rZJTGqmtzBs

https://www.youtube.com/watch?v=MEcpAP41RF8
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten