Vreemdgaan TDI EA189 vervuiling Volkswagen (zetel, audi ...)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par Macro » 14/09/17, 10:48

Ik vraag me af wat ze met me gaan doen....Omdat ik weiger de passat aan Mamita te geven voor de update zodat ze niet meer vals speelt...Ze garanderen me schriftelijk het onderhoud van betrouwbaarheid, prestaties en rijgedrag genoegen...Geen antwoord garandeert mij het behoud van het brandstofverbruik (5.4l100km gemeten op de snelweg met 5 personen en bagage en 136km/u)...De doodstraf?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par Flytox » 14/09/17, 12:02

http://www.lefigaro.fr/conso/2016/10/03/20010-20161003ARTFIG00187-volkswagen-peut-on-refuser-la-mise-a-jour-du-logiciel-truque.php


Volkswagen: kan valse software-update worden geweigerd?

Door Pauline Chateau Gepubliceerd op 03/10/2016 om 16:02

Volkswagen: kan valse software-update worden geweigerd?


Een jaar na het Volkswagen-schandaal weigert een Franse automobilist de correctie van de gemanipuleerde software op zijn voertuig, onder het voorwendsel dat de prestaties van zijn motor waarschijnlijk zullen afnemen. Een proces dat niet zonder risico is.

De "dieselgate" blijft voor opschudding zorgen. Volkswagen wordt ervan beschuldigd zijn dieselmodellen te hebben uitgerust met software die de tests van de autoriteiten ter bestrijding van vervuiling kan misleiden en moet nu zijn voertuigen terugroepen. De correctie van de cheatsoftware is echter verre van unaniem onder de klanten: een Franse automobilist weigert inderdaad om zijn auto naar de Duitse fabrikant te laten repatriëren, meldt Le Parisien deze maandag.

"Als Volkswagen de correctie op mijn Tiguan doorvoert, gaan de prestaties van mijn motor achteruit", betoogt Roland Lacroix in Figaro. “Ik heb echter bijna 48.000 euro betaald voor dit model”. In de overtuiging dat de Duitse fabrikant verantwoordelijk is voor de "verborgen gebreken" van het voertuig, weigert de zeventigjarige daarom de beroemde machtiging te ondertekenen om zijn voertuig terug te sturen naar de garage. Volkswagen France, gecontacteerd door Le Figaro, verzekert dat de update "absoluut geen gevolgen heeft voor de prestaties van het voertuig op het gebied van prestaties, verbruik, emissie, geluid, enz...". Ondersteunend certificaat.



Er lijkt nog steeds een krachtmeting tussen de twee partijen te zijn begonnen. Zozeer zelfs dat de dealer dreigt de fabrieksgarantie in te trekken als hij onderhoudswerkzaamheden in een andere garage uitvoert, zegt Roland Lacroix. Volkswagen Frankrijk ontkent deze beweringen. Er moet een onderzoek worden uitgevoerd door de departementale directie voor de bescherming van de bevolking (DDPP) van Ain.
Problemen met technische controle

In feite verplicht niets de klant om de update van de opgetuigde software te accepteren. "Er zijn momenteel geen wettelijke beperkingen", legt Marie-Stella de Jesus, juridisch medewerker bij de Automobile Club Association, uit. "In het onderhavige geval lijkt de positie van de monteur voort te komen uit een relationele moeilijkheid". Hoewel er geen verplichting is voor de automobilist, kan de bouwer er toch voor kiezen om hem een ​​verklaring van afstand te laten ondertekenen. Hij vrijwaart zich dus van elke verantwoordelijkheid in geval van een probleem. Een normale procedure, aangezien die wordt uitgevoerd voor “alle andere terugroepacties”, meldt de Duitse fabrikant aan Figaro.

Door ervoor te kiezen zijn voertuig niet te updaten en door te weigeren de verklaring van afstand te ondertekenen, stelt de gebruiker zichzelf nog steeds bloot aan risico's. "Als de auto niet meer voldoet aan de anti-vervuilingsnormen, kan de gebruiker problemen krijgen met de technische controle", legt Marie-Stella de Jesus uit. "Als hij niet voldoet en vervolgens wordt gecontroleerd door de autoriteiten, wordt zijn voertuig geïmmobiliseerd bij het pond, of in een garage, totdat het aan de normen voldoet". Gevolgen waaraan een boete van 90 euro moet worden toegevoegd.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par gildas » 14/09/17, 12:40

Macro schreef:Ik vraag me af wat ze met me gaan doen....Omdat ik weiger de passat aan Mamita te geven voor de update zodat ze niet meer vals speelt...Ze garanderen me schriftelijk het onderhoud van betrouwbaarheid, prestaties en rijgedrag genoegen...Geen antwoord garandeert mij het behoud van het brandstofverbruik (5.4l100km gemeten op de snelweg met 5 personen en bagage en 136km/u)...De doodstraf?

