Verbruik: wat een goede prijs / kwaliteit verhouding?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par chatelot16 » 08/09/17, 19:19

mijn fotovoltaïsche paneel komt ook van een verkoper uit de rechterhoek in Poitiers... maar ik weet niet zeker of het dezelfde is, aangezien je geen details geeft

Ik heb 400W Kreta geïnstalleerd: het overschrijdt zelden wat ik verbruik, dus het loont goed

meer installeren en proberen de extra waarde te waarderen door warm water te gebruiken lijkt mij een vergissing: warm water heeft veel minder waarde dan elektriciteit ... we kunnen het doen met thermische zonnecollectoren die goedkoper zijn dan fotovoltaïsche zonnepanelen ... in de winter maak ik goedkoop warm water met houtverbranding

Zolang er geen goede grote verwijderbare batterij is die gerepareerd kan worden en lang meegaat, zal er geen winstgevende manier zijn om waarde toe te voegen aan fotovoltaïsche zonne-energie... warm water maken is een verkeerd spoor
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par lilian07 » 09/09/17, 09:10

Ik ben het duidelijk niet met je eens, Chatelot, de cijfers spreken voor zich en als een zuidelijke ligging met een omleiding nauwelijks 5 jaar rendement op de investering mogelijk maakt, is dat te danken aan alle andere vormen van systeem.
Door het omleiden van een route is het volgende mogelijk:
-de kosten van een accu vermijden door de elektriciteitsproductie tegen lage kosten te verhogen door het overschot aan panelen (x3 op achtergrondgeluid)
- in afgebroken vorm de elektriciteit terugwinnen (door warm water) die in ieder geval wordt gebruikt om een ​​elektrische SWW-tank te verwarmen die we allemaal in de meerderheid hebben (als de verwarming van het SWW wordt uitgevoerd door een thermisch paneel, zullen de extra montagekosten niet rendabel zijn en het systeem minder betrouwbaar en minder efficiënt in de winter, maar ik heb geen vergelijking voor het tapwater geproduceerd door een houtkachel, wat naar mijn mening te restrictief is)
- de EOF-rekening aanzienlijk verlagen.
-om bij stroomuitval een beter gebruik van de elektrische installatie mogelijk te maken
- het verminderen van de complexiteit van het systeem, wat voor iedere doe-het-zelver haalbaar wordt.
- in mindere mate in overeenstemming te zijn met de wet

Om al deze redenen en vanwege het feit dat een elektrisch paneel evenveel kWh produceert die het hele jaar door bruikbaar zijn als een thermisch paneel en waarvan de kosten tegenwoordig veel lager zijn, is het passend om de route te herrouteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par chatelot16 » 09/09/17, 09:58

thuis met de prijs van elektriciteit en de prijs van fotovoltaïsche zonne-energie, wordt het in 8 jaar afgeschreven als ik rechtstreeks elektriciteit verbruik

de warmte van hout kost me ongeveer 10 keer minder dan elektriciteit ... dus als fotovoltaïsche zonne-energie niets beters te doen heeft dan warm water, betaalt het zichzelf binnen 80 jaar terug

daarom zeg ik dat in mijn geval het gebruik van de extra fotovoltaïsche energie om warm water te maken nauwelijks beter is dan het te laten verspillen

Wat interessanter is om het eigen verbruik te optimaliseren, is de intelligente besturing van bepaalde apparaten:

dubbele thermostaat voor diepvriezers, om de werking ervan te bevorderen bij tekorten

noodstroomomvormer aanpassen om de batterij niet permanent op te laden, maar als prioriteit wanneer er een tekort is

hetzelfde voor een grote tankcompressor

Ik wilde het ook met een wasmachine doen... het zou gemakkelijk zijn geweest met de oude die het tolereerde dat hij aan en uit werd gezet door het programma voort te zetten elke keer dat hij weer werd aangezet... helaas hebben alle nieuwe machines de elektronische beest dat het programma niet voortzet als het weer wordt ingeschakeld: weer een voortgang op zijn kop!
0 x
enka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/10/10, 15:43
Plaats: 95
x 1

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par enka » 11/09/17, 17:34

chatelot16 schreef:mijn fotovoltaïsche paneel komt ook van een verkoper uit de rechterhoek in Poitiers... maar ik weet niet zeker of het dezelfde is, aangezien je geen details geeft

Het is deze advertentie: https://www.leboncoin.fr/bricolage/1081 ... tm?ca=12_s
0 x
enka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/10/10, 15:43
Plaats: 95
x 1

Re: Eigen consumptie: welke goede prijs-kwaliteitverhouding?




par enka » 11/09/17, 21:29

chatelot16 schreef:de warmte van hout kost me ongeveer 10 keer minder dan elektriciteit ... dus als fotovoltaïsche zonne-energie niets beters te doen heeft dan warm water, betaalt het zichzelf binnen 80 jaar terug

daarom zeg ik dat in mijn geval het gebruik van de extra fotovoltaïsche energie om warm water te maken nauwelijks beter is dan het te laten verspillen

Ik heb ook een houtgestookte ketel (pellets), maar die regelt momenteel alleen de verwarming. Ik ben van plan om ooit SWW toe te voegen, indien mogelijk met thermische zonne-energie, maar ik ben er nog niet : Roll:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten