Voeg batterijen toe aan PV-systeem

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
frenchkiss66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/09/17, 16:39

Voeg batterijen toe aan PV-systeem




par frenchkiss66 » 12/10/17, 16:25

Hallo, ik stel mezelf een vraag: na verloop van tijd realiseer ik me dat mijn 100w-paneel te groot is voor mijn batterijbank (2x36Ah / 12v) en mijn relatief lage verbruik en ongewoon (gemiddeld een keer per week). Ik had het idee om een ​​ander batterijpakket toe te voegen om mijn opslagcapaciteit (ten minste) te verdubbelen. Maar ik heb hier of elders gelezen dat de batterijen in serie of parrallele (dit is mijn geval) van merk, capaciteit en leeftijd identiek moeten zijn. Hoe kan ik het doen, dan moet ik mijn oude batterijen (in perfecte staat trouwens) van de hand doen om een ​​geheel nieuwe en identieke set te plaatsen? of heb ik het mis, of is er een truc om het probleem te omzeilen?
bedankt voor je antwoorden of ideeën.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Voeg batterijen toe aan de PV-installatie




par Gaston » 12/10/17, 17:19

Over het algemeen is de combinatie van verschillende batterijen nog steeds een probleem (niet dezelfde problemen, afhankelijk van of u ze in serie of parallel plaatst).

Het nemen van identieke batterijen van dezelfde leeftijd kan het begin van problemen beperken (of vertragen).

De beste oplossing zou zijn om een ​​enkele batterij met een grotere capaciteit te gebruiken.

Er is ook de mogelijkheid om een ​​BMS te gebruiken om de lading van elke batterij afzonderlijk te beheren, maar voor loodbatterijen is dit vrij zeldzaam (en zeker duurder dan een nieuwe batterij met grote capaciteit).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Voeg batterijen toe aan de PV-installatie




par izentrop » 12/10/17, 22:08

Hallo,
Om ontlading van de ene batterij in de andere te voorkomen, kunnen we schottky-diodes toevoegen. Om het schema te maken, heeft het de laderreferentie nodig.
Standart, pwm of MPPT?
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bricolo07, phil59 en 161 gasten