5,4 naar de boordcomputer? Gemiddeld verbruik Passat diesel Adblue ca. 7L:

https://www.spritmonitor.de/fr/apercu/5 ... owerunit=2
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par Macro » 14/09/17, 14:15

5.4l/100 km gemeten aan de pomp vanuit mijn woonplaats Courcay 37310 Frankrijk op Mont Dore, enkele ritten over 3 dagen terug naar Courcay. 5 volwassenen aan boord plus kofferbak van de break tot het dak toe altijd zo snel mogelijk 854 km afgelegd in het weekend 46.2 liter brandstof. Het was voor een uitje met mijn sportclub zo vol bij vertrek en terugkomst...

Passat SW 140TDI fap uit 2010 mechanisch 6 bak geen adblue totaal meer dan 340 km volledig op voorraad Banden van 000/xx/215 airconditioning in automatische modus. ....

Klassiek verbruik genoteerd over de eerste drie jaar door mijn broer die deze auto speciaal voor repatriëringen als taxi gebruikte... Behalve voor hem, kwam het zelden voor dat hij 5 binnen was... En vooral... Veel sneller op de snelweg...

En zelfs met het gebruik dat mijn vrouw ervan maakt (voornamelijk korte ritjes) gingen we nooit naar 7l/100km...

Hoeveel rijden ze hiermee .de??? Want het kan ook een verschil maken... Deze auto kan de 210 meter halen.... Maar niet in Frankrijk...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par moinsdewatt » 30/03/18, 20:36

[Op de foto] Als de Volkswagen dieselgate in één foto zou moeten worden samengevat, dan zou het deze zijn

Sylvain Arnulf Nieuwe fabriek op 30/03/2018

Video Als een beeld de 'dieselgate' van Volkswagen en de gevolgen ervan kan samenvatten, dan is het deze: een autokerkhof midden in de woestijn, in Californië.

Beeld
Een gloednieuw Volkswagen-kerkhof in de buurt van Victorville, Californië.

Alleen al deze foto, gemaakt door Lucy Nicholson van Reuters, vat dieselgate samen. We zijn in de Californische woestijn, in de buurt van het kleine stadje Victorville, grenzend aan de Southern California Logistics Airport. Vanuit de lucht gezien zou je kunnen denken aan een enorm veld met zonnepanelen - er zijn er ook meerdere in de buurt in dit dorre gebied. In werkelijkheid gaat het om duizenden bijna nieuwe Volkswagens die daar maandenlang gestald hebben gestaan.

De Duitse groep heeft sinds de onthullingen van 350 in totaal 000 gekocht, voor een bedrag van meer dan 2016 miljard dollar. Meer dan duizend werknemers werden ingezet voor deze ongekende buy-out/reconditioneringsoperatie, in 7,4 parkeergarages verspreid over de Verenigde Staten. Sommige van deze bijna nieuwe voertuigen zullen worden vernietigd, andere zullen op anti-vervuilingsnormen worden gebracht voordat ze een tweede leven krijgen.

Volkswagen legde weliswaar 21 miljard euro klaar om de Dieselgate-affaire te schikken, maar boekte in 2017 uitstekende commerciële resultaten. Deze aflevering van autokerkhoven in de Amerikaanse woestijn is dan ook maar een miniem incident op de schaal van het overheersende Duitse concern...

Nog een van deze "Volkswagen-begraafplaatsen", gefilmd in 2017 in Union Point, Georgia (video in de link)

https://www.usinenouvelle.com/article/e ... ci.N674184
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par Remundo » 30/03/18, 22:22

volkomen dom om deze auto's in zeer goede staat te vernietigen.

elke auto heeft een belichaamde energie in de orde van grootte van 100 km... de vernietiging/revisie verbruikt nog meer energie... dit alles om ecologische redenen? :schok:

Vooral in het land van benzine 4X4 V8's...
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par gildas » 31/03/18, 22:28

Helemaal. Waarom worden deze Volkswagens niet allemaal teruggeroepen om de bedriegersoftware te repareren??
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par moinsdewatt » 12/06/18, 22:08

Dieselgate: Duitsland geeft opdracht tot onmiddellijke terugroeping van 774000 Mercedessen in Europa

Door RFI Gepubliceerd op 12-06-2018

Na Volkswagen wordt een andere prestigieuze Duitse fabrikant bespat door de Dieselgate. Dit keer worden in Europa bijna 800 Mercedessen teruggeroepen door het Duitse Ministerie van Transport. En wat Volkswagen betreft, het gaat om het niveau van de vervuilende uitstoot.


Deze 774 voertuigen, Vito-bestelwagens en SUV's, zouden kunnen worden uitgerust met software die tijdens het testen de emissieniveaus kan verstoren. Het is duidelijk dat auto's groener zouden doorgaan dan ze zijn.

Mercedes en haar moederbedrijf Daimler waren tot dusver tussen de regendruppels van schandalen en vermoedens gepasseerd die de sector door elkaar schudden. De groep was inderdaad onderwerp van een onderzoek door het parket van Stuttgart, maar vorige maand sloeg de motor op hol toen de regering het dossier overnam.

Daimler, dat elke manipulatie altijd heeft betwist, bevestigt deze herinnering, maar zegt juridische kwesties te willen ophelderen. De Duitse minister van Transport gaat nog een stapje verder: hij beweert dat Dieter Zetsche tijdens zijn ontmoeting met de baas van Daimler beloofde om “de meetsystemen” die door de autoriteiten waren afgewezen, te verwijderen.

Mercedes is niet de enige fabrikant in de zoeker. Audi kreeg vorige week de opdracht om 60 voertuigen terug te roepen. En nu wordt de CEO van het merk Volkswagen-groep persoonlijk verdacht van fraude.

Een nieuwe klap voor de Duitse autogigant: sinds het begin van het schandaal in 2015 betaalde Volkswagen al meer dan 25 miljard euro aan boetes, buy-outs en schadevergoedingen.

http://www.rfi.fr/economie/20180612-die ... des-europe
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par moinsdewatt » 13/06/18, 21:58

Dieselgate: Volkswagen krijgt een miljard euro boete in Duitsland

gepubliceerd op 13/06/2018Reuters

Volkswagen maakte woensdag bekend dat het een boete van een miljard euro heeft gekregen van het parket van Brunswick als onderdeel van het onderzoek naar vervuilende uitstoot van zijn dieselmotoren.

Deze boete in Duitsland volgt op de regeling die de fabrikant in januari 2017 in de Verenigde Staten trof, toen deze zich ertoe verbond een dwangsom van 4,3 miljard dollar (3,6 miljard euro) te betalen om een ​​einde te maken aan civiel- en strafrechtelijk onderzoek.

"Volkswagen accepteert de boete en gaat niet in beroep", aldus de Duitse groep in een verklaring.

"Hiermee erkent Volkswagen zijn verantwoordelijkheid voor de dieselcrisis en ziet het dit als een grote stap om deze te boven te komen."

Het parket van Brunswick heeft vastgesteld dat de groep tussen 2007 en 2015 wereldwijd 10,7 miljoen voertuigen op de markt heeft gebracht die zijn uitgerust met software met een ongeoorloofde functie waardoor de resultaten van anti-vervuilingstests kunnen worden vertekend.

De boete beëindigt de regelgevende procedure tegen Volkswagen, en de in Wolfsburg gevestigde autofabrikant verwacht dat de uitkomst de afsluiting van verdere administratieve procedures tegen Volkswagen in Europa zal vergemakkelijken.

“Hiermee neemt Volkswagen de verantwoordelijkheid voor de dieselcrisis”, herhaalde de nieuwe CEO Herbert Diess in een persbericht dat kort daarna verscheen.

"Er zijn verdere maatregelen nodig om het vertrouwen in het bedrijf en de auto-industrie te herstellen", voegde hij eraan toe.

Volkswagen zal communiceren over de impact van de boete voor zijn prognose van de jaarresultaten wanneer het zijn rekeningen voor het tweede kwartaal publiceert.

https://www.boursier.com/actualites/reu ... 20772.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Valsspelen met Volvo TDI EA189 vervuiling (stoel, audi ...)




par Christophe » 24/07/18, 21:16

Momenteel op Arte, de geschiedenis van VW:

https://www.arte.tv/fr/videos/064729-00 ... utomobile/
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 324-gasten